گزارش تخصصی چالش ها مشكلات و موانع در رابطه با مشكلات واحد آموزشی


گزارش تخصصی چالش ها مشكلات و موانع در رابطه با مشكلات واحد آموزشی

 

 

 

gozaresh-takhasosi-www-rdaneshjoo-ir-1

شرح مختصر :

موضوع گزارش تخصصی : چالش ها، مشكلات و موانع در رابطه با مشكلات واحد آموزشي (متوسطه اول) و ذكر راهكار ها و پيشنهادات

مقدمه :

ديدگاههاي مختلفي در مورد شيوه مديريت مدارس وجود دارد عده اي از مديران مدارس ريشه بسياري از مشکلات وراه حل هاي مدارس را در منابع مالي ، فيزيکي وبودجه آن مي دانند اين افراد بيشترين توجه خود را به ورودي هاي سيستم مدرسه معطوف مي دارند عده اي ديگري اعلام مي دارند که اگرچه توجه به منابع موجود در ورودي هاي سيستم ازاهميت بالايي برخوردار است اما بايد به فرايند سيستم توجه بيشتري معطوف داشت آنها در فرايند سيستم به محتوي ، روش ها ، چگونگي تدريس ، نحوه ي مديريت وارزشيابي تاکيد مي نمايند .در مديريت کيفيت جامع که خود محصول مديريت فرايند مداراست تلاش مي کند برنامه ريزي استراتژيک را وارد رفتار روزانه مدارس کند در اين روش که به مشارکت همه کارکنان تاکيد مي ورزد روش ها ، ابزارومدل هاي مناسبي براي بهبود بخشيدن به کيفيت کار مدرسه به مديران وکارکنان ارائه مي دهد که لازم است مديران وکارکنان با آموزش اين شيوه ها تغييرات عمده اي را در روشهاي کاري خود بوجود آورند وهمزمان با اين تغييرات برنامه ريزي مناسبي را معمول واجرا نمايند .از بررسي ومطالعه ي آثار گذشتگان روشن مي شود که مديريت از قديم الايام در جوامع مختلف بشري وجودداشته است وبزرگان ورهبران ملل واديان مختلف ضرورت وجود مديريت ورهبري را نيز يک امر مسلم شمرده اند در قرون اخير هم نهضت هاي مختلفي در امر مديريت ظهور کردند که مي توان به نظريه مديريت علمي نظريه مديريت نهضت روابط انساني نظريه سيستمها در مديريت ونظريه ترکيبي مديريت اشاره کرد .از آغاز کار تعليم وتربيت انسان نيز از روشهاي مختلف مديريت در امر آموزش بهره برده است اما از آنجايي که تحولات اجتماعي جديد تغييراتي را در ابعاد مختلف جامعه از جمله در زمينه هاي مختلف فن آوري هاي اطلاعاتي وارتباطي ايجاد کرده خود به خود نيازهاي جديدي راهم بوجود آورده است لذا براي پاسخگويي به اين نيازهاي جديد افراد جامعه تغييرودگرگوني در روشهاي مديريت مدارس وتلاش براي بهبود بخشيدن به کيفيت مديريت مدارس ضروري است .امروزه دراين دنياي درحال تغيير وپيشرفت ، مدارس نياز به تغيير ودگرگوني دارند واين تغيير بايد ابتدا در مديريت ايجاد شود چرا که واقعيات امروز جامعه را نمي توان با روشهاي ديروز فهميد بلکه بايد با تجديد نظر در روشها وبرنامه هاي گذشته نظريه ها وروشهاي نويني را جايگزين کنيم در حال حاضر مديريت آموزشي رويکرد جديد فرآيند مدار محور را براي اثر بخش کردن مدارس آغاز نموده است در اين مقاله برآنيم تااين رويکرد جديدرا روشن وراهبردهاي مناسب آن را بيان نماييم.

فهرست مطالب :

مقدمه

تعريف ومفهوم مديريت

وظايف مدير آموزشي

مدیران و ارتباط با دانش آموزان

راههای ارتباط مدیر با دانش آموزان

اجزا سيستم مدرسه

ديدگاههاي موجود در مديريت آموزشي

مديريت کيفيت جامع

توجه به نيازها

ارتقاي مستمر کيفيت

مشارکت همگاني درمدرسه

چگونگي فرايند حرکت

ويژگي هاي مدير مدرسه کيفي جامع

پيشنهادات راهبردي  برای مدیران

۱۷ توصيه مهم در مديریت

چرا مدیران مدارس باید روان شناسی بدانند ؟

شش عامل ارزش آفرین و اثر گذار بر موفقیت مدیران :

روابط انسانی درمدارس

 روابط انسانی

 جو

 جو باز و سالم

 جو بسته و ناسالم

 جو مسموم

 رابطه حسنه

 اصول مهم درایجاد روابط حسنه از سوی مدیر مدرسه

 قوانین و فنون کلی در روابط حسنه

 راه ایجاد رابطه حسنه با معلمین (کارکنان)

 راه ایجاد رابطه حسنه با دانش آموزان

 راه ایجاد رابطه حسنه با اولیا

اصول روابط انساني در بهره‌وري مدارس

اهميت و ضرورت روابط انساني

تعريف مدرسه محوري

هدف از مدرسه محوري و چشم انداز آن در آينده

تمركززدايي در چه مواردي؟

مشکلات اجرایی مدیریت مدرسه محور

اقدامات آموزش و پرورش ایران در راستای سیاست مدرسه محوری

راهکارهای مشکلات  تمرکز زدایی و اجرائی مدیریت مدرسه محور

شرایط و لوازم تمرکز زدایی و  تحقق مدیریت مدرسه محوری

سیاست تمرکز زدایی و  مدرسه محوری در ایران و زمینه سازی اجرای آن

مبانی نظری، تئوری های مدیریت

راهكارهاي افزايش كيفيت آموزشي در آموزشگاه

پیش فرضهای بهره وری در مدرسه

ویژگیهای مدارس پيشتاز در افزايش كيفيت آموزشي

بهبود بخشيدن به مديريت مدرسه

اجزا سيستم مدرسه

ديدگاههاي موجود در مديريت آموزشي

مديريت کيفيت جامع

توجه به نيازها

ارتقاي مستمر کيفيت

مشارکت همگاني درمدرسه

چگونگي فرايند حرکت

ويژگي هاي مدير مدرسه کيفي جامع

پيشنهادات راهبردي

ابعاد و شاخص های توانمندسازی

گام های اولیه برای توانمندسازی

آسیب های تهدید کننده توانمندسازی

بحث گروهی

ضرورت فعالیت های گروهی

معیارهای تشکیل گروه های ناهمگن

مسئولیت فردی

مشارکت برابر

انتظارات از نقش دانش آموز

نتيجه گيري

منابع ومآخذ

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و به ایمیل شما ارسال میگردد.

با 33% تخفیف

3000 تومان

2000 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

تعداد صفحاتنوع فایلقیمت
107WORD - قابل ویرایش2000 تومان

برچسب ها: , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد