پایان نامه تاثیر بازی های رایانه ای بر یادگیری دانش آموزان
تاثیر بازی های رایانه ای بر یادگیری دانش آموزان
دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل بهتریــن و کاملتریــن پایان نامه بررسی تاثیر بازی های رايانه ای بر يادگيری دانش آموزان مقطع اول ابتدايی میباشد که در قالب فایل word – (قابل ویرایش) و در 193 صفحه بصورت زیبا و منظم تهیه و تنظیم شده است. جهت خرید و دانلود فایل از لینک پرداخت آنلاین پایین صفحه اقدام نمایید.
شرح فایل :
موضوع پایان نامه: بررسی تاثیر بازی های رايانه ای بر يادگيری دانش آموزان مقطع اول ابتدايی (به همراه جامعه آماری و پرسشنامه)
چكيده:
فرايند آموزش و يادگيري و ميزان موفقيت هاي دانش آموزان يکي از دغدغه هاي اصلي هر نظام تعليم و تربيت در تمام کشورها و بخصوص ايران اسلامي مي باشد. در ارتباط با عوامل موثر بر پديده يادگيري دانش آموزان و ميزان موفقيت ها ي آن ها از طرف متخصصان امر تعليم و تربيت ايده و طرح هاي مختلفي ارائه شده. هدف اين تحقيق عوامل موثر بر پدیده یادگیری دانش آموزان و میزان موفقیت آنهاست که یکی از این روشها می تواند یادگیری از طریق بازیهای رایانه ای باشد که مسئله پژوهش من نیز در این اینجا طرح این سوال است که آیا بازیهای رایانه ای بر يادگيري دانش آموزان اثر مثبت دارد؟
جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان اول ابتدایی مدارس شهر گنبد شامل 1900 نفر است و نمونه نیز شامل 160 نفر از این دانش آموزان است كه با استفاده از فورمول كوكران و با روش نمونه گيري خوشه اي تصادفی انتخاب شده اند. ابزار اندازه گیری براي سنجش يادگيري سوالاتي است كه از معلم دانش آموزان در رابطه با يادگيري تمامي دروس و پرسشنامه آزمون عزت نفس پپ و همکاران است که از طریق مصاحبه برای دانش آموزان بیان شد.
تاثیر بازی های رایانه ای بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
برای گردآوری مطالب از دو روش کتابخانه ای برای فصل دوم و پیمایشی(میدانی) برای جمع آوری داده ها استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از دو روش توصیفی شامل جداول تک بعدی و نمودار فراوانی و برای آزمون فرضیات از جداول دوبعدی و آزمون کای اسکوئر و t-teat از طریق نرم افزار spss استفاده شده است. اين پژوهش شامل دو فرضيه بوده است. كه مورد تاييد قرار گرفت. به عبارتي بين استفاده از بازيهاي رايانه اي و ميزان يادگيري دانش آموزان رابطه معناداري وجود داشت همچنين بين استفاده از بازيهاي رايانه اي و بالا رفتن خودپنداره نيز رابطه معناداري وجود داشت و اين فرضيه نيز مورد تاييد قرار گرفت.
ادامه متن در فایل اصلی (برای دانلود فایل اصلی از لینک پرداخت آنلاین پایین صفحه اقدام نمایید.)
كليد واژه ها:
بازيهاي رايانه اي، خودپنداره، يادگيري.
فهرست مطالب :
چکیده 1
فصل اول: طرح مسئله
مقدمه 3
بیان مساله 5
اهمیت و ضرورت تحقیق 7
اهداف متغيرهاي 9
تعریف مفاهيم و اصطلاحات كليدي 10
فصل دوم: ادبیات تحقیق
مقدمه 15
سابقه نظری 15
تعريف بازي 15
انواع بازی 22
تاريخچه بازی 24
پيشينه بازي در دنياي غرب 25
ديدگاه رنساس 26
تاثير فرهنگ فرانسه 28
بازي در فرهنگ 28
بازي در فرهنگ ايران 32
بازي در ادبيات 36
بازي در مذهب 38
فايده و اهميت بازی 41
بازي و رشد اجتماعی 43
بازي و ساخت شخصيت 44
بازي و رشد علطفی 48
بازي و رشد جسمی 49
رشد و توسعه نظام هاي ارگانيك بدن 52
بازی و رشد ذهنی 59
عوامل محیطی 62
محيط بازی 63
تاريخچه بازيهاي كامپيوتری 64
نگاه كوتاه به تاريخچه ي بازیهای ویدئویی 65
تاريخچه بازيهاي كامپيوتري 74
گونه هاي بازي هاي رایانه ای 77
اهميت بازي هاي رایانه ای 78
تأثيرات منفي اعتياد به بازي هاي رايانه ای 79
مشكلات بينایی 80
مشكلات اسكلتی 80
تقويت حس پرخاشگری 81
انزواطلبی 81
تأثير منفي در روابط خانوادگی 82
مخرب ترين باري هاي تصويری 83
تأثيرات بر كودكان در صورت عدم اعتياد 83
بازي رايانه اي براي نابينايان 85
تدثيرات بازي هاي اينترنتي خشونت آميز بر كودكان 85
يادگيري مهارتهاي زندگي از طريق بازي هاي كامپيوتری 86
ويژگي هاي عمومي كودك دبستانی 87
ويژگي هاي بازي كودك دبستاني-كاهش بازي نمادين 88
بازي و فراگيري مهارت ها 89
كودك به عنوان گردآورنده 89
آيين هاي بازي 88
بازي هاي ويدئویی 91
عوامل همبستهبا انتخاب اسباب بازي هاي متناسب با جنسيت 93
خودپنداره در كودكان 95
چگونگي ايجاد و رشد خودپنداره 97
علل پيدايي خود، خود پنداره و عزت نفس 102
يادگيري
ماهيت یادگیری 106
يادگيری كلامی 107
يادگيری مشاهداه ای 109
يادگيری نهفته 110
تعميم 111
تميز 111
تعريف حافظه 114
فراموشی 115
حل مسئله همگرا 117
چارچوب نظری 119
نظريه های آموزشی 120
نظريه های مرتبط با جنسيت كودكان و بازی 122
نظريه های معاصر 123
نظريه های تنظيم انگيختگي 129
پيشينه تحقيق 131
سابقه تحقيقات انجام در داخل كشور 134
جمع بندي 135
فصل سوم: روشناسی تحقیق
مقدمه 139
روش تحقيق 139
نمونه آماري و روش نمونه گیری 139
ابزار پژوهش 140
شيوه اجراي پژوهش 140
روش تجزيه و تحليل داده ها 140
روايي واعتبار 141
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
آمار توصیفی 143
آمار استنباطی 147
فصل پنجم: نتیجه گیری
بحث و نتیجه گيری 161
نتايج آمارهای توصيفی 161
نتايج آمارهای استنباطی 161
نتايج تحليلي حاصل از فرضيات پژوهش 165
پيشنهادات 169
كمبودها ومشكلات پيش روي تحقيق 170
ضمائم
پرسشنامه 173
منابع فارسی 180
منابع انگلیسی 182
چکیده انگلیسی 183
فهرست جداول :
جدول شماره 1: توزیع فراوانی متغیر میزان استفاده از بازیهای رایانه ای 143
جدول شماره 2: توزیع فراوانی متغیر محتوای بازیهای رایانه ای 144
جدول شماره 3: توزیع فراوانی متغیر پیشرفت تحصیلی 145
جدول شماره 4: آماره های آزمون 146
فهرست نمودار :
نمودار شماره 1: توزیع فراوانی متغیر میزان استفاده از بازیهای رایانه ای 143
نمودار شماره 2: توزیع فراوانی متغیر محتوای بازیهای رایانه ای 144
نمودار شماره 3: توزیع فراوانی متغیر پیشرفت تحصیلی 145
تاثیر بازی های رایانه ای بر یادگیری دانش آموزان
نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و برای اطمینان بیشتر یک لینک دانلود دیگر به ایمیل شما ارسال میگردد.
با 50% تخفیف ویژه
50000 تومان
25000 تومان
جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید
تعداد صفحات | نوع فایل | قیمت |
---|---|---|
193 | WORD - قابل ویرایش | 25000 تومان |