دانلود مقاله درباره مقاومت مصالح


مقاله در مورد مقاومت مصالح

مقاله مقاومت مصالح کاربران گرامی محتوای این فایل بـهـتـریــن و کـامـلتـریــن مقاله درباره مقاومت مصالح می‌باشد که در قالب فایل WORD – (قـابــل ویـرایــش) و در 20 صفحه بصورت زیبا و منظم توسط تیم وب سایت راهنمای دانشجو تهیه و تنظیم شده است. جهت خرید و دانلود فایل از لینک پــرداخــت آنـلایــن پایین صفحه اقدام نمایید.

مقاله در مورد مقاومت مصالح

بخشی از مقاله:

مقاومت مصالح چیست ؟

مکانیک ماده‌ها یا مکانیک مواد یا مقاومت مصالح (به فرانسوی: Résistance des matériaux) بخشی از علم مواد است که به مطالعهٔ استحکام مواد مهندسی و رفتار مکانیکی آن‌ها در حالت کلی (مانند تنش، کرنش، تغییر شکل و رابطه‌های میان تنش و کرنش) می‌پردازد. مباحث مرتبط با مكانيك جامدات (mechanics of solid) يا مكانيك مصالح mechanics of material)) كه در ايران اغلب با نام مقاومت مصالح (strength of material)  از آن ياد مي شود شاخه اي از علم مكانيك است كه با استفاده از روشهاي تحليلي به بررسي و تعيين مقاومت (strength) و صلبيت (rigidity) و نيز پايداري ارتجاعي (elastic stability)  اعضاي باربر مي پردازد.

مقاومت مصالح

مبحث مقاومت مصالح كه اصالتاً در حيطه مسائل مهندسي مطرح مي گردد مانند علم تئوري ارتجاعي (theory of elasticity) و تئوري خميري (theory of plasticity) رفتار اجسام را با نگرش صرفاً رياضي و با چنان دقتي تحليل نميكند. مكانيك جامدات در سطحي كه در دانشكده هاي فني و مهندسي تدريس ميگردد بنام مكانيك جامدات مهندسي (technical mechanics of solids) شهرت دارد و اساساً بر پايه شرح رفتار يك عضو تحت ﺗﺄثير بار, مقاومت داخلي و تغيير شكل آن قرار دارد. علم مكانيك جامدات موضوع بسيار گسترده اي است كه با گذشت زمان, بر درك و تشريح مسائل و نيز بر دامنه آن افزوده مي شود و نگرشهاي نويني در اين زمينه طرح ميگردند.

مقاله درباره مقاومت مصالح

مباحث مطروحه در كتابهاي فلسفه علوم و مهندسي ﺗﺄليف دكتر مسعود دهقاني از جمله اين رويكردهاي نوين در مبحث مكانيك مصالح است. بخشهايي از اين كتاب به توضيح و تبيين ماهيت تنش (stress) در سازه ها اختصاص دارد. نيروهايي كه درداخل يك عضو ايجاد مي گردند (internal forces) تا اثر نيروهاي خارجي را متعادل كنند كميتهايي برداري هستند. در مقاومت مصالح تنش بصورت شدت گسترش نيرو بر روي سطوح تعريف ميگردد. همچنين محاسبه تنش در يك نقطه با اين فرض صورت مي گيرد كه جسم يك محيط پيوسته و مصالح آن همگن  (homogeneous)باشند.

 

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و به ایمیل شما ارسال میگردد.

با 50% تخفیف ویژه

6000 تومان

3000 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

تعداد صفحاتنوع فایلقیمت
20WORD - قابل ویرایش3000 تومان

برچسب ها: , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

2,000 تومان 30 صفحه

دانلود تحقیق دوام بتن

2,500 تومان WORD : 19 PDF : 30 صفحه

مقاله ترک بتن و ترمیم آن

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد