گزارش تخصصی راهکار رفع مشکل دانش آموزان در حل مسئله و انتخاب راه حل مناسب در درس ریاضی
گزارش تخصصی راهکار رفع مشکل دانش آموزان در حل مسئله و انتخاب راه حل مناسب در درس ریاضی
شرح مختصر:
موضوع گزارش تخصصی: راهکار رفع مشکل دانش آموزان در حل مسئله و انتخاب راه حل مناسب در درس ریاضی
چكيده:
در اين گزارش ضمن معرفى مفهوم كنترل از ديدگاه شونفيلد و ارتباط آن با فراشناخت، به جايگاه اين مفهوم در كلاس درس و ضرورت توجه به آن از ديدگاه برخى آموزشگران رياضى پرداختم. همچنين روش شونفيلد را، در استفاده از گروههاى كوچك براى تدريس به شيوه حل مسئله در كلاس درس، مورد بررسى قراردادم. ضمنا روش خود در كلاس درس را مطرح کردم و در پايان با تكيه بر ديدگاه شونفيلد، به برخى از آموزشگران رياضى و تدريس خود در كلاس درس پيشنهادهايى ارائه کردم.
كليدواژ ه ها: كنترل، فراشناخت، حل مسئله
مقدمه:
توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله
– همه را بلد بودم ولى به جواب نرسيد،
– هر كار كردم به نتيجه اى كه شما خواستيد نرسيدم،
حل شد ولى براى رسيدن به جواب دو صفحه نوشتم.
اينها جملاتى است كه معمولا بعد از هر امتحان يا درموقع حل تمرين از دانش آموزان مى شنويم. در بسيارى ازمواقع متوجه میشوم دانش آموز همة اطلاعات لازم براى حل مسئله را داشته و همه را در برگة خود آورده است اما روش چينش آنها را نمى دانسته و نهايتا به جواب نرسيده، ويا اينكه از راهى بسيار طولانى كه نيازى به آن نبوده مسئله را حل كرده است. بر اين اساس، به دنبال يافتن راه حلي براى اين مشكل، به شرح و تبيين مفهومى كه شونفيلد آن را« كنترل » می نامد پرداختم.
فهرست مطالب:
چكيده
مقدمه
توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله
مبانی نظری گزارش
مفهوم كنترل
ضرورت توجه به مفهوم كنترل
انتخاب راه حل پیشنهادی
روش شونفيلد
اجرای راه حل انتخابی و نظارت برآن
ارزشیابی تاثیر اقدام جدید
پيشنهاد و نتيجه گيرى
منابع
نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و به ایمیل شما ارسال میگردد.
با 33% تخفیف
3000 تومان
2000 تومان
جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید
تعداد صفحات | نوع فایل | مقطع تحصیلی | قیمت |
---|---|---|---|
9 | WORD - قابل ویرایش و آماده پرینت | ابتدایی - راهنمایی - دبیرستان | 2000 تومان |