معادلات حالت ترمودینامیکی (پایان نامه)


پایان نامه معادلات حالت ترمودینامیکی

 

معادلات حالت ترمودینامیکی دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل بهترین و کاملترین پایان نامه با عنوان معادلات حالت ترمودینامیکی (Equation Of State) می‌باشد که در قالب فایل WORD – (قابل ویرایش) و در 73 صفحه توسط وب سایت راهنمای دانشجو تهیه و تنظیم شده است. جهت خرید و دانلود فایل از لینک پرداخت آنلاین پایین صفحه اقدام نمایید.

دانلود پایان نامه معادلات حالت ترمودینامیکی

دانلود پایان نامهدانلود پایان نامه معادلات حالت ترمودینامیکی (Equation Of State)

شرح فایل :

چکیده :

در فیزیک و ترمودینامیک ،معادله حالت رابطه بین متغیرهای حالت است. به طور اختصاصی،معادله حالت یک معادله  ترمودینامیکی توصیف کننده‌ی حالت ماده از یک مجموعه شرایط فیزیکی است. معادله حالت یک معادله ساختاری است که رابطه ریاضی بین دو یا چند از عملکردهای حالت مرتبط شده با ماده ،از قبیل دما،فشار،حجم و یا انرژی داخلی است. معادلات حالت برای  توصیف خواص مایعات،مخلوط مایعات،جامدات بکار برده می شوند.

معادلات حالت ابزاری قوی و مؤثر جهت مطالعه خواص ترمودینامیکی و رفتار فازی مواد مختلف می باشند. این معادلات، فشار، حجم و دما را به یک دیگر ربط می دهند.

مقدمه :

اساسی ترین کاربرد ترمودینامیک در متالوژی فیزیکی پیش بینی حالت تعادل برای یک آلیاژ است. در بررسی های مربوط به دگرگونی های فازی ما همیشه با تغییر سیستم به سمت تعادل روبه رو هستیم . بنابراین ترمودینامیک به صورت یک ابزار بسیار سودمند می تواند عمل کند . باید توجه داشت که ترمودینامیک به صورت یک ابزار بسیار سودمند می تواند عمل کند . باید توجه داشت که ترمودینامیک به تنهایی نمی تواند سرعت رسیدن به حالت تعادل را تعیین کند .

1-  تعادل :

یک فاز به عنوان بخشی از یک سیستم تعریف می شود که دارای خصوصیات و ترکیب شیمیایی یکنواخت و همگنی بوده و از نظر فیزیکی از دیگر بخشهای سیستم جداشدنی است . اجزای تشکیل دهنده یک سیستم خاص عناصر مختلف یا ترکیب های شیمیایی است که سیستم را به وجود می آورد و ترکیب شیمیایی یک فاز یا یک سیستم را می توان با مشخص کردن مقدار نسبی هر جزء تشکیل دهنده تعیین کرد .

به طور کلی دلیل رخداد یک دگرگونی این است که حالت اولیه یک آلیاژ نسبت به حالت نهایی ناپایدارتر است اما پایداری یک فاز چگونه تعیین می شود ؟ این پرسش به وسیله ترمودینامیک پاسخ داده می شود . برای دگرگونی های که در دما و فشار ثابت رخ می دهد پایداری نسبی یک سیستم از انرژی آزاد گیبس G آن سیستم مشخص می شود .

معادلات حالت ترمودینامیکی

انرژی آزاد گیبس یک سیستم به صورت زیر تعریف می شود :

( 1-1 )                                                                          G=H-TS

که H آنتالپی  T دمای مطلق و S  آنتروپی سیستم است . آنتالپی میزان گنجایش حرارتی سیستم مورد نظر است و به وسیله رابطه زیر بیان می شود .

( 2-1 )                                                                          H=E+PV

که  E انرژی درونی سیستم P  فشار و V  حجم سیستم است . انرژی درونی مجموع انرژی های پتانسیل و جنبشی اتم های درون یک سیستم است. در جامدات انرژی جنبشی تنها ناشی از حرکت ارتعاشی اتمها است در حالی که در مایعات و گازها انرژی جنبشی افزون بر حرکت ارتعاشی اتمها انرژی انتقالی و انرژی دورانی اتم‌ها و مولکولها و گازها انرژی جنبشی افزون بر حرکت ارتعاشی اتمها انرژی انتقالی و انرژی دورانی اتمها و مولکول های داخل یک مایع یا گاز را نیز در بر می‌گیرد .

انرژی پتانسیل نیز بر اثر واکنش‌ها یا پیوند بین اتم های درون یک سیستم به وجود می آید. هنگامی که یک دگرگونی یا واکنش رخ می دهد حرارت جذب شده یا حرارت آزاد شده به تغییرات در انرژی درونی سیستم ارتباط پیدا می کند اما تغییرات حرارت تابعی از تغییر حجم سیستم نیز بوده و عبارت PV  نمایانگر این موضوع است بنابراین در فشار ثابت تغییرات H نشانگر حرارت جذب شده یا آزاد شده است.

پایان نامه معادلات حالت ترمودینامیکی

 

✅ نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و برای اطمینان بیشتر یک لینک دانلود دیگر به ایمیل شما ارسال میگردد.

 

با 50% تخفیف

 

20000 تومان

10000 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

معادلات ترمودینامیکی (بررسی این محصول) :

امتیاز این محصول:
  • 9/10

    قیمت - 9/10

  • 10/10

    محتوا - 10/10

  • 9/10

    بروز رسانی - 9/10

  • 10/10

    کیفیت - 10/10

  • 10/10

    پشتیبانی - 10/10

9.6/10

تعداد صفحاتنوع فایلقیمت
73WORD - قابل ویرایش10000 تومان

برچسب ها: , , , , , , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

5,000 تومان 331 اسلاید صفحه

دانلود پاورپوینت شیمی فیزیک 2

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد