فایل مبانی نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع اهداف پیشرفت تحصیلی


فایل مبانی نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع اهداف پیشرفت تحصیلی

 

 

 

شرح مختصر:

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع اهداف پیشرفت تحصیلی

انگیزش:

پژوهشگران همواره از خود می­پرسند، که چرا برخی از دانش­آموزان در مطالعاتشان سختکوش­تر از دیگران به نظر می­رسند؟چرا برخی از دانش­آموزان مطالعات لازم را انجام می­دهند، در حالی که برخی دیگر حتی کتاب درسی را هم باز نمی­کنند؟ چرا برخی از دانش­آموزان راهبردهای سطحی مانند به یاد سپاری طوطی­وار را به کار می­گیرند؟ جواب این سوالات به پژوهش و مطالعه دوباره انگیزه فراگیران نیاز دارد. مثلا دانش­آموزانی که می­خواهند ارزش ماده­ی درسی را بفهمند به احتمال زیاد خواندنی­های محوله را خواهند خواند، راهبردهای مطالعه پیجیده را به کار خواهند گرفت و هنگام گم­گشتکی کمک خواسته و در نتیجه به پیشرفت تحصیلی بیشتری خواهند رسید. دانش روانشناسی در حیطه­ی انگیزش و یادگیری بر یافته­های پژوهشی نقش مهمی را در فهم رفتار فراگیران و افزایش توانایی­های انگیزشی با آنان از گذشته تا به امروز داشته است (بدری گرگری و حسینی اصل، 1389).

انگیزش فرایندی است که باعث می­شود که فعالیت هدفمند راه­اندازی و نچهداری شود(پنتریچ و شانک، 2002) و از رفتارهایی چون آغازگری تکلیف، پایداری، صرف تلاش و کوشش استنباط می­شود. به بیان ساده انگیزش چیزی است که افراد را به پیش رفتن وا می­دارد، در حال پیش رفتن نگه می­دارد و مقاصد را تعیین می­کند و نه تنها برای ترغیب دانش­آمزان با فعالیت­های تحصیلی درگیر می­کند، بلکه برای میزان یادگیری دانش­آموزان از اطلاعات دریافتی نیز مهم است ( اسلاوین، 2006، ترجمه سید محمدی،1389).

چشم اندازهای روانشناختی مختلف انگیزش را از دیدگاه­ها و به شیوه­های متفاوتی بررسی و تبیین می­نمایند. رفتارگرایان بر پاداش­ها و تنبیه­های بیرونی به عنوان یک سازه­ی کلیدی در تعیین انگیزش فراگیران تاکید می­کنند، اما انسان­گرایان به جای تاکید بر تقویت وتنبیه بیرونی، بر رشد و توانایی­های فردی، احساس شایستگی، خودشکوفایی وآزادی انتخاب تاکید می­کنند و شناخت پرایان منشاء انگیزش را افکار و اندیشه­ها، انتظارات و اهداف می­دانند(بیبانگرد،1386).

2-3-2 تاریخچه جهت­گیری هدف:

مفهوم جهت­گیری هدف در دهه­ی 1980 در نتیجه­ی تحقیقات کارول دوک و همکارانش با کودکان دبستانی مطرح شد. در این تحقیقات کودکان روی مجموعه­ای از تمالیف حل مساله کار می­کردند. در مرحله­ی اول، این مسایل ساده بودند و کودکان می­توانستند آن­ها را با موفقیت حل نمایند. در مرحله­ی دوم، مجموعه مسایل دشوارتری به آنان داده شد.

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع: انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و به ایمیل شما ارسال میگردد.

با 20% تخفیف

25000 تومان

20000 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

تعداد صفحاتنوع فایلمقطع تحصیلیقیمت
21WORD - قابل ویرایشکارشناسی ارشد20000 تومان

برچسب ها: , , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد