پیشنهاد ارزشیابی شیوه ی جدید ارزشیابی مبتنی بر شرکت دانش آموزان و یادگیری از طریق همسالان
پیشنهاد ارزشیابی شیوه ی جدید ارزشیابی مبتنی بر شرکت دانش آموزان و یادگیری از طریق همسالان
شرح مختصر:
مقدمه:
شیوه های ارزشیابی متفاوت است و در هر موقعیتی به تناسب موضوع ، فراگیران و اهداف مورد نظر ، شیوه خاصی را می توان به کار برد . توانایی سخن گفتن و نوشتن ، توانایی ورزش کردن ، توانایی ساختن ، توانایی آزمایش کردن ، توانایی ترسیم کردن و توانایی های دیگر هریک به نوعی ارزشیابی می شوند و بهترین شیوه آن است که بتواند دقیق تر و بهتر ما را به نتیجه برساند یکی از جدیدترین روش های ارزشیابی ، ارزشیابی از فعالیت های گروهی دانش آموزان است . ارزشیابی از فعالیت های گروهی برای اندازه گیری این که چطور یادگیرندگان به سئوال های سنجش بعد از این که به آنها فرصت بحث با همساالن داده می شود جواب می دهند . به کار برده می شود این شیوه جدید ارزشیابی بر مبنای این نظریه که یادگیرندگان از طریق مشارکت و بحث همساالن بهتر یاد می گیرند تا این که به سئوال ها به طور فردی جواب دهند ، شکل گرفته است .
چگونگی اجرا و نتایج حاصله
برای انجام ارزشیابی تکوینی یا مستمر می توان از شیوه های اجرایی گوناگون در کالس درس استفاده نمود. بدون شک این شیوه ها از هدف های دوره تحصیلی ، سطح سنی دانش آموزان موضوع ومحتوای دروس ، روشهای تدریس معلم ، تعداد دانش آموزان کالس و چندین عامل دیگر تا ثیر می پذیرد.
نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و به ایمیل شما ارسال میگردد.
با 34% تخفیف
3000 تومان
2000 تومان
جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید
تعداد صفحات | نوع فایل | قیمت |
---|---|---|
7 | WORD - قابل ویرایش | 2000 تومان |