پروژه بررسی نظم و انضباط در مدرسه
پروژه بررسی نظم و انضباط در مدرسه
بررسی نظم و انضباط در مدرسه راهکارهای جلوگیری از بي نظمي در برخي دانش آموزان
مختصر توضیحات:
چكيده
راههایی پیشنهاد كرده و نحوه استفاده از روش ها را نیزمورد بحث قرار داده ایم. انضباط هدف از نوشتن این مقاله بررسی علل بی انضباطی و كمك به مدیران و معلمان برای برخورد با دانش آموزان بی نظم می باشد. به این منظور ابتدا بی انضباطی را در دیدگاه افراد مختلف تعریف نموده سپس تعریف نسبتاجامعی از آن ارائه می شودیکی از تعاریف مناسب عبارتست از: ” انجام دادن هر عمل یا رفتار پذیرفته نشده و نا معقول توسط دانش آموزان كه سازماندهی كلاس و مدرسه را مختل یا تهدید به اخلال می كنند و باعث كاهش كارایی معلم و دانش آموزان شده و معلم را در رسیدن به هدف اصلی خود كه همان ارتقای دانش آموزان است به چالش می كشاند”.
با توجه به تحقیق “كانین “كه مشكلات بی انضباطی را از اقدامات پیشگیرانهی معلم میداند. راههای برای پیشگیری این عمل ارائه می شود. سپس علل بیانضباطی را بررسی كرده و راههایی برای كاهش این علل ارائه خواهد شد. برای برخورد با رفتارهای بیانضباطی و بیانضباطانه نیز باتوجه به دیدگاههای دانشمندان ،معلم ،مدرسه،دانش آموز و اجتماع.
بد نيست که بحث دربارۀ ويژگی مطلوب نظم پذيری را با چند سوال آغاز کنيم.آيا شما تا به حال با شخص نامنظم و موفقی برخورد کرده ايد؟ به نظر شما مردم جوامع قانون مند و نظم پذير ، موفق ترند يا مردم کشورهايی که دچار هرج و مرج بی قانونی هستند ؟ در مورد خودتان چه؟ زمانی که کارهايتان را با نظم و ترتيب انجام می دهيد، بازدهی مطلوب تری داريد يا هنگامی که بدون هيچ برنامۀ خاصی و به صورت کاملاً تصادفی به انجام کارهايتان می پردازيد؟
با پاسخ دادن به اين پرسش ها متوجه می شويم، همۀ ما کمابيش با اين موضوع که يکی از اصول موفقيت در زندگی، شغل، تحصيل و ديگر فعاليت های انسان نظم است، موافقيم. چرا که غفلت از اين نکتۀ مهم، اوقات گران بها و برگشت ناپذير او و بسياری از فرصت هايی را که می توانست در جهت ايجاد يک زندگی ثمربخش و سعادت مند به کار گيرد، به هدر می دهد.
اهميت يادگيری نظم و آثار و تبعات متعدد و مهم آن در زندگی سبب جلب علاقۀ روان شناسان به اين موضوع و انجام پژوهش هايی در اين باب شده است. برای آشنايی بيشتر با اين صفت در آغاز بايد با معنا و مفهوم آن آشنا شويم. دکتر علی شريعتمداری در کتاب روان شناسی تربيتی نظم را اين گونه تعريف کردا اند :
” نظم به معنای صحيح يعنی اين که فرد شخصاً اعمال خود را تحت قاعده در آورد، خويشتن را کنترل و هدايت کند و با توجه به آثار و نتايج اعمال خويش اقدام نمايد”.
فهرست مطالب:
چكيده
مقدمه
تعریف انضباط و بی انضباطی
آموزش انضباط
«پیشگیری از بیانضباطی»
عوامل موثر براي نظم در رفتار دانش آموزان
ایجاد انضباط در فرزندان
روش ایجاد انضباط در فرزندان
نمایان رفتار درست همراه با نظم و انضباط
پرهیز از خشم و زور گویى
قاطعیت و پرهیز از تردید و دو دلى
رعایت اصل تدریج در اصلاح رفتار
تداوم در استوار ساختن نظم و انضباط
نظم در مدرسه
هدف از بررسی نظم و انضباط
رابطه نظم و انضباط با مدرسه سالم
نظم و انضباط در خلقت
رابطه نظم و انضباط با مسئولیتپذیری
چگونه با دانشآموزان بیانضباط برخورد کنیم
نظم وانضباط در مدرسه
راهكارهايي براي جلوگيري از وقوع مسائل و مشكلات انضباطي در مدارس
نظم و انضباط در مدرسه
راهکارهایی برای جلوگیری از وقوع مسائل و مشکلات انضباطی در مدارس
عوامل موثر در انضباط مدرسه
نظم وانضباط در مدارس
رابطه نظم و انضباط با مسئوليتپذيري
هدف از بررسي نظم و انضباط
رابطه نظم و انضباط با مدرسه سالم
نظم و انضباط در خلقت
چگونه با دانشآموزان بيانضباط برخورد كنيم
نظم در مدرسه
نظم و انضباط در محیط های آموزشی
نظم و انضباط در مدارس
هدف از بررسي نظم و انضباط
رابطه نظم و انضباط با مدرسه سالم
نظم و انضباط در خلقت
رابطه نظم و انضباط با مسئوليتپذيري
چگونه با دانشآموزان بيانضباط برخورد كنيم؟
نحوه برقراري نظم و انضباط در كلاس
اهمیت نظم و انضباط در زندگی کودک
آسیب شناسی روشهای انضباطی در کلاس و مدرسه
نقش معلم در تربیت دانش آموزان
علل بی انضباطی دانش آموزان
تعریف انضباط
اهمیت انضباط
راههایی جهت پیشگیری بی انضباطی در دانش آموزان
انضباط به معنی اطاعت کورکورانه
انضباط به معنی تنبیه
انضباط به معنی محدودیت یا کنترل شدید
انضباط به معنی قانون و قاعده
راههای نامناسب برای حل مسائل انضباطی
پيامدهای نظم
راهکارهای افزايش نظم
نتیجه گيري
منابع
نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و به ایمیل شما ارسال میگردد.
تخفیف ویژه
5000 تومان
3000 تومان
جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید
نوع فایل | قیمت |
---|---|
WORD - قابل ویرایش | 3000 تومان |