پروژه استانداردهای حسابداری


دانلود رایگان پروژه استانداردهای حسابداری

Free-Download

 

 

 

چكيده
استانداردهاي حسابداري، مقررات حاکم‌بر چگونگي انجام کار حسابداري هستند.استانداردها به‌عنوان قواعد پايدار مورد پذيرش همگان قرار مي‌گيرند، اما در عمل به‌طور دائم در تغييرند. استانداردهاي حسابداري معمولاً شامل سه بخش هستند : شرح مسئله،بحث مستدل يا ارائه راههايي براي حل مسئله،ارائه راه‌حل مطلوب.

يکي از رويدادهاي بسيارمهمي که در سال‌ها ي اخير در جامعه حسابداري کشور به وقوع پيوست، تدوين استانداردهاي حسابداري ايران بر مبناي استانداردهاي  بين‌المللي حسابداري و الزام به رعايت آن در تهيه صورت‌‌هاي مالي بود. از آنجا که اين استانداردها شامل تغييراتي در برخي از روش‌ها و رويه‌هاي مورداستفاده نسبت به سال‌هاي قبل از الزام به رعايت استانداردها بود، اين احتمال همواره وجود داشت که قابليت مقايسه صورت‌‌هاي مالي زير سوال رود. به اين ترتيب در اين مقاله قابليت مقايسه صورت‌هاي مالي، در قبل و بعد از الزام به رعايت استانداردهاي حسابداري مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

 

مقدمه‌
استانداردهاي حسابداري ايران عمدتاً با استانداردهاي بين‌المللي مطابقت دارد، از جمله موارد مطابقت کامل، استاندارد حسابداري شماره 15 تحت عنوان<حسابداري سرمايه‌گذاريها>ست که با استاندارد بين‌المللي شماره 25 مغايرتي ندارد. براساس استاندارد حسابداري شماره 15، سود سهمي موجب تغيير در مبلغ دفتري سرمايه‌گذاري نمي‌شود.

کلمات کلیدی : ، تدوين استانداردها ، وضعيت مالي ، نتايج عمليات ، استاندارد حسابداري

تعداد صفحاتنوع فایل
33word

برچسب ها: , , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد