دانلود پاورپوینت سازه های کابلی


پاورپوینت سازه های کابلی

سازه های کابلی ، دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل بهترین و کاملترین پاورپوینت سازه های کابلی می‌باشد که در 55 اسلاید (صفحه) بصورت زیبا و منظم توسط تیم وب سایت راهنمای دانشجو تهیه و تنظیم شده است. جهت خرید و دانلود فایل از لینک پرداخت آنلاین پایین صفحه اقدام نمایید.

دانلود رایگان پاورپوینت سازه های کابلی

شرح فایل :

سیستم های کششی

سازه های کابلی

سازه های چادری

سازه های هوای فشرده

سازه هایی با فرم منحنی طنابی(ازفرم های فعال) در برابر بارهای وارده از شکل و ترکیبی استفاده می کنند که تنش های داخلی حاصله به صورت فشار و کشش داخلی باشد.

سازه های کابلی معلق

مقاومت کششی زیاد فولاد همراه با کارایی کشش ساده، باعث می شود که کابل فولادی به عنوان یک عنصر سازه ای ایده ال برای پوشش دهانه های بزرگ به کار رود. کابل ها انعطاف پذیرند، زیرا قطر آنهادر مقابل طولشان خیلی کوچک است.انعطاف پذیری نمایانگر مقاومت خمشی محدود است، زیرا انعطاف پذیری از تنش های نامساوی حاصل از خمش جلوگیری می کند و بارهای کششی را به طور یکسان میان رشته های کابل تقسیم می کند. این کار موجب می شود رشته های کابل تا حد مجازشان تحت تاثیر تنش واقع گردند.

تعریف سازه های کابلی :

سازه‌های کابلی سازه‌هایی هستند که از کابل‌های کششی برای پشتیبانی یا انتقال بارهای سازه اصلی استفاده می‌کنند. در سازه‌های معمولی، معمولا برای تحمل وزن سازه و همچنین بارهای پایینی از ستون‌های بتنی استفاده می‌شود. اما در برخی از موارد نمی‌توان از چنین سیستمی استفاده نمود. به عنوان مثال در یک استادیوم فوتبال. در یک استادیوم برای تحمل بار مرده سقف استادیوم، نمیتوان ستون را در وسط سازه قرار داد؛ زیرا مانع از برگزاری بازی‌ها خواهد شد.

در چنین شرایطی ممکن است از اسکلت بتنی یا فلزی خارجی استفاده شود. اما چنین اسکلتی بایستی بسیار بزرگ باشد تا بتواند از سقف سنگین و بزرگ استادیوم پشتیبانی کند. بنابراین سازه‌های کابلی می‌توانند در چنین شرایطی مورد استفاده قرار گیرند. کابل‌های متصل به زمین و دور از سازه، بر روی پشت بام کشیده شده و بار مرده و سایر بارهای سقف را به جایی که کابل‌ها محکم شده‌اند، انتقال می‌دهد. در این مثال، نیروهای فشاری جایگزین نیروهای تنشی شده و بارها از مرکز سازه به سمت اجزای جانبی حرکت می‌کنند.

پاورپوینت سازه های کابلی

مزایای سازه‌های کابلی

سازه های کابلی” یکی از مزایای سازه‌های کابلی این است که نیروهای تنش در کابل‌ها می‌توانند به عنوان نقاط مرجع در تجزیه و تحلیل ساختارها مورد استفاده قرار گیرند. به عنوان مثال، تصویر بالا در رابطه با وزنی (w) است که باعث ایجاد تنش در کابل می‌شود. این وزن کابل را پایین می‌آورد. بنابراین کابل تحت تنش، زاویه‌ای را با سطح افقی شکل می‌دهد. با توجه به این وزن و زاویه‌ای که کابل با افق تشکل می‌دهد، تنش در کابل‌ها می‌تواند با اضافه کردن یک بردار ساده محاسبه شود. اگر این کابل تحت فشار باشد، برای تعیین هر چیزی در درون ساختار به چیزی بیشتر از وزن نیاز خواهد بود.

سازه های کابلی

ثبات یکی دیگر از مزایای سازه‌های کابلی است. تنش‌های موجود در کابل باعث پایداری هرچه بیشتر سازه می‌شود. این امر در سازه‌های چادری به نحو بهتری قابل مشاهده است؛ زیرا چادرها و یا هر سازه طبیعی دیگر، توسط سیم‌هایی طنابی که به نقطه پایه واقع در مرکز ساختار متصل هستند، نگهداری می شوند. لذا بارها آزادانه در هر مکانی از سازه عمل می‌کنند. این امر بدان دلیل است که سیم‌های طنابی در ابتدا تحت تنش قرار می‌گیرند. همچنین می‌توان گفت سیم‌های طنابی تحت پیش تنش نیز قرار می‌گیرند؛ چرا که این سیم ها تا زمانی که بار به آنها اعمال شود در موقعیت ثابتی قرار دارند.

فهرست مطالب :

1- سیستم‌های کششی

2- فرم در سازه‌های کششی

3- سازه‌های کابلی معلق

4- سازه‌هایی با یک انحنا

5- پل‌های معلق

6- پل تاکومانرو

7- پل فورث رود (FORTH ROAD)

8- کارخانه کاغذسازی بورگو (BURGO PAPER MILL)

9- فدرال ریزرو – مینا پولیس (MINNEAPOLICE FEDERAL RESERVE BANK)

10- ترمینال دالاس

11- سازه‌هایی با کابل مضاعف

12- سالن کنفرانس یوتیکا (UTICA AUDITO RIUM)

13- سازه‌هایی با انحنای دو گانه

14- زمین ورزشی رالی (RALEIGH ARENA)

15- زمین بازی هاکی دانشگاه ییل (YALEHOCKEY RINK)

16- استادیوم المپیک مونیخ

17- سقف زین اسبی کلگری

18- سازه‌های کابلی

19- موزه‌ی رنو

20- پل هزاره

21- پل آلامیلو

22- پل ترینیتی

 

نکات مهم: پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و برای اطمینان بیشتر یک لینک دانلود دیگر به ایمیل شما ارسال میگردد.

با 50% تخفیف ویژه

7000 تومان

3500 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

تعداد صفحاتنوع فایلقیمت
55 اسلاید (صفحه)PPTX - پاورپوینت - قابل ویرایش3500 تومان

برچسب ها: , , , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد