درس پژوهی ریاضی مساحت مربع و مستطیل پایه سوم ابتدایی


درس ریاضی مساحت مربع و مستطیل پایه سوم ابتدایی

درس پژوهی کاربران گرامی محتوای این فایل بهترین و کاملترین درس پژوهی درس ریاضی پایه سوم ابتدایی مساحت مربع و مستطیل می‌باشد که در قالب فایل WORD – (قابل ویرایش) و در 42 صفحه بصورت زیبا و منظم تهیه و تنظیم شده است. جهت خرید و دانلود فایل از لینک پرداخت آنلاین پایین صفحه اقدام نمایید.

درس پژوهی ریاضی پایه سوم ابتدایی

درس مساحت مربع و مستطیل

دانلود درس پژوهی پایه سوم ابتدایی

شرح فایل :

عنوان درس پژوهی : مساحت مربع و مستطیل پایه سوم ابتدایی

چکیده :

در آموزشگاه ابتدایی …. مدیریت و همکاران این آموزشگاه تصمیم گرفتند که در برنامه درس پژوهی شرکت نمایند با تشکیل شورای معلمان چالش های هر پایه مشخص شد و در پایان جلسه تصمیم گرفته شد که با توجه به مباحث جذاب ریاضیات سوم  آموزش مساحت مربع و مستطیل به عنوان موضوع درس پژوهی انتخاب شود.

ابتدا دانش آموزان هدف انتخاب شدند از اولیاء دانش آموزان رضایت نامه جهت حضور در اجرای طرح اخذ گردید  این دانش آموزان ….. نفر بودند. سپس ضمن تقسیم کار و مشخص نمودن نقش اعضاء گروه درس پژوهی با رضایت کامل همکاران جهت ایفای نقش و فیلم برداری به شرح زیر انتخاب شدند. با همکاری گروه 7نفره  طرح درس اولیه با توجه به سند تحول بنیادین تنظیم گردید .وسایل کمک آموزشی با همکاری مدرس و دانش آموزان تهیه شد تاریخ برگزاری تدریس اولیه مشخص و تدریس اولیه انجام شد.

بعداز انجام تدریس توسط مجری ……..توسط ناظرین حاضر در کلاس تدریس ایشان مورد نقد و برسی قرار گرفت اشکالات کار مشخص شد وبا بازبینی فیلم توسط مدرس محترم اشکالات کار مشخص شد. سپس و با همکاری اعضاء گروه طرح درس دوم تهیه روشها و راهکارهای نوین انتخاب و مجددا تدریس در کلاس صورت گرفت.

که الحمد‌الله با توجه به تدریس اولیه و تحقق اهداف مورد نظر نتایج بهتری بدست آمد که نتیجه آن را می توانستیم در نحوه‌ی پاسخگویی دانش آموزان و ارزشیابی پایانی مشاهده نماییم .

درس پژوهی مساحت مربع و مستطیل

فصل اول :

مقدمه – تبیین مساله

اهمیت و ضرورت مساله

سوالات پژوهشی

مقدمه

تمام ادیان الهی و در رأس آنها اسلام، انسان را موجودی کمال گرا می دانند. انسان همواره در حال تکامل است و جهت گیری او به سمت کمال بی نهایت و یکی از راه های رسیدن به آن علم و دانش است.

آموزش و پرورش باید به رشد قوه‌ی قضاوت صحیح، مسئولیت پذیری، خودآگاهی و ایجاد روحیه‌ی خلاق، نقاد و متفکر در برخورد با مسائل فردی و اجتماعی بپردازد و مهم تر از همه رسالت هدایت تکامل فردی و اجتماعی را در ابعاد مختلف به نحو احسن به انجام برساند. یکی از اساسی‌ترین نیازها برای نیل به هدف فوق تکیه بر فعالیت های پژوهشی است. بنابراین اگر پژوهش صورت نگیرد دانش بشری افزایش نخواهد یافت و دچار سکون و رکود خواهد شد.

تحقق در عمل معلمان را درگیر مسئله می سازد. معلمان در عمل کنترل تمامی مراحل پژوهش را در دست می گیرند و به این ترتیب به دوباره سازی مهارت های حرفه ای خود می پردازند.

تعیین مساله و انتخاب موضوع

با یاد و نام خداوند متعال و عرض خسته نباشید خدمت کلیه همکاران محترم در جلسه شورای معلمان این آموزشگاه که در آبان ماه 95  برگزار گردید در خصوص لزوم اجرای طرح درس پژوهی به عنوان طرحی اثر بخش برای پژوهش در مدرسه یاد شد که در این طرح همکاران محترم یاد می گیرند که چگونه از یکدیگر بیاموزند و در تجارب آموزشی و تربیتی یکدیگر سهیم شوند . و به این ترتیب همکاران می توانند با باز اندیشی در رفتار های خود کمک کنند و این موضوع به عنوان دستور کار جلسه قرار گرفت.

در این جلسه کلیه همکاران محترم پایه اول تا ششم مسایل و مشکلات خود را در انتقال یک مفهوم جدید و یا نحوه تدریس یک موضوع به عنوان یک مساله مطرح نمودند.

مهمترین مساله که در این جلسه مطرح شد و کلیه همکاران نیز مهر تایید بر آن زدند آموزش مساحت مربع و مستطیل در پایه سوم بود  بنا بر این تصمیم گرفته شد بر روی این موضوع تا جایی که امکان دارد کار شود.

بیان ضرورت و اهمیت پرداختن به موضوع از طریق درس پژوهی

انسان موجودی اجتماعی است و لازمه زندگی اجتماعی یاد دادن و یادگیری فهماندن و فهمیدن تعلیم و تعلم است. برای یادگیری و تعلیم هر علم و فنی و به عبارت کلی تر برای رسیدن به هر هدفی قواعد و فنونی لازم است. ریاضیات هم مانند هر علم و فنی برای آموزش به روش های خاصی نیاز دارد. در هر کلاسی  می بایست به عنوان راهنما و مشاور دانش آموزان را در رسیدن به هدف یاری دهد. با توجه به این معضلات و مشکلات در نظام آموزشی کشور ما وجود کلاس های مختلط خصوصا چند پایه واقعیتی اجتناب ناپذیر است.

شرایط سخت محیطی، کمبود جمعیت دانش آموزان، کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی، مهاجرت طبیعی یا اجباری از عواملی هستند که امکان تشکیل واحدهای آموزشی را محدود می سازند.

ما باید همواره به یادداشت برداری از عمل های خود ادامه دهیم. از این روست که گروه درس پژوهی آموزشگاه ….. شهرستان……….. با توجه به مشکلات مربوط به مدیریت زمان کلاس    و اهمیت یادگیری مساحت مربع و مستطیل در پایه های سوم . و چالش‌هایی که در آموزش مساحت مربع و مستطیل در کتاب بین همکاران ایجاد شده بود سعی در بررسی این موضوع پژوهشی با بهره گیری از الگوی درس پژوهی را دارد.

درس پژوهی پایه سوم ابتدایی

فهرست مطالب :

چکیده

فصل اول :

مقدمه – تبیین مساله

اهمیت و ضرورت مساله

سوالات پژوهشی

مقدمه

تعیین مساله و انتخاب موضوع

بیان ضرورت و اهمیت پرداختن به موضوع از طریق درس پژوهی

تشریح ویژگی‌ها و شرایط خاص مسئله

جدید و علمی بودن مسئله

فصل دوم :

برنامه ریزی درس پژوهی

(فرایند درس پژوهی طراحی آموزشی 1)

تعیین راهکارها در راستای حل مسئله

بیان دلیل راهکار انتخابی

گروه بندی بدون تعیین سرگروه و با توجه به سبک های شناختی

توجه به تفاوت های فردی

معنادار کردن یادگیری

توجه به عوامل انگیزشی و نگرشی

همراه نمودن دانش آموزان در ساخت وسایل و دست سازه های آموزشی

درس پژوهی مساحت مربع و مستطیل

روش های نوین تدریس

تداعی معنا (تصویر سازی ذهنی)

بهره گیری از ارزشیابی به عنوان تدریس

تعیین فعالیت های متناسب با راه کار

تعیین نقش و وظایف اعضا

استفاده از افراد پایه ی پایین تر و بالاتر در انتخاب اعضای تیم

برنامه تشکیل جلسات

مشخصات کلی

جدول هدف گذاری بر اساس سند ملی

طراحی آموزشی بر اساس الگوهی پیش سازمان دهنده (اجرای اول)

طرح درس شماره یک

فصل سوم :

درس پژوهی پایه سوم ابتدایی

کیفیت اجرا 1

اجرا و باز اندیشی 1

ارائه درس (شماره 1)

« مساحت متوازی ‎اضلاع »

هدف کلی:

آشنایی دانش آموزان با مساحت مربع و مستطیل و روش محاسبه ی آن

اهداف رفتاری:

مراحل تدریس و تنظیم محتوا:

الف) آمادگی و ایجاد انگیزه:

ب) معرفی درس :

ج) ارائه درس :

فصل چهارم

باز اندیشی 1

طرح درس اصلاح شده 2

فرایند درس پژوهی

مراحل درس پژوهی

1- تبیین مساله و انتخاب موضوع

الزامات تبیین مساله

2- برنامه ریزی درس پژوهی

اهداف:

تعیین نقش و وظایف اعضا

مشخصات کلی :

طرح درس روزانه

طراحی آموزشی بر اساس الگوهی پیش سازمان دهنده (اجرای دوم)

طرح درس شماره دو

فصل پنجم :

اجرا و باز اندیشی 2

نتایج و یافته‌ها

بحث و نتیجه گیری

پیشنهادات

محدودیت‌ها

منابع و ماخذ

پیوست ها

میزان تحقق اهداف

پیشنهادات

محدودیت های پژوهش

منابع

پیوست ها

تعامل با اولیاء دانش آموزان

درس پژوهی مساحت مربع و مستطیل پایه سوم ابتدایی

✅ نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و برای اطمینان بیشتر یک لینک دانلود دیگر به ایمیل شما ارسال میگردد.

 

با 50% تخفیف

 

5000 تومان

2500 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

بررسی این محصول

امتیاز این محصول :
  • 9/10

    قیمت - 9/10

  • 9/10

    بروز رسانی - 9/10

  • 10/10

    کیفیت - 10/10

  • 10/10

    پشتیبانی - 10/10

9.5/10

تعداد صفحاتنوع فایلمقطع تحصیلیقیمت
42WORD - قابل ویرایشابتدایی (پایه سوم)2500 تومان

برچسب ها: , , , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد