خلاصه کتاب مدیریت بازاریابی کاتلر ترجمه بهمن فروزنده
خلاصه کتاب مدیریت بازاریابی کاتلر ترجمه بهمن فروزنده
مدیریت بازاریابی کاتلر کاربران و دانشجویان گرامی محتوای این فایل بهتـریــن و کاملتـریــن خلاصه کتاب مدیریت بازاریابی فیلیپ کاتلر با ترجمه بهمن فروزنده از فصل 1 تا فصل 13 میباشد که در قالب فایل PDF و در 80 صفحه بصورت زیبا و منظم توسط وب سایت راهنمای دانشجو تهیه و تنظیم شده است. برای خرید و دانلود فایل از لینک پرداخـت آنلایــن پایین صفحه اقدام نمایید.
مدیریت بازاریابی فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده pdf
بخشی از متن فایل :
فصل اول: ارزیابی و نقش حساس بازاریابی در عملکرد سازمان
چالشهای فعالیتهای اقتصادی در اقتصاد جهان کدامند؟
1- اقتصاد جهانی – پیوندهای استراتژیک بین رفقا
2- شکاف درآمد که برای کاستن از آن دو راه حل وجود دارد.
الف) تجارت متقابل که در آن کشورهای فقیر برای کالاها و خدمات خریداری شده به جای پول کالا تحویل میدهند.
ب) تحقق تحویل بیشتر، دریافت کمتر.
3- محیط زیست و بازاریابی متعهد از نظر اجتماعی سیاستهای سبز مزیت رقابتی
4- پیشرفتهای تکنولوژیک: بازاریابان هوشیار تکنولوژی را موجد جریان بی پایان فرصتها میدانند.
5- مشتری قدرتمند
6- سایر مسائل
مدیریت بازاریابی فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده
بازاریابی چیست ؟
فرآیند اجتماعی و مدیریتی است که به وسیله آن، افراد و گروهها نیازها و خواسته های خود را از طریق تولید، عرضه و مبادله کالاهای مفید و با ارزش با دیگران تامین میکنند.
نیاز انسانی: عدم دسترسی به یک رضایتمندی اساسی است. نیاز در بافت حیاتی انسان و روان او وجود دارد.
خواستهها: میل و علاقه به اقلام خاصی که بر طرف کننده نیاز است. خواسته بسیار زیاد است خواسته های بشر توسط نیروی اجتماعی و نهادهای فرهنگی در حال تغییر و تحول است.
تقاضا: همان خواستار شدن بعضی از محصولات خاص است که با نوعی توانایی و تماس برای خرید همراه شده باشد. خواستهها زمانی به تقاضا تبدیل میشوند که با قدرت خرید همراه شوند.
کالاها: هر چیزی است که بتوان برای تامین یک نیاز یا خواسته عرضه کرد. یک کالا از سه جزء تشکیل میشود: محصول فیزیکی، خدمت و ایده، محصولات فیزیکی، وسائل ناقل برای ارائه خدمات به ما هستند.
وظیفه بازاریاب: فروش مزایا یا خدمات درون محصولات فیزیکی و نه تشریح ویژگی های فیزیکی آنها. فروشندگانی که به جای تفکر درباره نیاز مشتری، در اندیشه محصول فیزیکی باشند دچار نزدیک بینی بازاریابی هستند.
فایده: برآورد مصرف کننده از استعداد و توانایی کلی محصول ، برای تامین نیازها بیشتر است.
فایده از نظر دی رُز: تامین نیازهای مشتری همراه با رضامندی که با حداقل هزینه ممکن از بدست آوردن مالکیت و استفاده بدست
می آید.
مبادله: دریافت چیزی مطلوب از دیگری، در مقابل پرداختها به ازای آن.
خلاصه کتاب مدیریت بازاریابی فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده
پنج شرط مبادله :
1- حداقل دو طرف وجود داشته باشد.
2- هر یک از طرفین باید برای مبادله با طرف دیگر چیز مفید و با ارزشی در اختیار داشته باشد.
3- هر طرف باید دارای توانایی لازم برای برآورد و تحویل با طرف دیگر باشد.
4- هر طرف باید در رد یا قبول پیشنهاد طرف دیگر از آزادی عمل کامل برخوردار باشد.
5- هر طرف باید بر این باور باشد که انجام مبادله برای او مناسب است و نسبت به انجام این امر علاقمند باشد.
معامله: گونه ای از داد و ستد فایده، بین دو طرف یا بیشتر است.
معامله پایاپای: داد و ستد کالا یا خدمات در مقابل کالا یا خدمات دیگر.
شرایط معامله: وجود حداقل دو چیز مفید و باارزش، شرایطی که روی آن توافق به عمل آید، زمان و مکان توافق بازاریابی تمام فعالیت های را که هدف از آنها کسب واکنش مطلوب از مخاطبین هدف است در بر می گیرد.
مذاکره: فرآیند تلاش برای حصول توافق بر سر شرایط.
بازاریابی رابطه: ایجاد رابطه رضایت بخش بلند مدت با طرفهای اصلی شرکت به منظور حفظ رجحان و تداوم فعالیت اقتصادی آنها با شرکت است. طرفهای اصلی همان مشتریان، عرضه کنندگان مواد اولیه، توزیع کنندگان محصولات شرکت.
بازاریابی رابطه (مزایا): منجر به پیوندهای اقتصادی، فنی و اجتماعی موثر و پرمایه ای می گردد،هزینه و زمان انجام معاملات را به نحو چشمگیری کاهش می دهد.
دانلود خلاصه کتاب مدیریت بازاریابی کاتلر
هدیه راهنمای دانشجو: هدیه در نظر گرفته شده برای خریداران این محصول جدیدترین نمونه سوالات مدیریت بازاریابی با جواب میباشد.
✅ نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و برای اطمینان بیشتر یک لینک دانلود دیگر به ایمیل شما ارسال میگردد.
با 50% تخفیف ویژه
15000 تومان
7500 تومان
جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید
لطفا به این محصول امتیاز دهید.
تعداد صفحات | نوع فایل | قیمت |
---|---|---|
80 | 7500 تومان |