تاثیر جایابی بهینه ایستگاه های خودروهای الکتریکی در کاهش تلفات


 

پایان نامه کاهش تلفات در شبکه های توزیع دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل بهترین و کاملترین پایان نامه تاثیر جایابی بهینه ایستگاه‌های خودروهای الکتریکی برای کاهش تلفات در شبکه‌های توزیع می‌باشد که در قالب فایل WORD (قابل ویرایش) و در 105 صفحه بصورت زیبا و منظم توسط تیم وب سایت راهنمای دانشجو تهیه و تنظیم شده است. جهت خرید و دانلود فایل از لینک پرداخت آنلاین پایین صفحه اقدام نمایید.

شرح فایل :

✔ عنوان پایان نامه : تاثیر جایابی بهینه ایستگاه های خودروهای الکتریکی برای کاهش تلفات در شبکه های توزیع

چکیده :

توسعه پایدار بدون حفظ و نگهداری صحیح محیط زیست میسر نخواهد بود و به همین دلیل، به کارگیری فناوری های سبز یکی از الزامات آتی خواهد بود. چرخ صنعت بدون انرژی نخواهد گردید و آنچه بیش از پیش به نگرانی های بین المللی در زمینه انرژی دامن زده است، محدود بودن منابع سوختهای فسیلی است. تولید برق با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر می تواند به عنوان خط مقدم جبهه ی مبارزه با تخریب محیط زیست تلقی شود. از طرفی دیگر، صنعت حمل و نقل نیز تصویرسازی آینده نه چندان دور خود به دنبال جایگزینی خودروهای متعارف با خودروهای الکتریکی است.

شبکه های توزیع حلقه نهایی زنجیره تامین انرژی الکتریکی برای مصرف کنندگان می باشد.لذا کارایی اقتصادی و فنی هرچه بیشتر این شبکه ها تضمین کننده یک آینده پایدار و مطمئن در صنعت برق می باشد در این راستا بررسی نقش ایستگاهای خودروهای الکتریکی بسیار مهم خواهد بود. برای مدیریت بیشتر شبکه و خودروهای الکتریکی و تاثیرگذاری بیشتر خودروهای الکتریکی در شبکه های توزیع، کنترل و مدیریت زمان شارژ و دشارژ خودروها بر اساس شرایط شبکه و قیمت برق از جنبه های مختلفی همچون اقتصادی(کاهش هزینه ها)و فنی(بهبود پروفیل ولتاژ- کاهش تلفات) در شبکه های توزیع مطرح می شود. هدف اصلی این تحقیق ارائه یک استراتژی بهینه جهت جایابی ایستگاهای خودروهای الکتریکی و تعیین ظرفیت بهینه  این ایستگاها و مدیریت شارژ و دشارژ این خودروها بر اساس یک مدل بار یک ساله می باشد.

مقدمه :

در این فصل ابتدا اهمیت حضور خودروهای الکتریکی در صنعت حمل و نقل شرح داده شده و پس از آن، اهداف در نظر گرفته شده برای توسعه این نوع خودروها در کشورهای مختلف طی سال های آینده مورد بررسی قرار می گیرند. در ادامه، مروری اجمالی بر زیر ساخت های مورد نیاز برای بهره برداری مناسب از خودروهای الکتریکی انجام شده و سپس، انواع روش های امکان پذیر برای بهره برداری از این نوع خودروها(کنترل شده  و کنترل نشده ) تشریح می شوند. در انتهای فصل نیز مسئله مورد بحث در این پایان نامه و انگیزه تعریف آن، به همراه ساختار کلی پایان نامه مورد بحث قرار می گیرند.

پایان نامه کاهش تلفات در شبکه های توزیع

فهرست مطالب :

فصل اول : مقدمه

1-1 اهمیت حضور خودروهای الکتریکی در صنعت حمل و نقل

1-2 وضعیت کنونی و چشم انداز توسعه خودروهای الکتریکی در کشورهای مختلف

1-3 زیر ساختهای لازم برای تامین نیازهای مرتبط با خودروهای الکتریکی

1-3-1 انواع ایستگاه های شارژ بر مبنای نرخ شارژ

1-3-2 انواع ایستگاه های شارژ بر مبنای نحوه انتقال انرژی الکتریکی

1-3-3 مکان های مناسب برای نصب ایستگاههای شارژ

1-4 انواع روش های شارژ خودروهای الکتریکی

1-4-1 شارژ کنترل نشده

1-4-2 شارژ کنترل شده

1-5 تشریح مسئله

پایان نامه کاهش تلفات در شبکه های توزیع

 

فصل دوم : ایستگاههای خودروهای الکتریکی قابل اتصال به شبکه

2-1 قابلیت G2V خودروهای الکتریکی

2-1-1 تامین بار پایه

2-1-2 تامین توان در ساعات پرباری

2-1-3 تامین رزرو گردان

2-1-4 تنظیم ولتاژ و فرکانس

2-2 چالش ها و فرصت های پیش روی اتصال خودروهای الکتریکی به شبکه قدرت

تاثیر جایابی بهینه ایستگاههای خودروهای الکتریکی در کاهش تلفات

2-2-1 تاثیر خودروهای الکتریکی بر عملکرد شبکه توزیع

2-2-2 نقش خودروهای الکتریکی در بهبود عملکرد شبکه قدرت

2-2-2-1 هموار نمودن منحنی بار شبکه

2-2-2-2 انجام تنظیم فرکانس در شبکه

2-2-3 مزایای زیست محیطی اتصال خودروهای الکتریکی به شبکه قدرت

2-2-3-1 کمک به گسترش تولید انرژی الکتریکی از منابع تجدید پذیر

2-2-3-2 افزایش بازدهی مصرف انرژی

2-2-3-3 سهولت مدیریت انتشار آلاینده ها

2-3 جمع بندی

 

فصل سوم : شبکه های توزیع برق

3-1 مقدمه

3-2 ساختار شبکه های توزیع

3-2-1 شبکه های زمینی

3-2-2 شبکه های هوایی

3-3 انواع معماری شبکه های توزیع

3-3-1 شبکه باز (شعاعی)

3-3-2 شبکه حلقوی(رینگ)

3-3-3 شبکه دو سو تغذیه

3-3-4 شبکه غربالی

 

فصل چهارم : الگوریتم بهینه ساز

4-1 تعریف بهینه سازی

4-2 بهینه سازی گروه ذرات

4-2-1 تاریخچه بهینه سازی گروه ذرات

4-2-2 الگوریتم بهینه سازی گروه ذرات

4-3 الگوریتم ژنتیک چیست؟

4-3-1 عملگرهای یک الگوریتم ژنتیک

 

فصل پنجم : بررسی تاثیر جایابی بهینه ایستگاهای خودرو های الکتریکی در کاهش تلفات

5-1 مقدمه

5-2 طرح مسئله

5-2-1 فرضيات

5-2-2 تابع هدف

5-3 پخش بار در سيستم توزيع

5-3-1 مدل خط سه فاز غيرمتقارن

5-3-2 توسعه ارتباط ماتريسي

5-3-3 توسعه ساختار فرمول

5-3-4 توسعه تکنيک هاي حل مساله

5-3-5 آزمايش و مقايسه نتايج تست

5-3-6 مقايسه دقت محاسبات

پایان نامه کاهش تلفات در شبکه های توزیع

5-3-7 نتايج پخش بار سيستمهاي نمونه بدون حضور پارکینگ خودروهای الکتریکی

5-4 فرمولها و روابط

5-5 بهينه سازي با الگوريتم ژنتيک و PSO

5-6- نتايج برای سناریوهای دوم تا پنجم

 

فصل ششم : نتیجه گیری و پیشنهادات

6-1 نتيجه گيري

6-2 پيشنهادات

منابع و مراجع

 

فهرست جدولها :

تاثیر جایابی بهینه ایستگاههای خودروهای الکتریکی در کاهش تلفات

جدول 1-1 مدت زمان مورد نیاز برای شارژ سه باتری نمونه با ظرفیت های متفاوت

جدول 5-1 اطلاعات مربوط به بارهاي شين ها و اطلاعات امپدانس خطوط

جدول 5-1  نتايج مقايسه سيستم 6 باس

جدول 5-2 فيدرهاي تست 6 باسه

جدول 5-3 تعداد تکرارها و زمان اجراي نرمال

جدول 5-4 نتایج بهینه برای سناریو اول

جدول 5-5 نتایج بهینه برای سناریو دوم

جدول 5-6 نتایج بهینه برای سناریو سوم

جدول 5-7 نتایج بهینه برای سناریو چهارم

جدول 5-8 نتایج بهینه برای سناریو پنجم

پایان نامه کاهش تلفات در شبکه های توزیع

 

فهرست نمودارها :

تاثیر جایابی بهینه ایستگاههای خودروهای الکتریکی در کاهش تلفات

5-1 نمودار درحالت بدون حضور پارکینگ خودروهای الکتریکی

5-2 نمودار پروفیل ولتاژبا حضور یک پارکینگ برای جایابی با ژنتیک

5-3 نمودار پروفیل ولتاژبا حضور یک پارکینگ برای جایابی با osp

5-4 نمودار پروفیل ولتاژبا حضور دو پارکینگ برای جایابی با ژنتیک

5-5 نمودار پروفیل ولتاژبا حضور دو پارکینگ برای جایابی با osp

کاهش تلفات در شبکه های توزیع

 

فهرست شکلها :

تاثیر جایابی بهینه ایستگاههای خودروهای الکتریکی در کاهش تلفات

شکل 1-1 درصد تولید گازهای گلخانه ای توسط بخش های مختلف در سطح دنیا

شکل 1-2 سیر صعودی افزایش قیمت انواع سوخت های فسیلی طی چند دهه گذشته

شکل 1-3 تعداد تجمعی خودروهای الکتریکی در کشورهای عضو سازمانIVEتا سال2020

شکل 1-4 تعداد خودروهای الکتریکی موجود در هر کدام از کشورهای عضو سازمانEVI تا سال 2012

شکل 1-5 سهم هر کدام از کشورهای عضو سازمانIVE از بازار خودروهای الکتریکی در سال 2012

پایان نامه کاهش تلفات در شبکه های توزیع

شکل 1-6 نمایی از سطح شارژ 1 یا شارژ آهسته

شکل 1-7 نمایی از سطح شارژ 2 یا شارژ متوسط

شکل 1-8 نمایی از سطح شارژ 3 یا شارژ سریع

شکل 2-1 نحوه تعامل ایستگاههای خودروهای الکتریکیِ دارای قابلیتG2V با شبکه قدرت

شکل 2-2 استفاده از قابلیت G2V خودروهای الکتریکی به منظور کاهش تقاضا در ساعات پرباری

شکل 2-3 تغییرات ایجاد شده در منحنی بار شبکه در اثر شارژ خودروهای الکتریکی

شکل 2-4 نحوه هموار شدن منحنی بار شبکه یا به کارگیری قابلیت های خودروهای الکتریکی

کاهش تلفات در شبکه های توزیع

شکل 3-1 شبکه شعاعی

شکل 3-2 شبکه حلقوی

شکل 3-3 شبکه تغذیه از دو سو

شکل 3-4 شبکه تغذیه غربالی

شکل 4-1 نمونه های از روند حرکت ذرات در فضای

شکل 5-1 سيستم نمونهIEEE با 33 شين

شکل 5-2 مدل خط سه فاز

شکل 5-3 سيستم توزيع ساده

شکل 5-4 سيستم توزيع 8 باسه

تاثیر جایابی بهینه ایستگاه‌های خودروهای الکتریکی در کاهش تلفات

 

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و برای اطمینان بیشتر یک لینک دانلود دیگر به ایمیل شما ارسال میگردد.

با 40% تخفیف

20000 تومان

12000 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

تعداد صفحاتنوع فایلقیمت
105WORD - قابل ویرایش12000 تومان

برچسب ها: , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد