جزوه و سوالات نظام اداری در سیره و سنت نبوی حمید زارع pdf


جزوه نظام اداری در سیره و سنت نبوی حمید زارع

نظام اداری در سیره و سنت نبوی دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل بـهـتـریــن و کـامـلـتـریــن نمونه سوالات و جزوه درس نظام اداری در سیره و سنت نبوی حمید زارع می‌باشد که در قالب فایل PDF بصورت زیبا و منظم توسط تیم وب سایت راهنمای دانشجو تهیه و تنظیم شده است. جهت خرید و دانلود فایل از لینک پـرداخـت آنـلایـن پایین صفحه اقدام نمایید.

جزوه نظام اداری در سیره و سنت نبوی حمید زارع

جزوه نظام اداری در سیره و سنت نبوی حمید زارع

شرح فایل و بخشی از متن :

محصول مورد نظر شامل جزوه و سوالات درس نظام اداری در سیره و سنت نبوی دکتر حمید زارع مناسب داوطلبین ارشد فراگیر پیام نور در رشته مدیریت دولتی تمام گرایش ها و دانشجویان این رشته با کد درس ۱۲۱۸۵۸۲ می باشد .

فصل اول

مقدمه: چرا در جستجوی سیره و سنت نبوی (ص) هستیم؟

بدون تردید شایع ترین دیدگاه در میان عالمان و فقیهان امامیه درباره گستره شریعت، دیدگاه شمول تشريع الهی و تعمیم آن به هر حرکت و سکون ،حادثه و شان اجتماعی و فردی است. مطابق دیدگاه این گروه تشريع تنها از آن خداوند است و توحید در تسریع و تقنين از قطعات دین به شمار می رود و دیگران اعم از افراد و شخصیتها و نهادها برنامه ریزانی هستند که باید در پرتو احکام اسلام برنامه ریزی کنند.

دیدگاه دیگری هم مدعی است که دین و آنچه پیامبر برای بشر به ارمغان آورده است «منبع» نیست بلکه یک « داور» است قرار نیست پاسخ هر پرسشی در باب اداره جامعه را از دین پرسید. مسلمانان مجموع حرکت جامعه را بر اساس معیارها و ضوابط دینی انجام می دهند و مجموعه طراحی ها و سیاستها | لزوما باید با دین سازگار باشد. نظام اداری اسلامی، نظامی در جهت آرمانهای اسلامی است. یعنی مجموعه فعالیتها در جامعه اسلامی باید با مجموعه ارزشها و مفاهیم و احکام اسلامی سازگار باشد.

دیدگاه کسانی چون صدر که معتقد به شمول تشریع نسبت به همه حركات و افعال اند و معتقدند به اینکه دین متکفل پاسخ به همه پدیده های فردی و اجتماعی است. لكن تفاوتی که اینان با صاحب نظریه قبلی دارند این است که اعتقادی به جعل و تسريع الهی در قالب عام یا خاص در همه زمینه ها نیستند بلکه حوزه هایی را خالی از تشريع الهی بی واسطه می دانند. این گروه معتقد به منطقه «فراغ و عفو» هستند.

خلاصه کتاب نظام اداری در سیره و سنت نبوی حمید زارع

دیدگاه سوم بر این باور است که قلمرو دین محدود به مسائل فردی و هدف دين سلوک توحیدی است در این میان می توان به اندیشه عبد الرزاق فقيه از هری اشاره کرد که معتقد است محمد (ص) فقط یک رسول بوده و دعوت خالص دینی داشته است. برخی از صاحب نظران معاصر نیز معتقدند که بعلت پیامبران نه برای اصلاح و آبادانی دنیای انسانها که برای برخوردار ساختن آنان از حیات طیبه اخروی است. آنها معتقدند که جهان را باید عقلا با تدبیرهای عقلانی اداره کنند. اما دین مربوط به امور شخصی انسانهاست از ارتباط انسان باخدا سخن می گوید و به حل معماهای حيات و مرگ می پردازد و از ان قباید انتظار پاسخ به بسیاری از معضلات بشری را داشت.

در این دیدگاه نظر بر آن است که شریعت نسبت به همه شوون زندگی انسانها ارائه طریق نکرده است صاحبان این نظریه معتقدند که شارع مقدس حوزه های وسیعی را به انسانها واگذار کرده تا خود آنچه را در آن حوزه ها می پسندند و صلاح می دانند به عنوان قانون وضع کنند . به بیان دیگر معتقدان به این نظریه عموما بر این باورند که در حوزه های مرتبط به زندگی انسانها شارع مقدس هیچ سخنی ندارد و انسانها را ازاد گذاشته به گونه ای که شرایط تقنين و نهاد قانون گذار را نیز خود تعيين كنند .

تعریف مفاهیم

قرآن: کتاب آسمانی است که در قالب بخش های جداگانه و نه بطور کلی و یکجا بر پیامبر اکرم (ص) نازل شده است.

قرآن: به ارائه اصول کلی و راهنمایی های جامع پرداخته است و نه به تشریح جزییات قران بطور کلی کتاب ایمان و رفتار معنوی است.

محتویات این محصول شامل :

1- خلاصه جزوه و نکات مهم کتاب در قالب فایل pdf مشتمل بر ۵۵ صفحه

2- تست های چهار گزینه ای کتاب نظام اداری در سیره و سنت نبوی ۱۶۰ تست با پاسخ نامه در 55 صفحه

3- نمونه سوالات درس نظام اداری در سیره و سنت نبوی با جواب

این مجموعه برای دانشجویان ارشد رشته مدیریت دولتی تمام گرایش ها در زمینه های مرتبط با دانشگاه پیام نور تهیه شده است و سعی شده است در این جزوه دانشجو با تمرین و خواندن متون فنی ، مهارت های خود را در درک متون افزایش دهد. این جزوه می تواند مورد استفاده سایر دانشگاه ها و دانشجویان نیز قرار بگیرد.

نمونه سوالات امتحانی با پاسخنامه شامل نیمسال‌های زیر می‌باشد :

نمونه سوالات نيمسال اول ۹۸-۹۷ با پاسخنامه

نمونه سوالات ترم تابستان ۹۷ با پاسخنامه

نمونه سوالات نيمسال دوم ۹۷-۹۶ با پاسخنامه

نمونه سوالات نيمسال دوم ۹۶-۹۵ با پاسخنامه

نمونه سوالات نيمسال اول ۹۶-۹۵  با پاسخنامه

 

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و برای اطمینان بیشتر یک لینک دانلود دیگر به ایمیل شما ارسال میگردد.

با 50% تخفیف ویژه

8000 تومان

4000 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

نوع فایلقیمت
PDF4000 تومان

برچسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد