رمان چشمهایش بزرگ علوی تحلیل عناصر داستانی این رمان


تحلیل عناصر داستانی رمان چشمهایش بزرگ علوی

 

رمان چشمهایش دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل بهترین و کاملترین پروژه تحلیل عناصر داستانی در رمان چشمهایش بزرگ علوی می‌باشد که در قالب فایل WORD – (قابل ویرایش) و در 70 صفحه بصورت زیبا و منظم توسط تیم وب سایت راهنمای دانشجو تهیه و تنظیم شده است. جهت خرید و دانلود فایل از لینک پرداخت آنلاین پایین اقدام نمایید.

پروژه تحلیل عناصر داستانی رمان چشمهایش

رمان چشمهایش بزرگ علوی

شرح مختصر:

رمان چشمهایش علوی بر اساس زمان غیر ­خطی گسترش می‌یابد و ارتباط علی و معلولی بین وقایع با استفاده از عامل زمان برقرار می‌شود. بر هم خخلاصه رمان چشمهایشوردن توالی قراردادی زمان، باعث شده است این رمان شروعی از میانه داشته باشد. بازگشت های مکرر به گذشته در خاطرات فرنگیس، زمانی غیر ­خطی و مدور در رمان ایجاد کرده است. هر حادثه این رمان، مانند حلقه‌ای است که از یک نقطه شروع می‌شود (زمان حال و محیط مادی؛ اتاق فرنگیس) و پس از شرح ماجرا (بازگشت به گذشته) به همان نقطه آغاز (زمان حال) باز می‌گردد.

به این ترتیب، نویسنده به نوعی از زمان داستانی سنت­شکنی (عدول) می‌کند.  توجه به جزئیات زندگی باعث می‌شود تا در این رمان، شخصیت فرنگیس به فردیت و هویت خود دست یابد. این رمان با توجه به جزئیات زمان (زمان حسی ـ روان ­شناسی)، مکان (توصیفهایی از محل سکونت شخصیت ­ها) و توصیف حالات درونی شخصیت فرنگیس (اجازه دادن به وی برای ذکر ذهنیت خود با تغییر زاویه دید و تک ­گویی درونی) و همچنین توصیف عنصر عشق و توجه به شخصیت زن رمان (فرنگیس) و ارزش شایسته و در خوری (مشورت با او در زندگی به عنوان یک زن ایرانی) که برای او قائل است، حس اعجاب خواننده را برمیان گذارند. هدف این پژوهش، بررسی و تحلیل عناصر داستانی در این رمان است.

کلید واژه‌ها:

بزرگ علوی ، رمان “چشمهایش“، عناصر داستان، ادبیات روایی منثور معاصر، نظریه رمان.

فصل اول:

کلیات نوشتار

1. مقدمه

انقلاب مشروطه باعث پیدایش رمان فارسی در ایران شد که این نوع ادبی؛ یعنی رمان از نظر ساختار و هم از نظر معنا از ادبیات داستانی گذشته متمایز بود؛ یعنی رمان که توجه بر واقعیت و وقایع روزمره مردم با هدفی انتقادانه داشت (ر.ک. میر ­عابدینی،1387: 17).  رمان سبب به کار ­گیری شکل جدید ادبی با ساختاری متفاوت (شروع از میانه و پایان) و ورود شخصیت های تازه به عرصه ادبیات (توجه به هویت و فردیت اشخاص) و نیز توجه به واقعیات و روزمره مردم داشت.

رمان چشمهایش علوی که جزء شاهکارهای نثر روایی معاصر فارسی است. به موشکافی در زندگی زنی از طبقه مرفه می‌پردازد که از حق خود آنچنان که برای به دست آوردنش زحمت های بسیاری کشیده است، دفاع می‌کند. این رمان همچنین تصویرگر زندگی شخصیت ماکان (از اشخاص اصلی رمان) در محیط خفقان زده و سیاسی بعد از انقلاب مشروطه در ایران است که می‌توان نشانه ­های آن را در توصیف محیط شخصیت، پیشه و نقش ماکان در نقاشی، رفت و آمد های با اشخاص و سران کشوری و… مشاهده کرد.

تحلیل عناصر داستانی رمان چشمهایش از بزرگ علوی

پروژه جامع تحلیل عناصر داستانی در رمان بزرگ علوی مناسب دانشجویان کارشناسی ، ارشد و دکترای رشته ادبیات

 

✅ نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و برای اطمینان بیشتر یک لینک دانلود دیگر به ایمیل شما ارسال میگردد.

با 25% تخفیف

10000 تومان

7500 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

تعداد صفحاتنوع فایلقیمت
70WORD - قابل ویرایش7500 تومان

برچسب ها: , , , , , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد