دانلود مقاله استرس در بين دانش آموزان


مقاله استرس در دانش آموزان

 

فرهنگیان و کاربران گرامی محتوای این فایل بهترین و کاملترین مقاله علل ترس و استرس در بين دانش آموزان می باشد که در قالب فایل WORD – (قابل ویرایش) و در 32 صفحه بصورت زیبا و منظم تهیه و تنظیم شده است. جهت خرید و دانلود فایل به روی گزینه پرداخت آنلاین پایین صفحه کلیک نمایید.

 

مقاله استرس در دانش آموزان

علل ترس و استرس در بين دانش آموزان

 

✅ شرح مختصر :

عنوان مقاله : علل ترس و استرس در بين دانش آموزان

چكيده:

هر آن چه که دانش آموزان را به هیجان میآورد، عصبانی می کند، سرخورده و مایوس می سازد یا ناخوشایند می سازد، می تواند منجر به اضطراب در دانشآموزان شود.این چیزها می تواند شامل فکر و خیال ناشی از امتحان قریب الوقوع یا بروز یک جریان جدید در زندگی، خانواده یا مدرسه باشد. در ضمن تصمیم گیری های مهم و مشکل در امر تحصیل و زندگی یا فشارهای ناشی از محیط خانواده و مدرسه یا تاثیرات مخرب ناشی از فوت عزیزان و بستگان می توانند باعث بروز اضطراب شوند.معذالک داشتن میزان محدودی اضطراب خوب است.

اگر ما برای خود دور از استرس تعیین کنیم یا مجبور شویم یک وظیفه دوست نداشتنی را انجام دهیم و سپس به خوبی از عهده انجام آن برآییم یا این که بدانیم مطالبه ای که خودمان از خود داشته یا از ما خواسته شده است به جا و صحیح بوده است، آن گاه حال و هوای بهتری احساس می کنیم.يكي ازشايع ترين مشكلات عاطفي وهيجاني كه دانش اموزان نوجوان با آن مواجه اند اضطراب است اضطراب حاصل خطاهاي شناختي وباورهاي غيرمنطقي است دانش اموزان مضطرب بيشتر درانتظار شكست هستندتا موفقيت.

اين گونه افراد خودراعامل شكست ميدانند اين نوع خطاهاي فكري اسيب پذيري واضطراب را افزايش ميدهد وانگيزه هاي مربوط به تحصيل راتحت تاثيرقرار ميدهد كه مهم ترين انها انگيزه پيشرفت است.درنهايت اين مشكلات موجب افت تحصيلي ميشوند دقت دريافته هاي تحقيقات در مجموع بروجود رابطه منفي بين اضطراب دختران بيشترازپسران است تقريبا نتايج تحقيقاتي كه ابطه بين مشكلات عاطفي وپيشرفت تحصيلي رانفي كرده مربوط به دانش اموزان مقاطع غير دبيرستاني يا سالهاي اول دبيرستان مي باشد.

در چگونگی موفقیت تحصیلی كودكان عوامل بسیار زیادی دخالت دارند . یك دسته از این عوامل را تحت عنوان عوامل عاطفی روانی می توان نام برد. بیماریهای عاطفی از جمله اضطراب در نزد همه افراد و ترس یا اضطراب از امتحان در نزد دانش آموزان از موضوعاتی است كه به دلیل وجود آن در جوامع شدیداً مورد توجه و مداقه قرار گرفته است و به ندرت می توان باور كرد كه كسی هیچ وقت دچار اضطراب نشود زیرا زندگی در هر مرحله و دوره و مكان سرشار از انواع فراز و نشیب و مملو از تجربیات تلخ و شیرین و انتظارات مطلوب و دل واپسی های متعدد است كه هر كدام به دلیلی یا به طریقی می تواند اضطراب آور باشد.

اضطراب یكی از حالتهای هیجانی یا عاطفی است كه با عناوین دلهره ، تشویش ، نگرانی و مانند آنها نیز از آن نام می برند. روانشناسان اضطراب و سایر حالات عاطفی را به دو نوع خفیف و شدید یا طبیعی و بیمار گونه تقسیم می كنند. همچنین متخصصان معتقدند كه حالت خفیف هر یك از هیجانها ی انسان نه فقط الزاماً مخرب نیست بلكه وظیفه اصلی پرورشكاران آموختن واكنشهای هیجانی به یاد گیرندگان است. بنابر این آنچه مسئله ساز برای دانش آموزان است نوع شدید و دیر پای اضطراب امتحان است و گرنه حالت خفیف آن تقریباً برای حیات و بهزیستی انسان ضرورت دارد.

با این حال چنانچه اضطراب شدید باشد و تا مدتها ادامه پیدا كند به طور معمول حالت خاص عصبی ایجاد می كند و در فعالیت طبیعی و روز مره زندگی اخلال می كند زیرا افراد مضطرب خطاهای بیشتری مرتكب می شوند. اضطراب هم جسم و هم ذهن انسان را تحت تاثیر قرار می دهد. در واقع اعم از اینكه اضطراب به كودك یا بزرگسال، مرد یا زن، انسان شاغل یا بیكار مربوط باشد، آثار و علائم آن تقریباً در نزد همه یكسان است. با این تفاوت كه هر كس با توجه به ویژگی های شخصیتی خود درابراز این علائم با دیگری تفاوت دارد. به عبارت دیگر یك كودك كم تجربه خیلی ساده تر از یك بزرگسال با تجربه اضطراب خود را آشكار می كند. به این دلیل معلم خیلی زود تر متوجه اضطراب شاگردش تا همكارش می شود.

مقاله استرس در دانش آموزان

 

✅ فهرست مطالب:

چكيده 

مقدمه

تعريفي از اضطراب

اضطراب امتحان و راه‌های مقابله با آن

اضطراب تحصیلی چگونه ایجاد می‌شود؟

اضطراب تحصیلی چگونه در عملکرد مداخله می‌کند؟

مهارت‌های مقابله با اضطراب امتحان

راههای مقابله با استرس دانش اموزان ابتدايي

زمان شكل گيري اضطراب امتحان 

عوامل مؤثردرميزان اضطراب امتحان 

عوامل بوجود آورنده ي اضطراب امتحان 

نشانه ها و علايم اضطراب امتحان 

درمان هاي روان شناختي ،‌دارودرماني يا هردو ؟

شيوه هاي درماني شناختي ـ‌درماني 

نقش اولياي مدرسه در كاهش اضطراب امتحان

نقش مدير در كاهش اضطراب امتحان 

توصيه هاي ويژه آغاز امتحانات دانش آموزان (روش هاي صحيح مطالعه)

مزاياي شيوه ي صحيح مطالعه

اضطراب دانش‌آموزان و راههای مقابله با آن

توصيه‌هاي زير در اين زمينه مفيد است

راه کار برای کاهش اضطراب در دانش آموزان ابتدایی در درس ریاضی

اضطراب رياضي ونقش آموزگاران‎ ‎

بررسی علایم استرس دانش آموزانِ در بدو مرود به مدرسه 

علل استرس در دانش آموزان دبستانی و پیش دبستانی

یادآوری نکاتی به والدین عزیز

نگاهى به دلايل اضطراب دانش آموزان هنگام امتحانات و راههاى مبارزه با آن

شب امتحان زمان يادگيري نيست

يک ساعت قبل از امتحان مطالعه تعطيل

صبحانه فراموش نشود 

علل ترس دانش اموزان از امتحان

اضطراب تحصيلي چگونه ايجاد مي شود؟

اضطراب تحصيلي چگونه در عملكرد مداخله مي كند؟

نتيجه گيري

منابع 

مقاله استرس در دانش آموزان

 

✅ نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و برای اطمینان بیشتر یک لینک دانلود دیگر به ایمیل شما ارسال میگردد.

 

با 50% تخفیف

 

5000 تومان

 

2500 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

تعداد صفحاتنوع فایلقیمت
60WORD - قابل ویرایش2500 تومان

برچسب ها: , , , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد

پاسخ به این نظر
Janali می گوید:

خیلی مقاله خوبی است

18 ژوئن 2019