بررسی و تحلیل سیستم های الکترونیک خودرو


بررسی و تحلیل سیستم های الکترونیک خودرو

کاربران گرامی محتوای این محصول بهتـریــن و کاملتـریــن مقاله در مورد بررسی و تحلیل سیستم های الکترونیک خودرو می‌باشد که در قالب فایل PDF و در 35 صفحه بصورت زیبا و منظم توسط تیم وب سایت راهنمای دانشجو تهیه و تنظیم شده است. جهت خرید و دانلود فایل از لینک پرداخـت آنلایـن پایین صفحه اقدام نمایید.

بررسی و تحلیل سیستم های الکترونیک خودرو

مقدمه :

به بررسي ساير سيستم هاي الكترونيكي پيشرفته از جمله فرمان الكترونيكي، دستگاه تنظيم سوخت الكترونيكي، كنترل الكترونيكي تنظيم سوپاپ، كنترل خودرو در سطح شيبدار كه در صنايع خودرو سازي بكار مي رود پرداخته شده است. در اين گزارش كه توسط مركز پژوهش هاي صنعت الكترونيك به عنوان يكي از كانون هاي تفكر شبكه تحليلگران تكنولوژي ايران (ايتان) تهيه شده است، تلاش شده است تا با معرفي حدود ۴۰ سيستم در الكترونيك خودرو كه بخش قابل توجهي از آنها سيستمهاي نوين هستند، به مسئولين صنايع خودروي كشور در جهت افزايش كارامدي و همچنين قدرت رقابت پذيري بين المللي صنايع خودروي كشور كمك شود.

جهت تهيه گزارش تحليلي و به جهت عدم آشنايي برخي مسئولين و صاحبنظران حوزه هاي سياستگذاري با مباحث فني، بعضا نياز است تا گزارش ديگري علاوه بر گزارش تحليلي با اندكي ورود به ابعاد تكنولوژيك موضوع تهيه شود. لذا گزارش فناورانه گزارشي با ماهيت دوگانه تحليلي- فني خواهد بود. در بخش اول و دوم اين گزارش، صنعت خودرو از منظر كلان مورد بررسي قرار گرفت و اهميت توجه به بخش الكترونيك خودرو مورد ارزيابي قرار گرفت و سپس بخشي از سيستم هاي نوين الكترونيكي خودرو مورد بررسي قرار گرفت. در اين بخش از گزارش به بررسي ساير سيستم هاي الكترونيكي پرداخته شده است:

۲-۱-۵- سيستم بي اثر سازي سيلندر

سيستم هاي بي اثر سازي سيلندر (۱) به صورت انتخابي برخي از سيلندر ها را در موتورهاي احتراق داخلي غير فعال مي‌كنند تا مصرف و اقتصاد سوخت را هنگامي كه تمام توان موتور نياز نيست بهبود بخشد. هنگامي كه به توان كمي نياز است، موتور در سطح عملكرد بالا كار نمي-كند. ورودي هواي در كوچك ترين حالت خود است و در نتيجه وارد شدن هوا به سيلندر با مشكل بيشتري روبرو مي شود. در اين شرايط نه تنها نيروي بيشتري براي غلبه كردن به خلاء داخلي نياز است بلكه سيلندرها به طور كامل از هوا پر نمي‌شوند. با كاهش هوا در سيلندر، فشار سوخت كاهش مي يابد. اين وضعيت مي‌تواند به صورت قابل توجهي بازده موتور را كاهش دهد.

بي اثرسازي سيلندر به صورت مؤثري جا به جايي موتور را كاهش مي‌دهد. در نتيجه در يك باركاري خاص نسبت به حالت قبل شير خفقان بيشتر باز مي‌شود و جريان هوا بهبود مي يابد و با افزايش فشار سيلندر بازده موتور را افزايش مي‌ دهد.

امروزه موتورها دو نوع طراحي دارند: طراحي پوشراد(۲) و طراحي بادامك بالاسر(۳) . براي هر دو طراحي، كار سيستم بي اثر سازي سيلندر شبيه به كار دريچه هاي ورودي و خروجي است بدين صورت كه تزريق سوخت به سيلندر غير فعال را متوقف مي‌سازد. كنترل بر روي همه اجزا بي اثر سازي سيلندر به وسيله ماژول كنترل موتور (۴)( ECM) انجام مي-شود. اين ماژول اطلاعات را از تعداد زيادي سنسور بدست مي‌آورد تا براي زمان شروع بي اثر سازي سيلندر تصميم بگيرد.

با استفاده از اين سيستم صرفه جويي در مصرف سوخت بين ۵ تا ۷ درصد خواهد بود. در شرايط جاده اي بزرگراهي مصرف سوخت مي تواند تا ۲۰ درصد بهبود يابد.

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و برای اطمینان بیشتر یک لینک دانلود دیگر به ایمیل شما ارسال میگردد.

با 50% تخفیف ویژه

10000 تومان

5000 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

تعداد صفحاتنوع فایلقیمت
35PDF5000 تومان

برچسب ها: , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد