مقاله اختلالات وسواس فکری و عملی در کودکان و نوجوانان


اختلالات وسواس فکری و عملی در کودکان و نوجوانان

اختلالات وسواس فکری و عملی کاربران گرامی محتوای این محصول بهتـریــن و کاملتـریــن مقاله در مورد اختلالات وسواس فکری و عملی در کودکان و نوجوانان می‌باشد که در قالب فایل word (قابل ویرایش) و در 56 صفحه بصورت زیبا و منظم توسط تیم وب سایت راهنمای دانشجو تهیه و تنظیم شده است. جهت خرید و دانلود فایل از لینک پـرداخـت آنـلایــن پایین صفحه اقدام نمایید.

اختلالات وسواس فکری و عملی در کودکان و نوجوانان

شرح مختصر :

مقدمه :

روان انسان به اقیانوسی می ماند که نه ابعادش را مقیاسی متصور است و نه عمقش را حدی قابل قیاس . و روانشناس غواصی است که در این اقیانوس بیکران دست و پا می زند ، تا شاید ناشناخته ای را شناسایی و از آن به نفع انسان ها بهره جویی نماید ، اما به هر ناشناخته ای که دست می یابد باز دری به سوی هزاران ناشناخته دیگر باز می گردد. این تحقیق تحت عنوان بررسی اختلالات وسواس فکری و عملی در  کودکان و نوجوانان بیان شده است .

و به طور کلی به معرفی این بیماری می پردازد ، بیماری وسواس فکری وعملی علی رغم شیوع نسبی پایین آن ، از جمله اختلالات روانی بسیار پیچیده و جالب است که از اوایل قرن نوزدهم نظر روانپزشکان غربی را به خود جلب کرده است. تئوری هایی که در این مدت در باره این بیماری و عوامل ایجاد کننده آن از طرف روانپزشکان مختلف ارائه شده نه از پایه و اساس تجربی محکمی بر خوردار است و نه به روش درمانی موثری منجر شده است.

مقاله اختلالات وسواس فکری و عملی

نارسایی برداشت روانکاوی از این بیماری – که تا این اواخر در قلمرو روانپزشکی غربی سلطه ای بلا منازع داشت – به تدریج آشکار تر شده و ناتوانی روش های درمان ناشی از آن دیدگاه در اصلاح وتغییر رفتار های وسواسی باعث شده که کوشش های جدید در جهت فهم و تغییر پدیده های وسواسی در چارچوب دیگری انجام گیرد . در 25 سال اخیر ، الگوی رفتاری اختلالات روانی و از جمله وسواس ، پیش از پیش مورد توجه روانشناسان و روانپزشکان قرار گرفته است.  طبق این الگو، پدیده هایی که تحت عنوان اختلالات روانی معرفی می گردند ، مثل بقیه ی تظاهرات رفتاری ، نتیجه یادگیری  تلقی می شوند . گمان می رود همان اصول و مفاهیمی که در توجیه یادگیری رفتار های عادی به کار می رود ، برای توجیه و تفسیر این پدیده های نا بهنجار نیز کافی باشد.

استفاده از روش های رفتاری به ویژه در معالجه بیماری وسواس ، در پانزده سال اخیر در مقایسه با روش های درمانی دیگر به نتایج امیدوار کننده ای منجر شده و کوشش های علمی تازه ای را در جهت توصیف ، فهم و تغییر رفتار وسواسی به وجود آورده است . به هر حال این تحقیق به زبان ساده به معرفی این بیماری و بررسی آن در کودکان و نوجوانان و علت ها و نوع درمان آن می پردازد و ما امیدواریم با مطالعه این تحقیق شما اطلاعات کافی در این زمینه بدست آورده باشید .

بیان مساله :

وسواس فکری عملی چیست ؟

وسواس فکری – عملی بیماری است که در آن فرد افکاری ناخواسته داشته و اعمالی را بارها و بارها تکرار می کند . همه ما در زندگی عادی خود،روتین های بخصوصی داریم مثل مسواک زدن دندان هایمان قبل از خواب . اما افرادی که مبتلا به این روان رنجوری هستند ، عادات رفتاری دارند که سد راه زندگی روزانه شان است اکثر افراد مبتلا به این روان رنجوری ، خود می دانند که افکار و اعمالشان بی  معنا و غیر ضروری است اما قادر به نادیده گرفتن آن یا خودداری از انجام آن نیستند .

وسواس فکری چیست ؟

وسواس فکری شامل ایده ها ، نظرات ، انگیزه هایی است که مرتبا به ذهن فرد هجوم می آورد فردی که مبتلا به این روان رنجوری است به هیچ عنوان دوست ندارد چنین افکاری داشته باشد و آنها را آزار دهنده می داند . اما قادر به کنترل آنها نیست . گاهی اوقات این افکار هر از گاهی به سراغ فرد می آیند و گاهی اوقات مرتباً ذهن او را اشغال می کنند .

فهرست مطالب :

مقدمه

بیان مساله:

 وسواس فکری – عملی چیست ؟

وسواس فکری چیست ؟

وسواس عملی چیست ؟

برخی وسواس های فکری – عملی متداول

علل بیماری وسواس فکری – عملی

سایر بیماریهای مرتبط با وسواس فکری – عملی

تحقیق :

فصل اول: معرفی اختلال وسواس فکری – عملی در جامعه

معرفی وسواس های فکری – عملی

چه چیزهایی وسواس های فکری با ابعاد بالینی را از افکار تکراری بی ضرر متمایز می کند ؟

وسواس های فکری و زمینه اجتماعی

اضطراب ، افسردگی و وسواس ها

آسیب پذیری در برابر اختلال وسواس فکری – عملی

نظریه های اختلال وسواس فکری – عملی

درمان اختلال وسواس فکری – عملی

نشانه ای اصلی اختلال وسواس فکری – عملی

نشانه های همراه اختلال وسواس فکری- عملی

فصل دوم : معرفی اختلال وسواس فکری – عملی در کودکان و نوجوانان

اختلال وسواس فکری عملی در کودکان و نوجوانان

سبب شناسی وسواس در کودکان

علائم و نشانگان اختلال وسواس فکری عملی در کودکان

تشخیص اختلال وسواس فکری عملی در کودکان و نوجوانان

روش های درمان اختلال وسواس فکری و عملی در کودکان ونوجوانان

کمک های والدین و اعضای خانواده

فصل سوم : علت ایجاد اختلال وسواس فکری و عملی

علت اختلال وسواس فکری و عملی

الف ) نظریه روان کاوی

ب ) نظریه های رفتاری و شناختی

چگونه می توانیم افکار وسواسی را توجیه کنیم

عوامل بيولوژيكي

فصل چهارم : درمان اختلال وسواس فکری و عملی

در مان هایی برای اختلال وسواس فکری عملی

الف ) درمان روان کاوی

ب) رفتار درمانی

ج) دارو درمانی

معرفی یکی از راه های درمان ، دارویی

پیشنهاد هایی برای جلوگیری از وسواس فکری و عملی

منابع

 

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و برای اطمینان بیشتر یک لینک دانلود دیگر به ایمیل شما ارسال میگردد.

با 50% تخفیف ویژه

6000 تومان

3000 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

تعداد صفحاتنوع فایلقیمت
56WORD - قابل ویرایش3000 تومان

برچسب ها: , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد