دانلود رایگان پایان نامه رشته کامپیوتر
پایان نامه رشته کامپیوتر
پایان نامه رشته کامپیوتر دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل بهترین و کاملترین پایان نامه رشته کامپیوتر با موضوع (پیاده سازی نرم افزار انتخاب رشته دبیرستان) می باشد که در قالب فایل WORD – (قابل ویرایش و آماده پرینت) و در 155 صفحه بصورت زیبا و منظم توسط وب سایت راهنمای دانشجو تهیه و تنظیم شده است. جهت دانلود فایل از لینک دانلود رایگان پایین صفحه اقدام نمایید.
دانلود رایگان پایان نامه رشته کامپیوتر
شرح مختصر :
عنوان پایان نامه: پیاده سازی نرم افزار انتخاب رشته دبیرستان
چکیده :
بدلیل اینکه انتخاب رشته برای هر مقطع از تحصیل ، یکی از مهمترین وظایف و تاثیرگذارترین امور در ادامه روند تحصیلی و کاری فرد محسوب میشود سعی شده در این پروژه، انتخاب رشته دانش آموزان دبیرستان به شکل مطلوبتری صورت گیرد و درصد خطای فرد در اعمال محاسباتی و غیره پایین آید. بعد از مطالعه این دستورالعمل با نحوه کار با نرم افزار آشنا میشوید و نیز از شرایط کسب امتیاز قبولی و انتخاب رشتهها به ترتیب اولویت مطلع میشوید و میتوانید نحوه ارزیابی و ارزشیابی را کاملتر درک کنید.
لازم به ذکر است در این پروژه سعی بر آن شده تا اعمالی که نرم افزارهای رسمی وزارت آموزش و پرورش در مقطع دبیرستان تهیه کردهاند را شبیه سازی کند و بتواند خارج از محیط آن نرم افزار اقدام به انجام انتخاب رشته و اولویت بندی رشتهها برای دانش آموزان نماید. ضمنا این نرم افزار و این پروژه جهت بررسی چهار رشته ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم اسلامی و معارف تهیه و شبیه سازی گردیده است.
واژه های کلیدی
انتخاب رشته، هدایت تحصیلی، مشاوره و انتخاب رشته، نرم افزار انتخاب رشته، نرم افزار مشاوره.
مقدمه
هر کس در زندگی بارها دست به انتخاب میزند. چرا که انتخاب یکی از مهمترین فعالیتهای انسان است. انسان با انتخابهای خود مسیر زندگیاش را تعیین میکند. انسان آزاد آفریده شده است و به او این اختیار داده شده است که در بسیاری از موارد آنچه را که مناسب میداند، برگزیند.
به طور مثال کودک یا نوجوان از میان همه دانشآموزان یا اطرافیان خود تنها عدهای را به عنوان دوست خود انتخاب میکند. او برای این انتخاب دلایل و ملاکهای مختلفی دارد. برخی وقتی راه یا چیزي را انتخاب کردند از کار خود راضی هستند و دیگران به دلایل مختلف انتخاب خود را نادرست میدانند. موارد دیگری هم وجود دارند که در آنها دست به انتخاب میزنیم. انتخاب شغل، انتخاب همسر، انتخاب تیم ورزشی و … از این دستهاند.
لحظات انتخاب، لحظاتی حساس هستند. چرا که با تصمیمگیری درباره روش یا پدیدهای خاص، فرد سرنوشت خود را رقم میزند. انتخاب در زندگی از اهمیت بالایی برخوردار است. با انتخاب درست میتوان از منابع (مادی، مالی، انسانی و اطلاعاتی) به شیوهای مناسب بهرهبرداری کرده و از اتلاف این منابع جلوگیری نمود. انتخابی که مبتنی بر اطلاعات و بینش باشد میتواند به تصمیمگیرنده در جلوگیری از ضایع شدن منابع کمک کند. از طرف دیگر به خاطر آن که فرد تصمیم گیرنده، باید نسبت به انتخاب خود پاسخگو باشد، بنابراین انتخاب صحیح میتواند به او در پاسخگو بودن و مسئولیت پذیری کمک کند.
فصل اول – هدایت تحصیلی در یک نگاه
1-1- اهداف و ساختار
نظام آموزش متوسطه به منظور آماده سازی جوانان برای زندگی مناسب، انجام وظایف شغلی و ورود به بازار کار و اجتماع، همچنین انجام هدایت تحصیلی و تامین سایر نیازهای فراگیران از حساسیت و اهمیت ویژه ای برخوردار است که تحقق همه انتظارات و توجه به ارزشها و هنجارهای جامعه و دستاوردهای علمی، فنی و هنری و مقتضیات زمان و مکان ، تحول و بهسازی را ضروری مینمایاند. همانگونه که اطلاع دارید نظام آموزشی متوسطه از سال تحصیلی 79-78 به شیوهی سالی واحدی در مدارس در حال اجرا میباشد.
جهت آشنایی بیشتر با اهداف و ساختار مربوط به نظام آموزشی متوسطه توضیحاتی ارائه گردیده که تعمق در این موارد بر آگاهیهایمان افزوده و از بروز مشکلات احتمالی میکاهد. نظام آموزش متوسطه به سه شاخه تحصیلی نظری، فنی و حرفهای و کار و دانش تقسیم میشود و دانش آموزان پس از گذراندن پایه اول مي توانند بر حسب استعداد، رغبت، عملکرد تحصیلی و امکانات محلی در یکی از شاخه های تحصیلی ذیل ادامه تحصیل دهند.
1-1-1- شاخه متوسطه نظری
این شاخه از 4 رشته ریاضی فیزیک، ادبیات و علوم انسانی، علوم تجربی و علوم و معارف اسلامی تشکیل میشود. دانش آموزان هر 4 رشته حدود 52 واحد از درس را به طور مشترک میگذرانند. این دروس بیشتر در سال های اول و دوم ارائه می شود. دروس اختصاصی در هر رشته44 واحد میباشد که بیشتر در سال سوم ارائه میشود.
فهرست مطالب پایان نامه رشته کامپیوتر :
مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………….1
فصل اول: هدایت تحصیلی در یک نگاه ……………………………………………………………………………………..4
1-1- اهداف و ساختار.. …………………………………………………………………………………………………………………4
1-2- اهم مقررات نظام آموزشی متوسطه به شیوه سالی – واحدی………………………………………………………………6
1-3- هدایت تحصیلی …………………………………………………………………………………………………………………….7
فصل دوم: هدایت تحصیلی و نقش مدیریت………………………………………………………………………………….9
2-1- نقش مدیریت در انتخاب رشته………………………………………………………………………………………………………9
فصل سوم: نحوه تهیه هدایت تحصیلی……………………………………………………………………………………….11
3-1- اهداف هدایت تحصیلی……………………………………………………………………………………………………………..11
3-2- ملاک های هدایت تحصیلی ………………………………………………………………………………………………………..15
3-3- ضوابط مربوط به نمرات درسی رشتهها و شاخه های مختلف ………………………………………………………………..16
3-4- بررسی های مشاوره ای ………………………………………………………………………………………………………….18
3-5- امتیازهای نمرات دانش آموز………………………………………………………………………………………………………….21
3-6- کلیدهای امتیازهای آزمون………………………………………………………………………………………………………….21
فصل چهارم: روش استفاده از نرم افزار………………………………………………………………………………………..23
4-1- محيط نرمافزار………………………………………………………………………………………………………………………….23
4-2- منوها…………………………………………………………………………………………………………………………………..27
4-3- ورود اطلاعات دانشآموز……………………………………………………………………………………………………………..27
4-4- ورود اطلاعات مشاور…………………………………………………………………………………………………………………31
4-5- بخش مشاهده نتیجه نهایی انتخاب رشته………………………………………………………………………………………..37
فصل پنجم: بررسی کد برنامه…………………………………………………………………………………………………….44
4-1- ماژول برنامه…………………………………………………………………………………………………………………………….44
4-2- فرم های برنامه……………………………………………………………………………………………………………………….46
فصل ششم: نتیجه گیری، پیشنهادات…………………………………………………………………………………………..136
5-1- معایب و مشکلات……………………………………………………………………………………………………………………136
5-2- مزایا و محاسن……………………………………………………………………………………………………………………..137
5-3- عملکرد……………………………………………………………………………………………………………………………….137
5-4- پیشنهادات……………………………………………………………………………………………………………………………137
5-5- نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………………………….138
مراجع و منابع……………………………………………………………………………………………………………………………….139
فهرست شکلها پایان نامه رشته کامپیوتر :
شکل 3-1- نمونه برگ شماره 4 – نظر والدین دانش آموز…………………………………………………………….12
شکل 3-2- نمونه برگ شماره 3 – نظر خواهی از دانش آموز………………………………………………………..13
شکل 3-3- نمونه برگ شماره 2 – نظر خواهی از معلمان…………………………………………………………….14
شکل 3-4- نمونه برگ شماره 5 – بررسی های مشاور………………………………………………………………15
شکل 4-1: کادر l.24………………………………………………………………………………………………… Splash
شکل 4-2: انتخاب دانش آموز……………………………………………………………………………………………24
شکل 4-3: لیست دانش آموزان…………………………………………………………………………………………25
شکل 4-4: محیط اصلی برنامه…………………………………………………………………………………………..26
شکل 4-5: ورود اطلاعات دانش آموز……………………………………………………………………………………..28
شکل 4-6: روش دوم ورود نمرات راهنمایی……………………………………………………………………………..29
شکل 4-7: مارک دار شدن………………………………………………………………………………………………….30
شکل 4-8: ورود اطلاعات مشاور و سربرگ های آن……………………………………………………………………..31
شکل 4-9: فرم نظر خواهی پولی…………………………………………………………………………………………..34
شکل 4-10: فرم نظرخواهی دانش آموز…………………………………………………………………………………..35
شکل 4-11: فرم نظرخواهی معلم…………………………………………………………………………………………..36
شکل 4-12: فرم بررسی مشاور……………………………………………………………………………………………..38
شکل 4-13- فرم اصلی بعد از مرحله بررسی مشاور……………………………………………………………………..38
شکل 4-14: فرم نهایی انتخاب رشته………………………………………………………………………………………..39
فهرست جدولها :
جدول 3-1- امتیازهای نمونه برگ نظر خواهی از دانش آموز (5 امتیاز)…………………………………………..22
جدول 3-2- امتیازهای نمونه برگ نظر خواهی از والدین (5 امتیاز)………………………………………………..22
جدول 3-3- امتیازهای نمونه برگ نظر خواهی از معلمان (10 امتیاز)……………………………………………..22
کامنت مدیر سایت:
با سلام و احترام
دانشجویان و کاربران عزیز به این محصول امتیاز بدین
با تشکر فراوان
تعداد صفحات | نوع فایل | دانلود رایگان |
---|---|---|
155 | WORD - قابل ویرایش و آماده پرینت |
خیلی عالی بود تشکر میکنم از مدیر سایت