پایان نامه بررسی رابطه بین سلامت عمومی اضطراب و تفکر غیر منطقی دانش آموزان


پایان نامه بررسی رابطه بین سلامت عمومی اضطراب و تفکر غیر منطقی دانش آموزان

 

 

 

 

بخشی از متن:

1-1مقدمه

سلامتی طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی عبارت است از حالت رفاه کامل جسمی، روانی و اجتماعی و نه فقط نبود بیماری و ناتوانی(درستکار، 1385، 78). بنابراین به کسی فردسالم گفته می شود که نه تنها رشد کافی، وزن مناسب و تغذیه صحیح داشته باشد و از لحاظ جمعی بیماری نداشته باشد بلکه دارای رفتار و فکر سالم نیز باشد. سلامت روانی مانند سلامت جسمی، صرفاً به معنای نبودن مشکلات و بیماری نیست بلکه سلامت روان هم حالات عاطفی و هم شرایط ذهنی یعنی هم احساسات و هم افکار شما را در بر می گیرد(همان، 79). هدف و وظیفه اصلی بهداشت روان تأمین، حفظ و ارتقای سلامت روان افراد جامعه است، به گونه ای که آنها نه تنها بیماری روانی نداشته باشند بلکه از عناصر شناختی عاطفی و هم چنین از توانایی های خود در رابطه با دیگران آگاه شده و با داشتن تعادل روانی بهتر بر استرس های زندگی فایق آیند؛ کارهای روزانه را پر بارتر و سودمندتر گردانند؛ از زندگیشان لذت ببرند و با افراد خانواده و محیط خود ارتباط مناسب برقرار نموده و فرد مفیدی برای جامعه باشند(همان، 80).

فهرست مطالب:

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1مقدمه.1

1-2بیان مسئله…3

1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق.7

1-4 فرضیات تحقیق.9

1-4-1 فرضیه اصلی9

1-4-2 فرضیات جزئی…9

1-5 اهداف تحقیق10

1-5-1 هدف کلی.10

1-5-2 هدف های جزئی..10

1-6 مدل مفهومی تحقیق…11

1-7 تعریف مفهومی.12

1-7-1 سلامت عمومی12

1-7-2 تفکر غیر منطقی13

1-7-3 اضطراب13

1-8 تعاریف عملیاتی.14

1-8-1 سلامت عمومی14

1-8-2 تفکر غیر منطقی14

1-8-3 اضطراب16

1-9 متغیر پیشین و ملاک…16

1-9-1 متغیر پیشین.16

1-9-2 متغیر ملاک16

فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق

بخش اول: سلامت عمومی

2-1 سلامت عمومی چیست؟.17

2-2 بهداشت رواني از ديدگاه مكاتب مختلف روان‌شناسي20

2-3 مفهوم انسان سالم از ديدگاه روان‌شناسان…22

2-4 عوامل مؤثر در تأمين سلامت رواني .25

2-5 اهداف بهداشت رواني ..29

2-6 ابعاد فعاليت‌هاي بهداشت رواني.30

2-7 اصول بهداشت رواني30

2-8 عوامل سازندة ‌مقياس سلامت عمومي ..31

بخش دوم: اضطراب

2-9 اضطراب چیست؟.36

2-10 علائم و نشانه های اضطراب .37

2-11عوامل موثردر اضطراب نوجوانان و مقابله با آن ..38

2-12 نحوه رویارویی با رنج ناشی از تغییرات جسمانی .38

 2-13 رویارویی با اضطراب ناشی از عدم پذیرش از جانب همسالان …39

2-14رویارویی با اضطراب ناشی از دوگانگی و ترس از مستقل شدن .40

2-15 رویارویی با اضطراب ناشی از بروز رفتار پرخاشگرانه ..41

2-16 انواع اضطراب…42

2-17 علل اضطراب …45

2-17-1 فاکتورهاى روانى ـ اجتماعى …45

2-18 افزایش اعتماد به نفس..46

2-19حمایت اجتماعى.46

2-20 آمادگى براى موقعیتهاى تنش‌زا…46

بخش سوم: تفکر غیرمنطقی

2-21 مفهوم تفکر در رویکرد ساختار گرایی پیاژه .47

2-22 باورهای غیر منطقی…47

2-23 دیدگاه الیس درباره تفکر غیرمنطقی.48

بخش چهارم:

پیشینه تحقیقات خارجی و داخلی

پیشینه تحقیقات خارجی: .54

تحقیقات داخلی: 57

فصل سوم: کلیات تحقیق

3-1 روش تحقیق..59

3-2-1 در اجرای تحقیق، مراحل زیر پیگری شده است.61

3-3 جامعه آماری و حجم نمونه مورد تحقیق 62

3-3-1 جامعه آماری..62

3-3 نمونه و نمونه گیری.62

3-4 بر آورد حجم نمونه…62

3-5 معرفی ابزار های جمع آوری اطلاعات.63

3-5-1 مصاحبه …63

3-5-2 پرسشنامه.63

3-5-2-1 معرفی پرسشنامه …64

2-2-6-3 چگونگي طراحي نهايي پرسشنامه..64

3-6 روایی (Validity ) و پایانی ( Reliability ) …66

3-6-1 روایی / اعتبار …66

3-6-2 پایايی .67

3-7 خلاصه فصل..68

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

4-1 مقدمه..69

4-2 پردازش داه ها…70

4-3 تجزیه و تحلیل داده ها.70

4-4 روش هاي جمع آوري اطلاعات.71

4-5 تجزيه و تحليل داده ها.72

4-6 تجزيه و تحليل آماري75

فصل پنجم: نتیجه گیری

5-1 نتیجه گیری فرضیه ها.80

5-2 محدودیتها …85

5-2-1محدودیت تحقیق .85

5-3 پيشنهادات86

5-3-1 پیشنهادات برای تحقیقات بعدی..86

منابع

پرسشنامه

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و به ایمیل شما ارسال میگردد.

با 20% تخفیف

10000 تومان

8000 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

تعداد صفحاتنوع فایلقیمت
100WORD - قابل ویرایش8000 تومان

برچسب ها: , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد