پایان نامه بررسی رابطه بین سلامت عمومی اضطراب و تفکر غیر منطقی دانش آموزان
پایان نامه بررسی رابطه بین سلامت عمومی اضطراب و تفکر غیر منطقی دانش آموزان
بخشی از متن:
1-1مقدمه
سلامتی طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی عبارت است از حالت رفاه کامل جسمی، روانی و اجتماعی و نه فقط نبود بیماری و ناتوانی(درستکار، 1385، 78). بنابراین به کسی فردسالم گفته می شود که نه تنها رشد کافی، وزن مناسب و تغذیه صحیح داشته باشد و از لحاظ جمعی بیماری نداشته باشد بلکه دارای رفتار و فکر سالم نیز باشد. سلامت روانی مانند سلامت جسمی، صرفاً به معنای نبودن مشکلات و بیماری نیست بلکه سلامت روان هم حالات عاطفی و هم شرایط ذهنی یعنی هم احساسات و هم افکار شما را در بر می گیرد(همان، 79). هدف و وظیفه اصلی بهداشت روان تأمین، حفظ و ارتقای سلامت روان افراد جامعه است، به گونه ای که آنها نه تنها بیماری روانی نداشته باشند بلکه از عناصر شناختی عاطفی و هم چنین از توانایی های خود در رابطه با دیگران آگاه شده و با داشتن تعادل روانی بهتر بر استرس های زندگی فایق آیند؛ کارهای روزانه را پر بارتر و سودمندتر گردانند؛ از زندگیشان لذت ببرند و با افراد خانواده و محیط خود ارتباط مناسب برقرار نموده و فرد مفیدی برای جامعه باشند(همان، 80).
فهرست مطالب:
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1مقدمه.1
1-2بیان مسئله…3
1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق.7
1-4 فرضیات تحقیق.9
1-4-1 فرضیه اصلی9
1-4-2 فرضیات جزئی…9
1-5 اهداف تحقیق10
1-5-1 هدف کلی.10
1-5-2 هدف های جزئی..10
1-6 مدل مفهومی تحقیق…11
1-7 تعریف مفهومی.12
1-7-1 سلامت عمومی12
1-7-2 تفکر غیر منطقی13
1-7-3 اضطراب13
1-8 تعاریف عملیاتی.14
1-8-1 سلامت عمومی14
1-8-2 تفکر غیر منطقی14
1-8-3 اضطراب16
1-9 متغیر پیشین و ملاک…16
1-9-1 متغیر پیشین.16
1-9-2 متغیر ملاک16
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
بخش اول: سلامت عمومی
2-1 سلامت عمومی چیست؟.17
2-2 بهداشت رواني از ديدگاه مكاتب مختلف روانشناسي20
2-3 مفهوم انسان سالم از ديدگاه روانشناسان…22
2-4 عوامل مؤثر در تأمين سلامت رواني .25
2-5 اهداف بهداشت رواني ..29
2-6 ابعاد فعاليتهاي بهداشت رواني.30
2-7 اصول بهداشت رواني30
2-8 عوامل سازندة مقياس سلامت عمومي ..31
بخش دوم: اضطراب
2-9 اضطراب چیست؟.36
2-10 علائم و نشانه های اضطراب .37
2-11عوامل موثردر اضطراب نوجوانان و مقابله با آن ..38
2-12 نحوه رویارویی با رنج ناشی از تغییرات جسمانی .38
2-13 رویارویی با اضطراب ناشی از عدم پذیرش از جانب همسالان …39
2-14رویارویی با اضطراب ناشی از دوگانگی و ترس از مستقل شدن .40
2-15 رویارویی با اضطراب ناشی از بروز رفتار پرخاشگرانه ..41
2-16 انواع اضطراب…42
2-17 علل اضطراب …45
2-17-1 فاکتورهاى روانى ـ اجتماعى …45
2-18 افزایش اعتماد به نفس..46
2-19حمایت اجتماعى.46
2-20 آمادگى براى موقعیتهاى تنشزا…46
بخش سوم: تفکر غیرمنطقی
2-21 مفهوم تفکر در رویکرد ساختار گرایی پیاژه .47
2-22 باورهای غیر منطقی…47
2-23 دیدگاه الیس درباره تفکر غیرمنطقی.48
بخش چهارم:
پیشینه تحقیقات خارجی و داخلی
پیشینه تحقیقات خارجی: .54
تحقیقات داخلی: 57
فصل سوم: کلیات تحقیق
3-1 روش تحقیق..59
3-2-1 در اجرای تحقیق، مراحل زیر پیگری شده است.61
3-3 جامعه آماری و حجم نمونه مورد تحقیق 62
3-3-1 جامعه آماری..62
3-3 نمونه و نمونه گیری.62
3-4 بر آورد حجم نمونه…62
3-5 معرفی ابزار های جمع آوری اطلاعات.63
3-5-1 مصاحبه …63
3-5-2 پرسشنامه.63
3-5-2-1 معرفی پرسشنامه …64
2-2-6-3 چگونگي طراحي نهايي پرسشنامه..64
3-6 روایی (Validity ) و پایانی ( Reliability ) …66
3-6-1 روایی / اعتبار …66
3-6-2 پایايی .67
3-7 خلاصه فصل..68
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1 مقدمه..69
4-2 پردازش داه ها…70
4-3 تجزیه و تحلیل داده ها.70
4-4 روش هاي جمع آوري اطلاعات.71
4-5 تجزيه و تحليل داده ها.72
4-6 تجزيه و تحليل آماري75
فصل پنجم: نتیجه گیری
5-1 نتیجه گیری فرضیه ها.80
5-2 محدودیتها …85
5-2-1محدودیت تحقیق .85
5-3 پيشنهادات86
5-3-1 پیشنهادات برای تحقیقات بعدی..86
منابع
پرسشنامه
نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و به ایمیل شما ارسال میگردد.
با 20% تخفیف
10000 تومان
8000 تومان
جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید
تعداد صفحات | نوع فایل | قیمت |
---|---|---|
100 | WORD - قابل ویرایش | 8000 تومان |