دانلود مقاله درباره بتن و انواع آن


دانلود مقاله درباره بتن و انواع آن

 

prozhe-maghale[www.RDaneshjoo.ir]

شرح مختصر:

بتن
سنگ روان در خدمت معماری نوین
بتن که میزان تولید آن بالغ بر ۸/۳ بیلیون مترمکعب در سال تخمین زده می شود، به علت دارا بودن خواص و ویژگی های ممتاز و نیز در دسترس بودن مصالح آن، پس از آب، پرمصرف ترین ماده روی زمین به شمار می رود. بتن در همه جا موجود است و در یکصد سال اخیر، استفاده از آن در ساخت بناهای مسکونی و اداری، پیاده روها، راه ها و جاده ها و نیز انواع مختلف ساختمان های فنی عملکردی از قبیل کارخانه ها، پارکینگ ها، متروها، فرودگاه ها، پل ها، سدها، سیلوها، سازه های دریایی، رآکتورهای اتمی و سازه های مقاوم در برابر انفجارات و زلزله، مقبولیتی همگانی پیدا کرده است.

چنانچه از عنوان این نوشتار برمی آید، بتن یک ماده متناقض است. بتن با اینکه تداعی کننده مفهوم سختی است، لیکن در ابتدای فرآیند اختلاط مواد تشکیل دهنده اش، نرم و روان است؛ اگرچه بتن، بر اساس تعریفی که از آن سراغ داریم، یک ماده پیوندی و چندرگه است که از اختلاط سیمان، آب، ماسه و مصالح دانه ای معدنی از قبیل شن یا سنگریزه به دست می آید، اما معمولا به عنوان یک ماده یکپارچه و دارای شخصیت مستقل در نظر گرفته می شود. بتن شکل ذاتی و طبیعی بخصوصی ندارد و از این رو باید با استفاده از قالب بندی به شکل معینی درآورده شود؛ یعنی شکل و بافت نهایی بتن را قالبی که بتن به درون آن ریخته می شود، تعیین می کند.

بتن می تواند هر رنگ، بافت و طرحی را به خود بگیرد، از این رو شاید بتوان آن را به یک آفتاب پرست تشبیه کرد. رنگ بتن اغلب خاکستری ست، اما از طریق انتخاب سیمان و مصالح دانه ای مناسب یا با استفاده از رنگدانه های شیمیایی می توان به آسانی آن را در رنگ های سفید، قهوه ای یا حتی قرمز روشن تولید کرد. بتن بسته به قالب مورد استفاده در تولید آن، می تواند صاف و ساده یا دارای طرح های دقیق و پیچیده باشد؛ بتن می تواند همچون شیشه صاف

باشد یا همچون صخره زمخت و ناصاف. بتن ممکن است بدون پرداخت رها شده یا همچون یک تندیس به دقت روی آن کار شود. در واقع، بتن، با توجه به ویژگی های خاص سطح آن، یک فرآورده واحد نیست، بلکه طیف گسترده ای از مصالح را دربرمی گیرد که از نظر بافت، رنگ و بیان معمارانه از قابلیت های بی شماری برخوردار است.

ترکیب مقاومت فشاری سنگ و مقاومت کششی فولاد در بتن مسلح، سازه های بتنی را قادر به تحمل وزن بسیار زیاد و پوشش دهانه های بزرگ می سازد. از آنجایی که عناصر تشکیل دهنده سازه بتن مسلح می توانند بصورت یک شبکه پیوسته و یکپارچه، به هم بافته شوند، استفاده از بتن مسلح در طراحی سازه، آن را از قابلیت انعطاف پذیری بی نظیری برخوردار می کند. معماران و مهندسان از این ویژگی برای خلق عناصر ساختمانی مختلف، از صفحات بتنی یکپارچه گرفته تا قاب های سازه ای سه بعدی و کنسول های عظیم و مهیب، بهره می گیرند.

بررسی تاریخی کاربرد بتن در معماری نشان می دهد که بتن توسط معماران رومی و صدر مسیحیت مورد استفاده قرار می گرفت، اما در قرون وسطی و رنسانس اغلب بی استفاده ماند، تا آنکه در نیمه دوم قرن نوزدهم بار دیگر، عمدتا برای مصارف معمولی، مورد توجه قرار گرفت، بویژه در مواردی که ساخت ارزان، قابلیت ایجاد دهانه های عریض و نسوز بودن، ضرورت به کارگیری آن را ایجاب می کرد. مسلح کردن بتن نیز که برای این کار میلگردهای فولادی را به منظور استحکام بیشتر در میان بتن قرار می دادند، به دهه ۱۸۷۰ باز می گردد. معماران قرن نوزدهم بعضا به قابلیت های بتن مسلح خیلی اطمینان نداشتند و نسبت به آن بدگمان بودند. بتن در آن زمان یک ماده خیلی جدید به شمار می رفت و ویژگی های آن برای معماران بخوبی قابل درک نبود، زیرا فاقد یک فرم ذاتی و پایدار بود. جالب آنکه این دقیقا همان خصوصیتی است که بتن را برای بسیاری از معماران امروز به وسیله ای امیدوارکننده جهت تحقق ایده هایشان تبدیل می کند.

فهرست مطالب :

بتن

تولید بتن سبک از پسمانده های هسته ای برای کاهش تشعشعات

مقابله با خوردگی بتن

برای نخستین بار در کشور بتن غلطکی RCCP با موفقیت اجرا شد

خواص کامپوزیت های FRP

بررسی اثر دوده سیلیسی بر سازه های بتنی

بلوک های بتنی بدون ملات

بتن سبک

مزایای کاربرد بتن سبک

بتن سبک سازه ای

چگونگی تولید بتن سبک

بتن های اسفنجی

نسبت مواد مختلف در بتن اسفنجی

رفتار بتن اسفنجی

تاریخچه و وضعیت موجود تولید AAC در جهان

مواد اولیه و كلیات تولید بتن گازی (AAC)

خواص بتن گازی

جرم حجمی

مقاومت فشاری

جمع شدگی ناشی از خشك شدن

جذب آب

بررسی تولیدات بتن گازی در كشور

نتایج مطالعه بر روی بتن های گازی

ویژگی های عمده فوم بتن

كاربرد فوم بتن در ساختمان

برنامه آزمایش ها

مصالح به كار رفته

طرح اختلاط

تحلیل نتایج آزمایش ها

مقاومت فشاری

جذب آب مویین

جمع شدگی ناشی از خشك شدن

نتایج مطالعه بر روی بتن كفی

نصب بتن اسفنجی

نقش مواد افزودنی (مواد دارای خواص سیمانی) در بتن اسفنجی

ویژگی های عمده فوم بتن

كاربرد فوم بتن در ساختمان

برنامه آزمایش ها

مصالح به كار رفته

طرح اختلاط

تحلیل نتایج آزمایش ها

مقاومت فشاری

جذب آب مویین

جمع شدگی ناشی از خشك شدن

نتایج مطالعه بر روی بتن كفی

منابع

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و به ایمیل شما ارسال میگردد.

با 50% تخفیف

12000 تومان

6000 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

تعداد صفحاتنوع فایلقیمت
52WORD - قابل ویرایش6000 تومان

برچسب ها: , , , , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

2,000 تومان 30 صفحه

دانلود تحقیق دوام بتن

2,500 تومان WORD : 19 PDF : 30 صفحه

مقاله ترک بتن و ترمیم آن

1,500 تومان 46 صفحه

تخریب بتن

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد