دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم با روش تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات (IT) اختلالات يادگيري سمانه (دانش آموز پایه اول ابتدایی) را حل كنم؟


دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم با روش تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات (IT) اختلالات يادگيري سمانه (دانش آموز پایه اول ابتدایی) را حل كنم؟

 

 

 

eghdam-pazhohi-www-rdaneshjoo-ir

شرح مختصر:

موضوع اقدام پژوهی: چگونه توانستم با روش تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات (IT) اختلالات يادگيري سمانه (دانش آموز پایه اول ابتدایی) را حل كنم؟

چكيده

 در اين چند سال بعنوان معلم پایه اول ابتدایی با دانش آموزان دختر و پسر با ويژگي هاي رفتاري و اجتماعي متفاوت سر و كار داشتم. اما امسال يكي از دانش آموزان من به نام سمانه، با بقيه بچه هايي كه تا به حال ديده بودم خيلي فرق داشت. او كودكي خجالتي، مضطرب و افسرده بود. آهسته و لرزان صحبت مي كرد. با بقيه بچه ها دوست نمي شد و گوشه گير بود. حتي قادر نبود كه وسايل خود را از كيفش در آورد. كتابش را وارونه در دست مي گرفت و هنگام تصويرخواني از كتاب بخوانيم، مي گفت: چيزي نمي بينم. در نوشتن نيز مشكل داشت و ساده ترين علائم كتاب بنويسيم را نمي توانست، بنويسد. او رياضي را درك نمي كرد. به طور كلي او دچار اختلالات يادگيري يا ديسلكسي بود. در گوش دادن، صحبت كردن، خواندن، نوشتن، استدلال كردن و درك كردن مشكل داشت. با بررسي هايي كه انجام دادم از نظر فيزيكي و هوش كاملاً سالم و عادي بود ولي در يادگيري بسيار مشكل داشت. براي حل اختلالات يادگيري و رفتاري او نياز به روش تدريس مناسب و خاص بود. پس از مطالعه …

فهرست مطالب:

چکیده

مقدمه

اينترنت و ساير اشکال فناوري اطلاعات و ارتباطات ICT

معلم با استفاده از فناوري در كلاس درس مي تواند اين شرايط را فراهم كند

توصيف وضعيت موجود

گردآوري اطلاعات(شواهد 1) 

نارسايي هاي يادگيري

اختلال يادگيري (ديسلكسي) Dyslexia

چگونگي تشخيص اختلالات يادگيري

روش مشاهده

روش مصاحبه

روش استفاده از آزمون هاي رواني

انواع ناتواني هاي يادگيري

راه هاي درمان اختلالات يادگيري

نقش تلويزيون در آموزش و يادگيري كودكان

نقش فناوري اطلاعات و ارتباطات در فرايند ياددهي و يادگيري

پيشينه پژوهش

اجراي راه حل

تمرين يك

تمرين دوم

تمرين سوم

نقش لپ تاب در آموزش كودكان بر اساس گزارش سازمان ملل

چگونگي اجراي راه حل جديد، استفاده از لپ تاب

جمع آوري اطلاعات (شواهد2)

بررسي پيشرفت تحصيلي دانش آموزان و بخصوص سمانه با مقايسه نمرات آن ها قبل از اجراي اقدام و بعد از آن

جدول يك: ميانگين نمرات هر دانش آموزان قبل از اجراي اقدام

جدول دو: ميانگين نمرات هر دانش آموزان بعد از اجراي اقدام

نمودار دو: ميانگين نمرات هر دانش آموزان بعد از اجراي اقدام

جدول سه: مقايسه ميانگين نمرات كلاس قبل و بعد از اقدام

نمودار سه: مقايسه ميانگين نمرات كلاس قبل و بعد از اقدام

بررسي عوامل رفتاري سمانه و اثر گذاري روش تدريس مبتني بر IT در روحيات او

تجزيه و تحليل نتايج

جدول چهار: مقايسه درصد پيشرفت نمرات دانش آموزان  قبل و بعد از اقدام

نمودار چهار: مقايسه درصد پيشرفت نمرات دانش آموزان  قبل و بعد از اقدام

ارزش يابي تأثير اقدام جديد و تعيين اعتبار آن

نتيجه گيري و پيشنهادات

منابع مورد استفاده

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و به ایمیل شما ارسال میگردد.

با 17% تخفیف

3000 تومان

2500 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

تعداد صفحاتنوع فایلمقطع تحصیلیقیمت
41WORD - قابل ویرایشابتدایی2500 تومان

برچسب ها: , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد