دانلود رایگان نرم افزار پرسشنامه نئو (neo)


دانلود رایگان نرم افزار پرسشنامه نئو

 

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل نرم افزار پرسشنامه نئو (neo) همراه با تحلیل و تفسیر (240 سوالی) می باشد که در قالب فایل اکسل (xlsx) بصورت زیبا و منظم توسط تیم وب سایت راهنمای دانشجو تهیه و تنظیم شده است. برای دانلود نرم افزار از لینک دانلود پایین صفحه اقدام نمایید.

 

دانلود رایگان نرم افزار نئو

نرم افزار آزمون نئو فرم کوتاه

✅ شرح فایل :

دانلود رایگان نرم افزار نئو

دوستان عزیز پرسشنامه NEO یکی از جدیدترین پرسشنامه های مربوط به ارزیابی ساخت شخصیت بر اساس دیدگاه تحلیل عاملی است . این آزمون به لحاظ انعکاس ۵ عامل اصلی امروزه به عنوان یک مدل فراگیر بر اساس تحلیل عوامل محسوب می شود و گستردگی کاربرد آن در ارزیابی شخصیت افراد سالم و نیز در امور بالینی می تواند یکی از مناسب ترین ابزار ارزیابی شخصیت باشد.

کاربران گرامی پرسشنامه نئو به دلیل بررسی های گوناگون در گروه های سنی و در فرهنگ های مختلف روی آن صورت گرفته است می تواند یکی از جامع ترین آزمون ها در زمینه ارزیابی شخصیت باشد. این آزمون موضوع تحقیقات طی ۱۵ سال گذشته بر روی نمونه های بالینی و بزرگسالان سالم بوده است . از این رو سودمندی آن هم در جریانات بالینی و هم در جریانات تحقیقی ارزیابی شده است . پرسشنامه شخصیتی NEOPI-R جانشین تست NEO است که در سال ۱۹۸۵ توسط مک کری و کاستا تهیه شده بود .این پرسشنامه ۵ عامل اصلی شخصیت و ۶ خصوصیت در هر عامل یا به عبارتی ۳۰ خصوصیت را اندازه می گیرد. و بر این اساس ارزیابی جامعی از شخصیت را ارائه می دهد .

 

دانلود رایگان نرم افزار پرسشنامه نئو

دانلود رایگان نرم افزار نئو

تست NEO (تست نئو) پنج حوزه ی گسترده یا پنج بُعد از شخصیت را اندازه گیری می کند. پاسخ های که شما در مورد افکار، احساسات، و اهدافتان به این گزارشها میدهید می‌تواند با توصیفاتی که دیگران از شخصیت شما دارند، مقایسه شود.تست NEO (تست روانشناسی نئو) تفاوت های بینِ افراد نرمال را اندازه گیری می کند. آزمون نئو تست هوش یا توانایی نیست، و به منظور تشخیص مشکلات بهداشت روانی یا سازگاری شما تهیه نشده است. با این حال، در مورد آنچه شما را به لحاظ طرز تفکر، احساس، و تعامل از دیگران متمایز می سازد، ایده‌هایی به شما می دهد.

دانلود رایگان نرم افزار آزمون نئو فرم کوتاه

تست شخصیت نئو (تست روانشناسی NEO)، پنج عامل اصلی شخصیت ( روان رنجوری(عصبیت)، برون گرایی، انعطاف پذیری(باز بودن) ، دلپذیر بودن (توافق) و با وجدان بودن) و در هر عامل، شش ویژگی فرعی شکل دهنده آنها را می سنجد.

آزمون روانشناسی NEO PI-R دارای 240 ماده یا پرسش است که به کمک آنها می توان به ارزیابی جامعی از چگونگی شخصیت بزرگسالان (افراد بالاتر از 17 سال) پرداخت.

هر پرسش با پنج گزینه

1- کاملا مخالفم

2- مخالفم

3- نظری ندارم

4- موافقم

5- کاملا موافقم پاسخ داده می شوند.

دانلود تفسیر آزمون نئو 240 سوالی

دانلود رایگان نرم افزار پرسشنامه نئو

این تست برای بررسی وضعیت شخصیتی افراد بهنجار کاربرد دارد.

گفتنی است که تست خودشناسی نئو (NEO-P-IR) ویژگی های شخصیتی بهنجار را در توزیع طبیعی اندازه می گیرد. بیشتر افراد نمره‌هایی در اندازه متوسط می گیرند و شمار کمی از افراد نمراتی در دو انتهای طیف ( نمره های خیلی بالا یا خیلی پایین )به دست می آورند. نمره های به دست آمده در هر مقیاس با مفاهیم بالا و پایین بیان می شوند. ویژگی های شخصیتی نسبت به سایر افراد سنجیده می شوند تا نسبت به ویژگی های خود فرد.

دانلود رایگان نرم افزار نئو

نتایج به دست آمده از آزمون که به صورت نیمرخ یا گزارش تفسیری ارائه می شوند، در پنج سطح: خیلی پایین، پایین، متوسط، بالا و خیلی بالا خلاصه می شوند.

با تبین وضعیت فرد در هریک از عوامل پنج گانه تست نئو، می توان به شرح گسترده ای از شرایط هیجانی، اجتماعی، تجربی، نگرشیو انگیزشی وی دست یافت.

همانند سایر تست های روانشناسی، نتیجه گیری و استنباط نهایی از نیمرخ، جدول و نتایج به دست آمده از این آزمون به کمکروانشناس بالینی آموزش دیده و در کنار بررسی سایر ویژگی های روانشناختی افراد ممکن می گردد.

دانلود رایگان نرم افزار پرسشنامه نئو

✅ جزئیات فایل :

رمز فایل : rdaneshjoo.ir

فرمت فایل : اکسل (xlsx)

دانلود رایگان نرم افزار نئو

 

مطالب مرتبط :

 

دانلود پرسشنامه نئو فرم بلند

دانلود 2 نمونه تفسیر آزمون نئو 240 سوالی

دانلود پاورپوینت آزمون پنج عاملی شخصیت نئو

 

کلمات کلیدی:

دانلود آزمون نئو فرم کوتاه, تفسیر آزمون نئو فرم بلند+pdf, آزمون نئو 240 سوالی

 

لطفاً به این محصول امتیاز دهید.

امتیاز این محصول:
درحال ارسال
امتیاز کاربر 2.85 (60 رای)

برچسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد

پاسخ به این نظر
حسین می گوید:

خیلی عالی بود ممنون

24 مارس 2019
پاسخ به این نظر
خراسانی می گوید:

خیلی خوب بود سپاس از شما

1 اکتبر 2019
پاسخ به این نظر
ستار می گوید:

ممنون از شما بسیار خوب هست

17 دسامبر 2019