پایان نامه تاثیر بازی های رایانه ای بر یادگیری دانش آموزان


تاثیر بازی های رایانه ای بر یادگیری دانش آموزان

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل بهتریــن و کاملتریــن پایان نامه بررسی تاثیر بازی های رايانه ای بر يادگيری دانش آموزان مقطع اول ابتدايی می‌باشد که در قالب فایل word – (قابل ویرایش) و در 193 صفحه بصورت زیبا و منظم تهیه و تنظیم شده است. جهت خرید و دانلود فایل از لینک پرداخت آنلاین پایین صفحه اقدام نمایید.

تاثیر بازی های رایانه ای بر یادگیری دانش آموزان

 

شرح فایل :

موضوع پایان نامه: بررسی تاثیر بازی های رايانه ای بر يادگيری دانش آموزان مقطع اول ابتدايی (به همراه جامعه آماری و پرسشنامه)

چكيده:

فرايند آموزش و يادگيري و ميزان موفقيت هاي دانش آموزان يکي از دغدغه هاي اصلي هر نظام تعليم و تربيت در تمام کشورها و بخصوص ايران اسلامي مي باشد. در ارتباط با عوامل موثر بر پديده يادگيري دانش آموزان و ميزان موفقيت ها ي آن ها از طرف متخصصان امر تعليم و تربيت ايده و طرح هاي مختلفي ارائه شده. هدف اين تحقيق عوامل موثر بر پدیده یادگیری دانش آموزان و میزان موفقیت آنهاست که یکی از این روشها می تواند یادگیری از طریق بازیهای رایانه ای باشد که مسئله پژوهش من نیز در این اینجا طرح این سوال است که آیا بازیهای رایانه ای بر يادگيري دانش آموزان اثر مثبت دارد؟

جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان اول ابتدایی مدارس شهر گنبد شامل 1900 نفر است و نمونه نیز شامل 160 نفر از این دانش آموزان است كه با استفاده از فورمول كوكران و با روش نمونه گيري خوشه اي تصادفی انتخاب شده اند. ابزار اندازه گیری براي سنجش يادگيري سوالاتي است كه از معلم دانش آموزان در رابطه با يادگيري تمامي دروس و پرسشنامه آزمون عزت نفس پپ و همکاران است که از طریق مصاحبه برای دانش آموزان بیان شد.

تاثیر بازی های رایانه ای بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

برای گردآوری مطالب از دو روش کتابخانه ای برای فصل دوم و پیمایشی(میدانی) برای جمع آوری داده ها استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از دو روش توصیفی شامل جداول تک بعدی و نمودار فراوانی و برای آزمون فرضیات از جداول دوبعدی و آزمون کای اسکوئر و t-teat از طریق نرم افزار spss استفاده شده است. اين پ‍ژوهش شامل دو فرضيه بوده است. كه مورد تاييد قرار گرفت. به عبارتي بين استفاده از بازيهاي رايانه اي و ميزان يادگيري دانش آموزان رابطه معناداري وجود داشت همچنين بين استفاده از بازيهاي رايانه اي و بالا رفتن خودپنداره نيز رابطه معناداري وجود داشت و اين فرضيه نيز مورد تاييد قرار گرفت.

ادامه متن در فایل اصلی (برای دانلود فایل اصلی از لینک پرداخت آنلاین پایین صفحه اقدام نمایید.)

كليد واژه ها:

بازيهاي رايانه اي، خودپنداره، يادگيري.

تاثیر بازی های رایانه ای بر یادگیری دانش آموزان

فهرست مطالب :

چکیده 1

فصل اول: طرح مسئله

مقدمه 3

بیان مساله 5

اهمیت و ضرورت تحقیق 7

اهداف متغيرهاي 9

تعریف مفاهيم و اصطلاحات كليدي 10

فصل دوم: ادبیات تحقیق

مقدمه 15

سابقه نظری 15

تعريف بازي 15

انواع بازی 22

تاريخچه بازی 24

پيشينه بازي در دنياي غرب 25

ديدگاه رنساس 26

تاثير فرهنگ فرانسه 28

بازي در فرهنگ 28

بازي در فرهنگ ايران 32

بازي در ادبيات 36

بازي در مذهب 38

فايده و اهميت بازی 41

بازي و رشد اجتماعی 43

بازي و ساخت شخصيت 44

بازي و رشد علطفی 48

بازي و رشد جسمی 49

رشد و توسعه نظام هاي ارگانيك بدن 52

بازی و رشد ذهنی 59

عوامل محیطی 62

محيط بازی 63

تاريخچه بازيهاي كامپيوتری 64

نگاه كوتاه به تاريخچه ي بازیهای ویدئویی 65

تاريخچه بازيهاي كام‍پيوتري 74

گونه هاي بازي هاي رایانه ای 77

اهميت بازي هاي رایانه ای 78

تأثيرات منفي اعتياد به بازي هاي رايانه ای 79

مشكلات بينایی 80

مشكلات اسكلتی 80

تقويت حس پرخاشگری 81

انزواطلبی 81

تأثير منفي در روابط خانوادگی 82

مخرب ترين باري هاي تصويری 83

تأثيرات بر كودكان در صورت عدم اعتياد 83

بازي رايانه اي براي نابينايان 85

تدثيرات بازي هاي اينترنتي خشونت آميز بر كودكان 85

يادگيري مهارتهاي زندگي از طريق بازي هاي كامپيوتری 86

ويژگي هاي عمومي كودك دبستانی 87

ويژگي هاي بازي كودك دبستاني-كاهش بازي نمادين 88

بازي و فراگيري مهارت ها 89

كودك به عنوان گردآورنده 89

آيين هاي بازي 88

بازي هاي ويدئویی 91

عوامل همبستهبا انتخاب اسباب بازي هاي متناسب با جنسيت 93

خودپنداره در كودكان 95

چگونگي ايجاد و رشد خودپنداره 97

علل پيدايي خود، خود پنداره و عزت نفس 102

يادگيري

ماهيت یادگیری 106

يادگيری كلامی 107

يادگيری مشاهداه ای 109

يادگيری نهفته 110

تعميم 111

تميز 111

تعريف حافظه 114

فراموشی 115

حل مسئله همگرا 117

چارچوب نظری 119

نظريه های آموزشی 120

نظريه های مرتبط با جنسيت كودكان و بازی 122

نظريه های معاصر 123

نظريه های تنظيم انگيختگي 129

پيشينه تحقيق 131

سابقه تحقيقات انجام در داخل كشور 134

جمع بندي 135

فصل سوم: روشناسی تحقیق

مقدمه 139

روش تحقيق 139

نمونه آماري و روش نمونه گیری 139

ابزار پژوهش 140

شيوه اجراي پژوهش 140

روش تجزيه و تحليل داده ها 140

روايي واعتبار 141

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

آمار توصیفی 143

آمار استنباطی 147

فصل پنجم: نتیجه گیری

بحث و نتیجه گيری 161

نتايج آمارهای توصيفی 161

نتايج آمارهای استنباطی 161

نتايج تحليلي حاصل از فرضيات پژوهش 165

پيشنهادات 169

كمبودها ومشكلات پيش روي تحقيق 170

ضمائم

پرسشنامه 173

منابع فارسی 180

منابع انگلیسی 182

چکیده انگلیسی 183

 

فهرست جداول :

جدول شماره 1: توزیع فراوانی متغیر میزان استفاده از بازیهای رایانه ای 143

جدول شماره 2: توزیع فراوانی متغیر محتوای بازیهای رایانه ای 144

جدول شماره 3: توزیع فراوانی متغیر پیشرفت تحصیلی 145

جدول شماره 4: آماره های آزمون 146

 

فهرست نمودار :

نمودار شماره 1: توزیع فراوانی متغیر میزان استفاده از بازیهای رایانه ای 143

نمودار شماره 2: توزیع فراوانی متغیر محتوای بازیهای رایانه ای 144

نمودار شماره 3: توزیع فراوانی متغیر پیشرفت تحصیلی 145

تاثیر بازی های رایانه ای بر یادگیری دانش آموزان

 

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و برای اطمینان بیشتر یک لینک دانلود دیگر به ایمیل شما ارسال میگردد.

با 50% تخفیف ویژه

50000 تومان

25000 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

تعداد صفحاتنوع فایلقیمت
193WORD - قابل ویرایش25000 تومان

برچسب ها: , , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد