دانلود کتاب روان درمانی اگزیستانسیال


کتاب روان درمانی اگزیستانسیال

روان درمانی اگزیستانسیال ، دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل نسخه کامل و با کیفیت کتاب روان درمانی اگزیستانسیال با ترجمه دکتر سپیده حبیب می‌باشد که در قالب فایل PDF و در 672 صفحه بصورت زیبا و منظم توسط تیم وب سایت راهنمای دانشجو تهیه و تنظیم شده است. جهت خرید و دانلود فایل کتاب از لینک پرداخت آنلاین پایین صفحه اقدام نمایید.

دانلود رایگان کتاب روان درمانی اگزیستانسیال ترجمه فارسی

دانلود کتاب روان درمانی اگزیستانسیال ترجمه دکتر سپیده حبیب

درباره کتاب :

روان درمانی اگزیستانسیال گونه ای روان درمانی پرکار یا پویه نگر است. پویا اصطلاحی ست که در حیطه ی بهداشت روان به چهره روان پویه شناسی بسیار بهره گیری می شود؛ و اگر کسی بخواهد یگانه از اساسی ترین ویژگی های رویکرد اگزیستانسیال را بشناسد، مفهوم درمان پویه نگر باید برایش کاملاً روشن باشد. پویا یا دینامیک دو معنای غیرتخصصی و تخصصی دارد: در معنای غیرتخصصی اش (از ریشه ی یونانی به معنای قدرت و توان داشتن) انرژی و جنبش را به ذهن متبادر می کند (فوتبالیست پویا و پرجنب و جوش یا سیاستمدار فعال و جنجال برانگیز )؛ ولی معنای تخصصی اش این نیست، که اگر بود، کدام درمانگر آماده می شد غیرپویا یعنی بی جنب و جوش، تنبل، کند و بی خاصیت خوانده شود؟ نه، این اصطلاح، کاربردی تخصصی دارد که مفهوم نیرو در آن نهان است.

اصلی ترین کمکی که فروید به درک انسان کرد، مدل پویه نگر کارکرد روانی اش بود: مدلی که فرض را بر هستی نیروهای متعارضِ درون فرد می گذارد و اندیشه، دانستن و رفتار او را چه سازگاریافته باشد و چه بیمارگونه، نتیجه ی این قوای متعارض می داند. به علاوه، ــ و این نکته مهم است ــ این نیروها در سطوح مختلفی از آگاهی پیمان دارند؛ به راستی برخی کاملاً ناخودآگاهند. بنابراین روان پویه شناسی هر فرد دربرگیرنده نیروها، انگیزه ها و ترس های ناخودآگاه و خودآگاهی ست که درونش به کنش مشغولند. روان درمانی های پویه نگر درمان هایی هستند بر بنیاد این مدل پویای کارکرد روانی.

کتاب روان درمانی اگزیستانسیال ترجمه فارسی

کتاب روان درمانى اگزیستانسیال هم راهنمایى براى درمان گران است و هم نوعى درمان به شمار مى رود: هرکس که آن را بخواند، عمیقا تحت تاثیر پیمان مى گیرد و خردمندتر مى شود انگاشت چندین ساعت به گفت وگو با کسى نشسته که عزمش را براى عبور از ژرف ترین دشواری ها بشرى جزم کرده است. داستایفسکى، تولستوى، کافکا، سارتر، کامو و بسیارى دیگر با نویسنده هم آوا شده اند تا از دلواپسى هاى غایى آدمی بگویند. مخاطبان اصلى کتاب، دانشجویان و روان درمان گران بالینى اند ولى به دلیل سبک قابل درک و عارى از واژگان تخصصى اش، براى خواننده ى معمولى نیز قابل درک و زیاد جذاب است.

یالوم بعد از نوشتن این کتاب و براى گسترش نظریه اگزیستانسیال بود که به افزار سرگذشت روى آورد و آثارى چون و نیچه گریه کرد… و مامان و معنى زندگى رااا خلق کرد. او خویش روان درمانى اگزیستانسیال را کتاب مرجع تمامى آثارى دانسته که بعد از آن به دودمان تحریر درآورده است.

فهرست فصل ها و بخش های کتاب :

فصل اول: پیش گفتار

بخش اول: مرگ

فصل دوم: زندگی، مرگ و اضطراب

فصل سوم: مفهوم مرگ برای کودکان

فصل چهارم: مرگ و ناهنجاری روانی

فصل پنجم: مرگ و روان درمانی

بخش دوم: آزادی

فصل ششم: مسئولیت

فصل هفتم: خواستن

بخش سوم: تنهایی

فصل هشتم: تنهایی اگزیستانسیال

فصل نهم: تنهایی اگزیستانسیال و روان درمانی

بخش چهارم: پوچی

فصل دهم: پوچی

فصل یازدهم: پوچی و روان‌درمانی

کتاب روان درمانی اگزیستانسیال

 

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و برای اطمینان بیشتر یک لینک دانلود دیگر به ایمیل شما ارسال میگردد.

با 50% تخفیف ویژه

6000 تومان

3000 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

تعداد صفحاتنوع فایلقیمت
672PDF3000 تومان

برچسب ها: , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد