مقاله خواص و کاربردهای آلومینا نانو ذرات اکسید آلومینیوم


خواص و کاربردهای آلومینا نانو ذرات اکسید آلومینیوم

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل بهتـریــن و کاملتـریــن مقاله در مورد خواص و کاربردهای آلومینا نانو ذرات اکسید آلومینیوم می‌باشد که در قالب فایل WORD – (قابـل ویرایـش) و در 107 صفحه بصورت زیبا و منظم توسط تیم وب سایت راهنمای دانشجو تهیه و تنظیم شده است. جهت خرید و دانلود فایل از لینک پرداخــت آنلایــن پایین صفحه اقدام نمایید.

خواص و کاربردهای آلومینا نانو ذرات اکسید آلومینیوم

بخشی از متن مقاله :

۱-۲- آلومینا

اکسید آلومینیم یا آلومینا پودری سفید رنگ است که رطوبت هوا را جذب می کند و در آب و اسیدها نامحلول می باشد. در طبیعت به وفور و اغلب به صورت هیدروکسیدهای ناخالص یافت می¬شود. بیشتر فرم های تجارتی آن خلوص بالای ۹۹% دارند. متداول ترین ناخالصی های اکسید آلومینیم، سیلیس ( ۱/۰ % )، اکسید تیتانیوم ( ۰۱/۰ % ) و اکسید آهن III ( ناچیز ) می باشن. اکسید آلومینیوم یک خانواده از ترکیبات غیرآلی با فرمول شیمیایی Al2O3 است. این اکسید، یک اکسید آمفوتر مهم است و به طور مثال در مقابل اسیدها و بازها به صورت زیر واکنش می دهد.

اکسید آلومینیوم نام های تجاری متنوعی مانند آلومینا، کوراندوم و…. دارد. نام های تجاری متنوع اکسید آلومینیوم نشان دهنده گستره وسیع استفاده از این ماده در صنعت است. استفاده عمده از اکسید آلومینیوم برای تولید فلز آلومینیوم است. کوراندوم عمده ترین فرم ساختاربلوری اکسید آلومینیوم است که در طبیعت وجود دارد. یاقوت سرخ و یاقوت کبود سنگ های گرانبهایی هستند که از کوراندوم تشکیل شده اند. علت وجود رنگ های متنوع در اینگونه آلومینا (کوراندوم) در اثر وجود ناخالصی هاست. یاقوت سرخ، رنگ قرمز خود را به دلیل وجود ناخالصی کروم بدست آورده است. یاقوت کبود به رنگ های مختلفی در می آید، که این تنوع رنگ به خاطر ناخالصی های مختلف مانند آهن و تیتانیم بوجود می آید.

۱-۳-۱- فاز α-آلومینا

آلومینا (کوراندوم)، شفاف و بی‌رنگ و شکل تک بلوری آن به نام یاقوت کبود (سفایر) شناخته شده است. یاقوت همان آلومینا آلائیده شده با مقدار کمی کروم است و سنگ جواهر یاقوت کبود (سفایر)، آلومینا ترکیب شده با آهن و تینانیوم است.
فاز با ظرفیت‌های e63/2+ برای آلومینیوم و e72/1- برای اکسیژن، مانند دیگر فازهای آلومینا، یونی می‌ باشد. ساختار کوراندوم همانند اکسیدهای سه ظرفیتی دیگر مثل Cr2O3، Ti2O3 ، و Fe2O3 می باشد. …

۱-۳-۲- فاز θ-آلومینا

فاز θ-آلومینا شبه پایدار و در حدود ˚C1050 به فاز α تبدیل می شود. چگالی این فاز Kg/m23600 می باشد که در مقایسه با فاز α (Kg/m24000) کمتر است. ساختار θ بر پایه شبکه fcc اکسیژن است که در درون این پیکر بندی اکسیژن، نیمی از یون های آلومینیوم جاهای خالی اکتا هدرال را اشغال می کنند و نیمی دیگر جاهای تترا هدرال (با ۴ همسایه اکسیژن) را پر می کنند……

-۳-۳- فاز γ-آلومینا

به علت انرژی سطحی کم و در نتیجه مساحت سطحی موثر زیاد، γ-آلومینا به طور وسیعی به عنوان محافظ کاتالیستی استفاده می شود. در کاربردهای دمای بالا، یک مشکل استفاده از γ-آلومینا این است که در دمای C˚۸۰۰-۷۰۰ این فاز به فاز θ تبدیل می شود. ساختار γ-آلومینا دارای دو شباهت اصلی به فاز θ است. در این ساختار، شبکه اکسیژن، fcc و مخلوطی از اکتا و تتراهدرال برای یون های آلومینیوم است. با این وجود …

مقاله خواص و کاربردهای آلومینا نانو ذرات اکسید آلومینیوم

 

فهرست مطالب :

فصل اول: خواص و کاربردهای آلومینا

۱-۱- معرفی آلومینیوم ۱

۱-۲- آلومینا ۲

۱-۳- فازهای آلومینا ۳

۱-۳-۱- فاز α-آلومینا ۵

۱-۳-۲- فاز θ-آلومینا ۷

۱-۳-۳- فاز γ-آلومینا ۸

۱-۴- تولید آلومینا ۹

۱-۴-۱- روش بایر برای تولید آلومینا ۱۰

۱-۵- خواص آلومینا ۱۰

۱-۶- کاربردهای آلومینا ۱۳

۱-۶- ۱ دیرگدازها ۱۴

۱-۶-۲ کاربردهای الکتریکی ۱۵

۱-۶-۳- مواد ساینده ۱۶

۱-۶-۴- کاربردهای پزشکی ۱۷

۱-۶-۵- پاکسازی محیطی ۱۸

۱-۶-۶- صنعت خودرو ۱۸

۱-۶-۷- صنعت هوا فضا ۱۸

۱-۷- نانوتکنولوژی ۱۹

۱-۷-۱- تقسیم‌بندی نانوذرات ۲۱

۱-۷-۱-۱- نانوذرات سرامیکی ۲۱

۱-۷-۱-۲- نانوذرات فلزی ۲۲

۱-۷-۱-۳- نانوذرات نیمرسانا (نقاط کوانتومی) ۲۲

۱-۷-۲- نانو ذرات سرامیکی آلومینا ۲۲

۱-۷-۲-۱- برخی از مهمترین کاربردهای نانوذرات آلومینا ۲۳

 

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و برای اطمینان بیشتر یک لینک دانلود دیگر به ایمیل شما ارسال میگردد.

با 50% تخفیف ویژه

80000 تومان

40000 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

تعداد صفحاتنوع فایلقیمت
107WORD - قابل ویرایش40000 تومان

برچسب ها: , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد