دانلود پایان نامه فرسودگی تحصیلی+پرسشنامه


پایان نامه فرسودگی تحصیلی

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل بهترین و کاملترین پایان نامه با عنوان رابطه بین سخت رویی و انگیزش تحصیلی با فرسودگی تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه همراه با پرسشنامه استاندارد می باشد که در قالب فایل WORD – (قابل ویرایش و آماده پرینت) و در 118 صفحه بصورت زیبا و منظم تهیه و تنظیم شده است. جهت خرید و دانلود فایل از لینک پرداخت آنلاین پایین صفحه اقدام نمایید.

دانلود پایان نامه فرسودگی تحصیلی

شرح فایل :

عنوان پایان نامه: رابطه بین سخت رویی و انگیزش تحصیلی با فرسودگی تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه

چکیده :

پژوهش حاضر به رابطه بین سخت رویی و انگیزش تحصیلی با فرسودگی تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه (دوره دوم) شهر تربت حیدریه پرداخته است. این پژوهش از نظر هدف در زمره پژوهش های کاربردی محسوب می شود و با استفاده از روش تحقیق همبستگی انجام شد. در پژوهش حاضر جامعه آماری  شامل کلیه دانش آموزان پسر مقطع متوسطه (دوره دوم) شهر تربت حیدریه هستند که در سال تحصیلی 94-93 به تحصیل اشتغال دارند. براساس گزارش سازمان آموزش و پرورش تعداد این دانش آموزان 3486 نفر می باشد.

در پژوهش حاضر با توجه به جدول کریجسی و مورگان تعداد 374 نفر از این دانش آموزان به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای انخاب آنها از روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای تصادفی استفاده شد. برای این منظور از بین دبیرستانهای شهر تربت حیدریه 8 دبیرستان و از بین کلاس های دوم دبیرستان دو کلاس به صورت تصادفی انتخاب شدند. گردآوري داده‌ها در اين پژوهش به روش میدانی و پرسشنامه بسته می باشد. جهت گردآوري اطلاعات از پرسشنامه های: فرسودگی تحصیلی مربوط به مدرسه سالما- آرو و نا آتانن ( 2005)، سخت رویی توسط کوباسا و همکاران (1979) و انگیزش تحصیلی والرند و همکاران (AMS) استفاده شد.

در تحقيق حاضر جهت تجزيه و تحليل داده ها از آمار توصيفي و آمار استنباطي استفاده شده و از طرفي به منظور  اثبات یا رد فرضيه هاي تحقیق از روش همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه استفاده و در كليه تجزيه و تحليل هاي آماري اين پژوهش از نرم افزار SPSS-19 استفاده شد. نتایج پژوهش حاکی از آن بوده که بین سخت رویی و انگیزش تحصیلی با فرسودگی تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه (دوره دوم) شهر تربت حیدریه رابطه وجود دارد.

پایان نامه فرسودگی تحصیلی

مقدمه :

بي ترديد اصطلاح فرسودگی[1] يکي از بحث انگيزترين و در عين حال جذاب ترين مفاهيمي است که در علم روانشناسي وجود دارد. با توجه به حساسيت سازمان آموزش و پرورش براي دستيابي و اجراي موفقيت آميز هر فعاليت آموزشي افزون بر منابع مالي، وسايل و فناوري، دانش آموزان سالم و متعهد، نقش اساسي را ايفا مي كند. به عبارت ديگر واكنش عاطفي فرد نسبت به تحصیل و همچنين بالا بودن سلامت رواني ميزان قابليت تحصیل را بالا مي برد. این موضوعات، در کنار مسائل و مشکلات تحصیلی دانش آموزان این امر را ضروری می سازد تا نیازهای تحصیلی دانش آموزان مرتفع گردد (محمدي، 1385).

نخستين بار فرويد نبرگر[2] (1974) فرسودگي را تعريف كرده است. فرسودگي پديده اي عمومي و فراگير است، كه از كنش متقابل فرد با محيط ناشي مي شود و نتيجه آن از دست دادن انگيزه، اشتياق، انرژي، و كاهش عملكرد در زندگي است. فرسودگي فقط به منزله خستگي و فشار ناشي از كار نيست، بلكه به سبك كلي زندگي فرد و ساعت هاي بيداري او نيز سرايت مي كند. (حقیقتگو[3]، 2010). اکثر تحقیقات انجام شده درباره ی فرسودگی در موقعیت هایی شغلی بوده است (سند و میازکی[4]، 2000، گرینگلس[5] و همکاران، 2001، زلارس[6] و همکاران، 2000 و…).

فرسودگي شغلی[7] در حقيقت آن نوع از فرسودگي رواني است كه با فشارهاي رواني يا استرس هاي مربوط به شغل و محيط كار توام گشته است. اين اختلال در ميان انواع مشاغل مدرسان و ياري دهنده هايي نظير مشاوران، مددكاران اجتماعي، پزشكان، پليس، پرستاران مشاهده شده و با محرك هاي تنش زايي مانند داشتن مراجعان بيش از حد در يك زمان، نداشتن وقت كافي و فقدان حمايت يا قدرداني مرتبط است (حسني، 1392).

فرسودگی تحصیلی

 

فهرست مطالب :

فصل اول : کلیات تحقیق

1.1 مقدمه 2

1.2 بيان مسئله 6

1.3 ضرورت هاي انجام تحقيق 8

1.4 اهداف تحقيق 9

1.4.1 هدف اصلی 9

1.4.2 اهداف اختصاصی 9

1.5 فرضيه های تحقیق 10

1.5.1 فرضیه اصلی 10

1.6 فرضیه های فرعی 10

1.7 تعاریف نظری مفاهیم 10

1.7.1 فرسودگي تحصیلی 10

1.7.2 سخت رویی 11

1.7.1 انگیزش تحصیلی 12

1.8 تعاريف عملياتي مفاهیم و متغیرها 12

1.8.1 فرسودگی تحصیلی 12

1.8.2 سخت رويي 12

1.8.1 انگیزش تحصیلی 12

پایان نامه فرسودگی تحصیلی

 

فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق

2.1 مقدمه 14

2.2 فرسودگي تحصیلی 14

2.2.1 تاريخچه مفهوم  فرسودگي 16

2.2.2 مراحل فرسودگي 17

2.2.2.1 ديدگاه مسلچ 17

2.2.2.2 ديدگاه پستونچي 18

2.2.2.3 مراحل فرسودگي تحصیلی دانش آموزان از ديدگاه ساراسون 19

2.2.3 عوامل فرسودگي تحصیلی 20

2.2.4 تعارض و ابهام نقش 21

2.2.4.1 گرانباري و كمباري نقش 21

2.2.5 نشانه هاي فرسودگي تحصیلی 21

2.2.6 عوارض فرسودگي تحصیلی 22

2.2.7 رويكرد هاي مختلف نسبت به فرسودگي تحصیلی 22

2.2.7.1 رويكرد باليني 22

2.2.7.2 رويكرد روانشناختي- اجتماعي 23

2.2.7.3 رويكرد تبادلي چرنيس 23

2.2.7.3.1 مدل كاپنر 25

2.2.7.4 رويکرد ساختاري 25

2.2.7.4.1 سازمان آموزشی 26

2.2.7.4.2 جو سازمان آموزشی 27

2.2.7.4.2.1 تئوری سیستمهای اجتماعی و جو سازمان آموزشی 27

2.2.7.4.2.2جو سازمانی و روابط سازمان آموزشی 28

2.2.7.4.3 ويژگيهاي مدرسه سالم 29

2.1 سخت رویی 29

2.1.1 تاریخچه ی سخت رویی 31

2.1.2 شاخص های سخت رویی 32

2.1.3 ویژگی های سخت رویی 32

2.1.4 پیامدهای سخت رویی 33

2.1.5 مکانیزمهای مداخلاتی سخت رویی در ارتباط بین استرس و بیماری 35

2.1.6 عوامل سخت رویی  روانشناختی 37

2.1.6.1 عوامل سرشتی 37

2.1.6.2 عوامل زیست شیمیایی 37

2.1.6.3 یادگیری 37

2.1.7 همبسته های سخت رویی 37

2.1.8 سلامت روان و سخت رویی 39

2.1.1 نظریه و دیدگاههای سخت رویی 41

2.1.2 انگیزش 42

2.1.3 عوامل موثر بر انگیزش 45

2.1.4 انگیزش درونی و بیرونی 47

2.1.5 رويكرد های انگيزش تحصیلی 49

2.1.5.1 رويكرد كلاسيك يا سنتي 50

2.1.5.2 رويكرونئوكلاسيك يا روابط انساني 50

2.1.5.3 رويكردهاي روانشناختي در زمينه انگيزش تحصیلی 51

2.1.5.3.1 نظریه لذت طلبي 51

2.1.5.3.2 نظريه عزايز 51

2.1.5.4 نظريه تقويت 52

2.1.5.5 نظريه شناخت 52

2.1.6 نظريه‌هاي انگيزش تحصیلی 53

2.1.6.1 نظريه‌هاي فعال‌سازي انگيزش 53

2.1.6.1.1 نظريه سلسله مراتب نيازها 53

2.1.6.1.2 نظريه دو جنبه‌اي انگيزش انسان (y,x)ا 55

2.1.6.1.3 نظريه دوعاملي انگيزشي 55

2.1.6.1.4 تئوري لذت‌گرايي مك‌كللند 56

2.1.6.1.5 نظريه نيازهاي زيستي، تعلق و رشد 57

2.1.6.2 نظريه‎هاي فرآيندي 57

2.1.6.2.1 نظريه انتظار و احتمال 58

2.1.6.2.2 نظريه برابري 59

2.1.6.2.3 نظريه هدف‎گذاري 59

2.1.6.2.4 نظريه تقويت و اصلاح رفتار 59

2.1.7 بررسي انگيزش تحصیلی 60

2.1.7.1 شکوفا شدن انگیزش تحصیلی 61

2.1.7.2 انگیزش تحصیلی در دانش آموزان 62

2.2 مدل پژوهش 63

2.3 پیشینه تحقیق 63

2.3.1 تحقیقات انجام شده داخل کشور 63

2.3.2 تحقیقات انجام شده خارج کشور 66

2.3.3 نتیجه گیری از پیشینه مطالعات انجام شده 67

دانلود پایان نامه فرسودگی تحصیلی

 

فصل سوم : روش تحقیق

3.1 مقدمه 69

3.2 روش تحقيق 69

3.3 فرضيه های تحقیق 69

3.3.1 فرضیه اصلی 69

3.4 فرضیه های فرعی 69

3.4.1 مدل فرضیات تحقیق 70

3.5 جامعه آماري 70

3.6 نمونه و روش نمونه گیری 70

3.7 روش گردآوري اطلاعات 70

3.8 ابزار گردآوري اطلاعات71

3.8.1 پرسشنامه فرسودگی تحصیلی 71

3.8.1.1 روایی و پایایی 71

3.9 پرسشنامه سخت رویی کوباسا (HS)ا 72

3.9.1.1 روایی و پایایی 72

3.9.2 پرسشنامه انگیزش تحصیلی والرند و همکاران (AMS) ه 72

3.9.2.1 روایی و پایایی 73

3.10 روش تجزيه و تحليل اطلاعات 73

پایان نامه فرسودگی تحصیلی

 

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها

4.1 مقدمه 75

4.2 مشخصات جمعيت شناختي پاسخگويان 75

4.2.1 پايه تحصيلي 75

4.2.2 رشتۀ تحصیلی 76

4.3 آزمون فرضیه های پژوهش 77

4.3.1 فرضیه های فرعی 77

4.3.2 فرضيه اصلي 82

4.3.2.1 تحلیل رگرسیون با روش ورود مکرر (ضریب همبستگی چند متغیره) 82

پایان نامه در مورد فرسودگی تحصیلی

 

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات

5.1 نتیجه گیری 85

5.2 محدودیتهای پژوهش 91

5.3 پیشنهادات پژوهش 91

منابع 94

 

فهرست جداول :

جدول 1-2 پیشایندها و پیامدهای خصوصیات شخصیتی سخت رویی 33

جدول 1-4 توزيع دانش آموزان بر حسب پايه تحصيلي 75

جدول 2-4 توزيع دانش آموزان بر حسب رشتۀ تحصیلی 76

جدول 3-4 محاسبه ضريب همبستگي بین سخت رویی با فرسودگی تحصیلی 77

جدول 4-4 محاسبه ضريب همبستگي پيرسون بین مولفه های سخت رویی با فرسودگی تحصیلی 78

جدول 5-4 محاسبه ضريب همبستگي پيرسون بین انگیزش تحصیلی با فرسودگی تحصیلی 79

جدول 6-4 محاسبه ضريب همبستگي پيرسون بین ابعاد انگیزش تحصیلی با فرسودگی تحصیلی 80

جدول 7-4 ضرایب همبستگی چندگانه سخت رویی و انگیزش تحصیلی با فرسودگی تحصیلی دانش آموزان با روش ورود مکرر 82

 

فهرست نمودارها :

نمودار 1-2 مدل مفهومی ارتباط سخت رویی، استرس و بیماری 36

نمودار 2-2 تحولات تاريخي نگرش مديريتي و روانشناسي به انگيزش تحصیلی 53

نمودار 3-2 فرايند انگيزش از طريق ارضاي نيازها 54

نمودار 4-2 الگوي ساده انتظار 58

نمودار 1-4 توزيع دانش آموزان بر حسب پايه تحصيلي 76

نمودار 2-4 توزيع دانش آموزان بر حسب رشتۀ تحصیلی 77

نمودار 3-4 آزمون همبستگی پیرسون 78

نمودار 5-4 آزمون همبستگی پیرسون 80

 

جزئیات فایل پرسشنامه :

عنوان پرسشنامه : پرسشنامه فرسودگی تحصیلی برسو و همکاران

پایایی و روایی : دارد (فارسی)

مقاله بیس : دارد (دو مقاله فارسی)

ابعاد (مولفه) : دارد و سوالات مربوط به هر مولفه مشخص است.

نوع فایل : WORD – (قابل ویرایش)

تعداد صفحات : ۷

منبع : دارد

مدل : دارد

تفسیر و توضیحات : دارد (بر اساس میزان نمره پرسشنامه)

 

نکات لازم : 

کاربران گرامی فصل اول این پایان نامه را در قالب فایل PDF برای شما عزیزان بصورت رایگان قرار داده ایم تا شما عزیزان با آشنایی کامل و خیال راحت فایل اصلی را خرید و دانلود نمایید در ضمن فایل اصلی با فرمت WORD و قابل ویرایش می باشد.

پایان نامه فرسودگی تحصیلی

 

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و برای اطمینان بیشتر یک لینک دانلود دیگر به ایمیل شما ارسال میگردد.

با 40% تخفیف

10000 تومان

6000 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

تعداد صفحاتنوع فایلقیمت
118WORD - قابل ویرایش6000 تومان

برچسب ها: , , , , , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد

پاسخ به این نظر
زهرا می گوید:

سلام خسته نباشید میگم بهتون خیلی خیلی خوب بود ممنون از سایت خوبتون

4 ژانویه 2018
پاسخ به این نظر
محمد سلطانی می گوید:

سلام
من این پایاننامتونو خریدم ولی لینک دانلودش برام نیومده میشه کمکم کنید؟

4 ژانویه 2018
پاسخ به این نظر
راهنمای دانشجو می گوید:

با سلام و احترام
کاربر گرامی ضمن تشکر از حسن انتخاب شما با ایمیل شما هیچ خریدی ثبت نشده است.
در صورتی که از حساب شما مبلغی کسر شده باشد طی 72 ساعت آینده اصلاحیه خورده و برگشت داده خواهد شد.
موفق و موید باشید.

4 ژانویه 2018
پاسخ به این نظر
ali می گوید:

سلام من رمز دوم کارتمو ندارم چطوری باید خرید کنم میشه راهنمای کنید

17 مارس 2019
پاسخ به این نظر
راهنمای دانشجو می گوید:

با سلام و احترام

کاربر گرامی برای راهنمای خرید از بخش تماس با ما ی سایت که بالای صفحه وب سایت درج شده است با ما در ارتباط باشید تا شما را راهنمای کنیم

موفق و موید باشید.

17 مارس 2019
پاسخ به این نظر
pari می گوید:

سلام خسته نباشید دمت گرم عالی بود

30 آوریل 2021