دانلود بررسی تئوری بازی


دانلود بررسی تئوری بازی

 

 

 

 

مختصر توضیحات:

مقدمه:
در این آغازین فصل بنا است ابتدا به مفهوم « بازی» و اصطلاحات رایج در «نظریه بازی‌ها» پرداخته ‌شود، سپس  مروری بر تاریخچه نظریه بازی‌ها انجام ‌شود و پس از آن به طور مفصل بازی‌های ایستا با اطلاعات کامل بررسی ‌شود. در پایان فصل، بازی‌‌هایی که به سادگی قابل فهم می‌باشند و خیلی ازآن‌ها در زندگی روزمره رواج دارند بیان می‌شود.

نظریه بازی ها چیست؟
قبل از این‌که به مفهوم نظریه ی بازی ها پرداخته شود باید مقصود از «بازی» را مشخص شود .کلمه بازی که در میان عامه ی مردم استفاده می شود، در برگیرنده‌ مفاهیمی همچون بازی های ورزش، انواع قمار، شطرنج، شرط بندی است و کمتر در حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و … استفاده می شود. در بازی های عامیانه فوق حداقل دو نفر (دو طرف) حضور دارند و هر یک از دو طرف برای  برد تلاش می کند، اما نتیجه ممکن است برد، باخت یا تساوی باشد.
تعریف 1-2-1(بازی):

آن چه در نظریه ی بازی ها به آن «بازی» اطلاق می شود عبارت است از:«شرایطی که در آن تصمیم هر فرد بر تصمیم فرد دیگر تأثیر بگذارد و تمام افرادی که در آن شرایط قرار دارند به این نکته واقف باشند»، لذا «رقابت»  و «همکاری» می تواند به عنوان یک بازی تلقی شود . بر این اساس «نظریه بازی» عبارت است از:«علمی که به مطالعه تصمیم گیری افراد در شرایط تعامل با دیگران می پردازد ». به تعبیر دیگر نظریه‌ی بازی ها علم مطالعه‌ی بازی‌ها است و می خواهد نشان که وقتی افراد در شرایط یک بازی قرار می گیرند چگونه می توانند تصمیم عاقلانه بگیرند. نظریه ی بازی ها می خواهد اصول و قاعده تصمیم گیری را در شرایط تعاملی به بازیکنان یک بازی نشان  دهد . از نظریه ی بازی ها می توان در موارد زیادی استفاده کرد که از مهمترین آنها تحلیل بازی های دنیای واقع، پیش بینی وقایع و ارائه راه‌کار می‌ باشد و از این طریق است که می توان انتخاب درست را به بازیکنان یک بازی نشان داد.

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و به ایمیل شما ارسال میگردد.

با 40% تخفیف

15000 تومان

9000 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

تعداد صفحاتنوع فایلقیمت
153WORD - قابل ویرایش9000 تومان

برچسب ها: , , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد