فایل پاورپوینت اسناد خزانه اسلامی


فایل پاورپوینت اسناد خزانه اسلامی

 

 

 

شرح مختصر:

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل جامعترین پاورپوینت اسناد خزانه اسلامی می باشد که در 34 اسلاید بصورت زیبا و منظم تهیه و تنظیم شده است. جهت خرید و دانلود فایل به روی گزینه پرداخت آنلاین کلیک نمایید.

معرفی:

اسناد خزانه اسلامی به عنوان ابزار مالی موضوع قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب 1 /9 /1384 محسوب شده و با امضای وزیر امور اقتصادی و دارایی صادر و در تاریخ سررسید توسط دولت بازخرید می‌شوند. این اوراق ماهیت بدهی دارند و در قبال حساب‌های پرداختنی دولت به طیف وسیعی از طلبکاران منتشر می‌شوند که در بازار سرمایه نیز قابل داد و ستد هستند. تفاوت عمده این اسناد با سایر اوراق بهادار، در سررسید آنها و پرداخت سود می‌باشد. اسناد خزانه اسلامی عموماً سررسید یک تا 3 سال و یا کمتر از یکسال داشته و فاقد کوپن (مواعد پرداخت سود) است. اسناد خزانه اسلامی مهمترین ابزار بازار پول به‌منظور اعمال سیاست‌های پولی می‌باشد و از درجه نقدشوندگی بالایی برخوردارند.

تاریخچه:

اسناد خزانه اسلامی برای اولین بار در قانون بودجه سال 1392 کل کشور لحاظ گردید لیکن اجرایی نشد. با عنایت به مفاد بند (ط) تبصره (6) قانون بودجه سال 1393 کل کشور، به دولت اجازه داده شد اسناد خزانه اسلامی با حفظ قدرت خرید را با سررسید یک تا سه سال به صورت بی نام و یا بانام ، صادر کند و به منظور تسویه بدهی مسجل خود بابت طرحهای تملک دارایی های سرمایه ای مطابق ماده (20) قانون محاسبات عمومی کشور به قیمت اسمی تا سقف سی هزار میلیارد ریال به طلبکاران غیردولتی واگذار نماید. اولین مرحله از اسناد خزانه اسلامی در تاریخ 8 مهرماه 1394 در حجم 400 هزار ورقه (40 میلیارد تومان) با تاریخ سررسید 24 اسفند ماه 1394 در فرابورس ایران منتشر گردید و به مبلغ 900،500 ریال کشف قیمت شد. البته به تدریج به دارندگان این اوراق اضافه و در تاریخ سررسید به مبلغ بالغ بر 5،867،665 میلیون ریال به دارندگان اوراق پرداخت گردید. اسناد خزانه اسلامی کوتاه مدت سابقه تاریخی نداشته و برای اولین بار در قانون بودجه سالجاری مورد استفاده قرار گرفته است.

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و به ایمیل شما ارسال میگردد.

با 25% تخفیف

4000 تومان

3000 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

تعداد صفحاتنوع فایلقیمت
34 اسلایدPPTX - پاورپوینت3000 تومان

برچسب ها: , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد