مقاله مقایسه تطبیقی آموزش پیش دبستانی ایران و سوئیس word


مقایسه تطبیقی آموزش پیش دبستانی ایران و سوئیس

 

مقایسه تطبیقی آموزش دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل مقاله مقایسه تطبیقی آموزش پیش دبستانی ایران و سوئیس می‌باشد که در قالب فایل WORD – (قابل ویرایش) و در 30 صفحه بصورت زیبا و منظم توسط تیم وب سایت راهنمای دانشجو تهیه و تنظیم شده است. برای خرید و دانلود فایل از لینک پرداخت آنلاین پایین صفحه اقدام نمایید.

 

بخشی از متن مقاله :

چکیده

آموزش و پرورش كليد فتح آينده است و ازدير باز انتظار از آموزش و پرورش آن بوده كه انسان هاي فردا را تربيت كند و نسل امروز را براي زندگي در جامعه ي فردا آماده سازد. بنابر اين ضرورت دارد برنامه ريزان و سياست گذاران آموزشي،معلمان و مسئولان آموزش و پرورش، الزامات و مقتضيات زندگي فردا را بشناسند تا بتوانند دانش و بينش لازم را در كودكان و جوانان براي فعاليت در جامعه ي فردا را پرورش دهند.
در راستاي اين سياست،شناسايي ويژگي هاي آموزش و پرورش كارا و اثر بخش از اهميت خاصي برخوردار است.

مقاله حاضر در صدد شناخت ابعاد آموزش و پروزش كشور ايران با ديگر كشور هاي اروپايي(سوئيس) نگاشته شده كه پس از ذكر مقدمه مطالبي پيرامون سير تحول و آموزش و پرورش كنوني 2 كشور مذكور و سپس مقايسه ي آن ها و ارائه ي راهكارهايي واقع بينانه و عملي جهت بهبود آموزش و پرورش كشورمان شده است.

واژه هاي كليدي: آموزش و پرورش – معلمان – مقايسه – ارتباط – تحول- دانش آموزان – پيشرفت

مقدمه (آموزش و پرورش ایران)

آموزش و پرورش مدرن و معاصر در ايرانـ به قدمتي تقريباً يكصد ساله،بخش مهمي از منابع اين دوره از تاريخ كشورمان را به خود اختصاص داده است علي رغم اينكه در اين نظام يكي از اصيل ترين و وسيع ترين قشر فرهنگي تاريخ ،‌ يعني معلمان ،‌شركت داشته اند و همه نهادها ،گروهها و آحاد جامعه به نوعي در تحقق اهداف آن مشاركت دارند،با اين وجود اكنون بغرنج ترين مشكلات و چالش ها مواجه مي باشد،به گونه اي كه بسياري از محققان و انديشمندان جامعه،ريشه اغلب مشكلات،نا به ساماني ها و نا رسايي ها را در سيستم و فرايند آموزشي جستجو مي كنند.

آموزش و پرورش يكي از نهادهاي اصلي جامعه است كه تعليم و تربيت و ساختن انسان مطلوب و مؤثر را در جامعه بر عهده دارد،براي پرورش افراد مطلوب،نياز به يك نظام آموزشي كار آمد است كه اجزا و عناصر آن اعم از مواد درسي،دانش آموز،معلم،وسايل آموزشي،فضاو … با يكديگردر ارتباط اند تا اهداف مورد نظر تحقق يابد.از طرف ديگر،تدريس و آموزش از نظر ماهيت و نظام ارتباطي متقابل است ودر مدرسه به سان گرئه پويايي،در صدد آماده كردن افراد براي ورود به جامعه در سطح بسيار گسترده تري است.كلاس درس نيز به عنوان يك گروه اجتماعي و كوچكترين خرده سيستم اجتماعي در نظام آموزشي داراي خصوصيات و ويژگي‌های منحصر به فردی است كه آن از ساير سازمانها و نهادهاي اجتماعي متمايز مي كند .

تاریخ تحول آموزش و پرورش ایران

سوابق تعلیم و تربیت آدمی نشان میدهد که به علت ناچیز بودن مجموعه‌ی میراث اجتماعی و ساده بودن ارتباطات انسانی آموزش و پرورش به وسیله خانواده‌ها و بیشتر به صورت غیرعمدی انجام گردیده است. با گسترده شدن دامنه دانش‌ها و مهارت‌های بشری و توسعه فرهنگ و تمدن‌های مختلف افزایش جمعیت تراکم نفوس در شهرها و روستاها رفته رفته نوعی دخالت آگاهانه در جریان انتقال فرهنگ وتمدن به کودک و نوجوانان ضروری شمرده شده و ضمن توجه به تربیت غیرعمدی پدید آمد و سالمندان با توجه به مقاصد معین به پرورش خردسالان پرداختند و برای انجام دادن وظایف تعلیم و تربیت به صورت رسمی و عمدی طبق ضوابطی به تدریج سازمان‌های متعددی را ایجاد کردند. بهترین سازمان‌ها از صدر اسلام تا کنون عبارتند از خانواده. مسجد. مکتب و مدرسه.

سیر تحول تشکیلات آموزش وپرورش

1. در سال 1232 هجری شمسی و به دنبال تاسیس دارلفنون اولین بار وزارتخانهای به نام وزارت علوم تأسیس گردید.

2. در سال 1288 هجری شمسی نام وزارت علوم به وزارت معارف اوقاف و صنایع مستظرفه تغییر یافت.

3. در سال 1317 هجری شمسی وزارت مذکور به نام وزارت فرهنگ خوانده شد.

4. در سال 1343 هجری شمسی بر اساس قانون صرفاً امور آموزش و پرورش پیش‌دانشگاهی و دانشگاهی به وزارت آموزش و پرورش محول گردید.

5. در سال 1346 هجری شمسی به موجب قانون کلیه امور مربوط به دوره‌های تحصیلی مربوط به دوره‌های تحصیلی پیش‌دانشگاهی به عهده وزارت آموزش و پرورش گذاشته شد.

6. در سال 1366 قانون اهداف و وظایف وزارت آموزش و پرورش در4 فصل 13 ماده و 9 تبصره تصویب گردید.

✅ نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و برای اطمینان بیشتر یک لینک دانلود دیگر به ایمیل شما ارسال میگردد.

با 50% تخفیف

8000 تومان

4000 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

تعداد صفحاتنوع فایلقیمت
30WORD - قابل ویرایش4000 تومان

برچسب ها: , , , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد