مقاله در مورد تفکر و زبان


مقاله در مورد تفکر و زبان

 

 

 

 

شرح مختصر:

موضوع تحقیق : تفکر و زبان

مقدمه:


شايد مهمترين مشخصه‌ی انسان، زبان است. تا جايی که شايد بتوان گفت انسان زايشی است که در حوزه‌ی زبان صورت گرفته است. نقش زبان در هويت انسانی از چنان وزنه‌ای برخوردار است که بي‌شک معادله‌ی انسان با حذف فاکتورِ زبان تعريف شدنی نيست.


بخش اول اين مقاله، تحت عنوان “زبان تصوير و تفکر” به حوزه زبان و اهميت و نقش کليدی آن در خودشناسی مي‌پردازد. بخش دوم با عنوان “چتر، انعکاسِ تصويرِ باران است در ذهنِ انسان” کوششی خواهد بود برای پرداختن به دو وازه‌ی اطلاع و دانش، و بخش سوم اين مقاله با عنوانِ “هدايت و مدرنيسم” به نقشِ صادق هدايت در تفکر مدرنيته و در حوزه‌ی زبان فارسی خواهد پرداخت.   

فهرست مطالب :

مقدمه

تصوير، زبان و تفکر

جايگاه زبان و تفکر در جامعه بشری

رویکرد فیلسوفان وجودی به زبان

منابع

این مقاله نخستین بار در سایت “ایران خبر ” منتشر شده است و سپس توسطل نویسنده برای انتشار در اختیار “سپیدار نیز گذاشته شده است.
(سپیدار) مقدمه 
شايد مهمترين مشخصه‌ی انسان، زبان است. تا جايی که شايد بتوان گفت انسان زايشی است که در حوزه‌ی زبان صورت گرفته است. نقش زبان در هويت انسانی از چنان وزنه‌ای برخوردار است که بي‌شک معادله‌ی انسان با حذف فاکتورِ زبان تعريف شدنی نيست.

بخش اول اين مقاله، تحت عنوان “زبان تصوير و تفکر” به حوزه زبان و اهميت و نقش کليدی آن در خودشناسی مي‌پردازد.
بخش دوم با عنوان “چتر، انعکاسِ تصويرِ باران است در ذهنِ انسان” کوششی خواهد بود برای پرداختن به دو وازه‌ی اطلاع و دانش، و بخش سوم اين مقاله با عنوانِ “هدايت و مدرنيسم” به نقشِ صادق هدايت در تفکر مدرنيته و در حوزه‌ی زبان فارسی خواهد پرداخت.


 
تصوير، زبان و تفکر 

 يکی از پيچيده ترين پديده‌های دنياهای پيرامونی ما رابطه‌ی زبان با تصوير و چگونگی به وجود آمدنِ تفکر و مکانيزم های اين پديده‌ی شگرف است.
بازيگران اين صحنه‌ی پيچيده از يک طرف زبانِ گفتاري، زبانِ نوشتاری و زبان تصويری است، و از طرف ديگر، تصوير به عنوان عنصری مستقل.
آنچه که مسلم است اينکه؛ همصدايی و يا چند صدايی زبان، تصوير و تفکر، امکان ايجاد فضاهايی در ذهنِ انسان را دارند که مي‌تواند بدون وابستگی به زمان، مکان و يا واقعيت به واقعيتی در ظرف ذهن تبديل شود. هنگامی که گفتاری به وقوع می پيوندند يا اينکه نوشته ای نوشته مي‌شود اين اتفاق فقط با تکيه به يک سری تصويرها است که مي‌تواند اتفاق بيفتد.

شايد بتوان تفکر را به کوششی در راستای معنا بخشی به تصويرها تعريف کرد.
شايد تفکر فقط با حضور تصوير است که مي‌تواند موجوديت پيدا کند.

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و به ایمیل شما ارسال میگردد.

با 25% تخفیف

4000 تومان

3000 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

تعداد صفحاتنوع فایلقیمت
37WORD - قابل ویرایش3000 تومان

برچسب ها: , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد