دانلود گزارش تخصصی ریاضی دبیرستان


دانلود گزارش تخصصی ریاضی دبیرستان

 

 

gozaresh-takhasosi-www-rdaneshjoo-ir-1

شرح مختصر :

موضوع گزارش تخصصی : آماده سازی و آموزش ریاضی به دانش آموزان مقطع متوسطه دوم

چکیده :

نظر به اینکه کلاس یک موسسه اجتماعی کوچک است ،برای اینکه کلاس بهتر به هدفهای تربیتی نایل گردد و شاگردان فرا خور استعداد و توانایی خویش رشد نمایند؛ همچنین برای بالا بردن نتیجه کارکلاس و تسهیل یادگیری به منظور اینکه اعضا کلاس به عنوان فرد و به عنوان عضویک گروه بهتر بتواننداحتیاجات خود را تامین کنند توجه به ابعاد زیر در موقعیت اجتماعی کلاس برای مربیان ضروری است: معمولاً افراد یک کلاس با دو نوع مساله روبرو هستند ،اول مسائلی که از محیط مدرسه یا محیط خارج از مدرسه ناشی می شود.محیط مدرسه از طریق وضع مقررات،تهیه لوازم و تعیین برنامه و هدفهای تربیتی مسائلی برای شاگردان بوجود می آورد. همین طورمحیط خارج از مدرسه مثل وضع خانوادگی و موقعیت شغلی والدین بچه ها و وضع محیطی که مدرسه در آن واقع شده است مسائلی برای شاگردان ایجاد می کند. دوم مسائلی که از محیط داخلی کلاس ناشی می گردد.اگر بنا باشد احتیاجات افراد کلاس تامین گردد و وحدت وهمبستگی میان آنها برقرار شود اقدام به حل این مسایل ازطرف اعضای کلاس ضروری است.با توجه به این مسایل بُعد رهبری و مرجعیت کلاس یا بُعد قدرت که به واسطه استعداد بیشتر برخی منبع قدرت می شوند و دیگران نفوذ می کنند و دیگر بُعد رفابت و بعد احترام وحیثیت شخصی ضمن اجرای برنامه های آموزشی هر یک از افراد کلاس برای پیشرفت گروه کمک می کنند و اقدامی به عمل می آورند. همین کمک ها استعداد و ارزش افراد را مشخص می سازد و برای آنها در میان گروه احترام خاصی ایجاد می کند. این جریان دو اثر دارد.یکی اینکه استعدادهای افراد را بهتر رشد می دهد ،دیگر اینکه احتیاجات اساسی افراد را از راه تثبیت موقعیت اجتماعی و بستگی به گروه تامین می نماید.این گزارش خلاصه اقداماتی است که در طول یک سال تحصیلی برای ارتقاء و بهبود کیفیت آموزشی در یک دبیرستان ……… عادی در شهر ………. انجام شده است

مقدمه 

توصیف وضعیت موجود و تشخیص مساله:

در حدود …….. سال تجربه ی آموزش ریاضی به دانش آموزان مقطع متوسطه را دارم.با توجه به تنوع دروس ریاضی در مقطع متوسطه که شامل 15 عنوان کتاب درسی می باشد،فرآیند تدریس معلمان ریاضی را تا حدی متمایز و مشکل تر از بقیه ی رشته ها می کند.در جلسات گروههای آموزشی حین تبادل نظر با همکاران به این نتیجه رسیدیم که برای کارایی بیشتر ؛دبیرستان های مختلف را برای پر کردن ساعات موظف آموزشی انتخاب کنیم ،ولی دروس را متنوع انتخاب نکنیم.گاه پیش می آید که کلیت مطلب در دروس یکسان است ولی جزئیات ارائه همان مطلب متفاوت است؛به عنوان مثال بحث پیوستگی در کتاب حسابان و کتاب ریاضی (3) از لحاظ کلیت یکی هستند ولی دانش آموزسوم ریاضی بادانش آموز سوم تجربی از دو دیدگاه تقریباً متفاوت این مبحث را آموزش می بینند.برای جلوگیری از تعارض در مغز معلم و تسلط کافی در ارائه مطلب و جلوگیری از سر در گمی دانش آموز در کلاس درس یکی از راه حل ها این است که معلمان ریاضی از تدریس دروس متنوع در یک سال تحصیلی بپرهیزند. در سال تحصیلی 94-93در دو دبیرستان……….. و ……….. آموزش درس ریاضی (3) سوم تجربی و درس آمار و مدلسازی همان کلاس ها را برعهده داشتم. این دو دبیرستان از مدارس عادی شهر هستند.با این اوصاف باید دانش آموزان این کلاس را برای شرکت در امتحان نهایی آماده می کردم.راه دشواری در پیش داشتم موضوع آماده سازی دانش آموزان و آموزش ریاضی سوم تجربی در حکم ساختمانی بود که قبلاً تمام مصالح مورد نیازدر ساختن آن به کار رفته بود و من فقط باید سقف آن را می ساختم. اگر بنای این ساختمان کج باشد قطعاً نصب شیروانی نیز کاری بسیار دشوار خواهد بود.

فهرست مطالب:

چکیده 

مقدمه 

توصیف وضعیت موجود و تشخیص مساله

گرد آوری اطلاعات

تجزیه تحلیل و تفسیر داده ها 

انتخاب راه جدید موقتی 

اجرای طرح جدید و نظارت برآن

گردآوری اطلاعات (شواهد 2) و ارزشیابی تاثیر اقدام جدید

مرحله آخر :گزارش نهایی

 راهکارها ی پیشنهادی

منابع 

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و به ایمیل شما ارسال میگردد.

با 33% تخفیف

3000 تومان

2000 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

تعداد صفحاتنوع فایلمقطع تحصیلیقیمت
14WORD - قابل ویرایشدبیرستان2000 تومان

برچسب ها: , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد