دانلود خلاصه کتاب بازاریابی جهانی کیگان


خلاصه کتاب بازاریابی جهانی کیگان

 

بازاریابی جهانی دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل بهترین و کاملترین خلاصه کتاب بازاریابی جهانی نوشته‌ی وارن جی. کیگان و مایک سی.گرین با ترجمه دکتر هرمز مهرانی و عبدالحمید ابراهیمی می‌باشد که در قالب فایل PDF و در 53 صفحه بصورت زیبا و منظم توسط وب سایت راهنمای دانشجو تهیه و تنظیم شده است. جهت خرید و دانلود فایل از لینک پرداخت آنلاین پایین صفحه اقدام نمایید.

دانلود خلاصه کتاب بازاریابی جهانی

خلاصه کتاب بازاریابی جهانی کیگان

شرح فایل :

 

کتاب بازاریابی جهانی توسط وارن جی کیگان و مایک سی گرین نوشته شده است و دکتر هرمز مهرانی و عبدالحمید ابراهیمی آنرا ترجمه کرده‌اند.

فصل اول: مقدمه ای بر بازاریابی جهانی

نگاه کلی

بازاریابی فرایند طرح ریزی و اجرای مفاهیم، قیمت گذاری تشویق و ترغیب و توزیع ایده‌ ها، کالاها و خدمات برای خلق مبادلاتی است که موجب دستیابی به اهداف و آرمان های افراد و سازمان ها می شود. فعالیت های بازاریابی بر روی تلاش های سازمانها برای ارضای نیازها و خواسته های مشتریان یا عرضه محصولات و خدماتی تمرکز دارد که ارزش رقابتی ایجاد میکند. آمیخته بازاریابی (محصول، قیمت، توزیع و فعالیتهای تشویقی و ترغیبی) ابزارهای اولیه یک شرکت‌ اند. یکی از تفاوت های بازاریابی معمولی با بازاریابی جهانی حوزه فعالیت های آنها است.

شرکتی که در بازاریابی جهانی فعالیت میکند، فعالیتهای کسب و کار خود را خارج از بازار کشور مادر خود انجام میدهد. بعضی از شرکتها از راهبرد توسعه بازار استفاده میکنند. در این راهبرد، شرکت با معرفی محصولات یا خدمات موجود به بازارهای جغرافیایی جدید در جستجوی مشتریان جدید است. بازاریابی جهانی ممکن است به شکل راهبرد تنوع باشد. در این حالت، شرکت محصولات یا خدمات جدیدی تولید و آنها را به بازارهای جغرافیایی عرضه می‌کند.

مزیت رقابتی، جهانی شدن و صنایع جهانی

وقتی که یک شرکت، در مقایسه با رقبا در یک صنعت، موفق به خلق ارزش برتر برای مشتریان خود میشود، گفته میشود دارای مزیت رقابتی است. اگر یک شرکت در صنعتی جهانی یا صنعتی که در حال جهانی شدن است فعالیت میکند، در این صورت بازاریابی جهانی ضروری است. صنعت جهانی آن است که در آن بتوان با یکپارچگی و اهرم سازی عملیات در مقیاس جهانی، مزیت رقابتی کسب کرد. به عبارت دیگر، هر صنعت تا جایی جهانی است که بین جایگاه صنعت شرکت در یک کشور با جایگاه صنعت آن در کشورهای دیگر همبستگی وجود داشته باشد.

دستیابی به مزیت رقابتی در یک صنعت جهانی نیاز به تمرکز راهبردی تعریف شده توسط مدیران شرکت دارد. تمرکز عبارت است از توجه ویژه و هماهنگ به کسب و کارها یا شایستگی های محوری. ارزش، مزیت رقابتی و تمرکز جهانی است و باید تلاش های بازاریابی شرکتها را هدایت کند

مفهوم بازاریابی جهانی

یک وظیفه مهم در بازاریابی جهانی آن است که یاد بگیریم تشخیص دهیم تا چه حدی طرحها و برنامه های بازاریابی را می توان در سطح جهانی تعمیم داد و تا چه حدی باید با محیط بازارها تطبیق داده شوند. روشی که هر شرکت به این موضوع عکس‌العمل نشان میدهد، بیان کننده راهبرد بازاریابی جهانی آن شرکت است. توجه کنید که در راهبرد بازاریابی متمرکز بر یک کشور، توسعه راهبرد دو موضوع اساسی را بررسی می‌کند: انتخاب بازار هدف و توسعه آمیخته بازاریابی.

مشارکت در بازار جهانی عبارت است از دامنه ای که یک شرکت در بازارهای عمده جهانی فعالیت دارد. یکنواخت سازی در مقایسه با تطبیق عبارت است از دامنه ای که هر یک از عناصر آمیخته بازاریابی را در بازارهای گوناگون جهانی بتوان یکنواخت کرد (یعنی به روش یکسانی اجرا کرد) یا اینکه آنها را تطبیق داد (یعنی به روش متفاوتی اجرا کرد).

معنی بازاریابی جهانی آن است که افق کسب و کار شرکت گسترش یابد تا هنگام بررسی فرصتها و تهدیدات، گستره جهانی را شامل شود. تصمیم گیری برای ورود به یک یا چند کشور خاص بستگی به منابع شرکت، تفکر مدیریت و ماهیت فرصتها و تهدیدات دارد. معنی واژه بازاریابی جهانی محلی چیست؟ به صورت خلاصه، معنی این واژه آن است که یک شرکت جهانی موفق باید این توانایی را داشته باشد که «جهانی فکر و محلی عمل کند»

جهت گیری های مدیریت شرکتهای بین‌المللی

شکل و ماهیت پاسخ یک شرکت به فرصتهای بازارهای جهانی بستگی زیادی به پیش فرضها یا اعتقادات مدیریت آن (آگاهانه یا ناآگاهانه) درباره ماهیت جهان دارد. دیدگاه کارکنان یک شرکت درباره جهان را میتوان با تمرکز بر کشور مادر، تمرکز بر چند کشور، تمرکز بر یک یا چند منطقه از جهان و جهان گرایی توصیف کرد. مدیریت شرکتی که دارای جهت گیری متمرکز بر کشور مادر است، ممکن است آگاهانه تصمیماتی اتخاذ کند که در مسیر جهان گرایی به حرکت درآید.

خلاصه کتاب بازاریابی جهانی کیگان

دانلود کتاب بازاریابی جهانی کیگان

فهرست مطالب خلاصه کتاب بازاریابی جهانی کیگان :

 

1- مقدمه‌ای بر بازاریابی جهانی

2- محیط های اجتماعی و فرهنگی در بازارهای جهانی

3- اثرمحیط‌ های سیاسی، قانونی و نظارتی در بازاریابی جهانی

4- بخش بندی بازارها،انتخاب بازارهای هدف و جایگاه سازی در بازاریابی جهانی

5- صادرات و واردات و منبع یابی

6- راهبردهای ورود به بازارهای جهانی

7- تصمیم‌گیری در مورد عرضه محصولات و نام و نشان تجاری با بازارهای جهانی

8- تصمیم گیری در خصوص قیمت گذاری محصولات در بازارهای جهانی

9- کانال های توزیع و توزیع قیزیکی در بازارهای جهانی

دانلود خلاصه کتاب بازاریابی جهانی کیگان

هدیه راهنمای دانشجو: هدیه در نظر گرفته شده برای خریداران این محصول جدیدترین نمونه سوالات بازاریابی بین الملل با جواب می‌باشد.

 

✅ نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و برای اطمینان بیشتر یک لینک دانلود دیگر به ایمیل شما ارسال میگردد.

 

با 50% تخفیف

 

7000 تومان

3500 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

بازاریابی جهانی کیگان (بررسی این محصول) :

امتیاز این محصول:
  • 9/10

    قیمت - 9/10

  • 10/10

    کیفیت - 10/10

  • 10/10

    محتوا - 10/10

  • 9/10

    بروز رسانی - 9/10

  • 10/10

    پشتیبانی - 10/10

9.6/10

تعداد صفحاتنوع فایلقیمت
53PDF3500 تومان

برچسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد