اقدام پژوهی چگونه می توانم عادت دزدی را در یک دانش آموز کم توان ذهنی اصلاح کنم؟


اقدام پژوهی چگونه می توانم عادت دزدی را در یک دانش آموز کم توان ذهنی اصلاح کنم؟

 

 

prozhe-maghale[www.RDaneshjoo.ir]

مختصر توضیحات :

چکیده

هدف از این اقدام پژوهی اصلاح رفتار نامطلوب برداشتن وسایل دیگران بدون اجازه (دزدی) در دانش آموز فاطمه ابهری زنجانی٬ محصل پایه آمادگی مقدماتی مدرسه استثنایی نور است. با توجه به اطلاعات دسته اول بدست آمده به این نتیجه رسیدم که این دانش آموز به دلیل جلب توجه و محبت اطرافیان٬ علاقه وافر به مواد خوراکی (اشتهای بالا) و محرومیت وی از خوردن این مواد در خانه به دلیل رژیم تجویز شده از سوی پزشک معالج و نیز عدم آگاهی شخص از بد بودن رفتارش دست به این عمل می زند.

با در نظر گرفتن چند راه حل مختلف از جمله : (تجویز یک برنامه غذایی دیگر٬ متناسب با نیاز و علاقه دانش آموز از سوی متخصص تغذیه٬ تلاش برای برقراری ارتباط بیشتر و صمیمانه تر دانش آموز با والدین (خصوصاً پدر وی)‌ و در نظر گرفتن چند راهکار برای متوجه ساختن او نسبت به ناپسند بودن این عملش و نیز دادن پاداش و تقویت مثبت و اجرای آنها به صورت همزمان به تدریج این رفتار در فاطمه کاهش پیدا کرده و تقریباً از بین رفت.

مقدمه

یکی از ناهنجاری های رایج در میان انسان ها به ویژه کودکان و نوجوانان در جوامع مختلف دنیا٬ سرقت یا دزدی است که به صورت های مختلف بروز می کند. متخصصان تعلیم و تربیت٬ روانشناسان و مددکاران اجتماعی تاکنون تعاریف زیادی درباره سرقت٬ علل و عوامل پیشگیری و درمان آن ارائه کرده اند.

سرقت یک واژه عربی است که در زبان فارسی به معنی دزدی یا بردن اموال دیگری معنی می شود. سرقت از نظر اصطلاحی نیز تعاریف مختلفی دارد. مثلاً در فرهنگ معین به گرفتن و بردن مال کسی با زور یا فریب سرقت گفته می شود و در قانون حد و قصاص٬ سرقت عبارت است از این است که انسان مال دیگری را به طور پنهانی برباید. (ماده ۲۱۲)

سرقت می تواند در اثر عوامل مختلف بروز کند٬ از جمله سرقت های بیمارگونه که فرد بدون نیاز به یک شیء آن را برمی دارد٬ سرقت ساده که بدون توسل به زور انجام می شود٬ سرقت با توسل به زور و تهاجم و یا دسته جمعی٬ دزدی های کودکان و نوجوانان در دوره های دبستانی و پیش دبستانی که می تواند ناشی از عدم رشد عقلانی٬ نیاز اجتماعی٬ محرومیت ها٬ شیوه های غلط تربیتی و …. باشد.

در این اقدام پژوهی سعی شده این پدیده رفتاری در سطحی بسیار ساده مورد بررسی قرار گرفته و ضمن ریشه یابی این رفتار در دانش آموز مورد نظر٬ با استفاده از راه حل های مختلف به اصلاح و یا کم کردن این رفتار در دانش آموز مقطع آمادگی مقدماتی پرداخته شود.

 

فهرست مطالب:

– عنوان پژوهش (نمون برگ شماره 4)

– تشکر و قدردانی

– چکیده

– مقدمه

– بیان وضعیت موجود

– بیان مسئله

– شواهد دسته اول

– تجزیه و تحلیل

– راه حل پیشنهادی

– اجرای راه حل

– ارزیابی مرحله ای

– شواهد دسته دوم

– ارزشیابی پایانی

– اعتباربخشی

– محدودیتها

– پیشنهادها

– منابع

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و به ایمیل شما ارسال میگردد.

با 18% تخفیف

3000 تومان

2500 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

تعداد صفحاتنوع فایلقیمت
49WORD2500 تومان

برچسب ها: , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد