مقاله در مورد اینترنت اشیا iot


مقاله در مورد اینترنت اشیا

 

اینترنت اشیا کاربران گرامی محتوای این فایل بهترین و کاملترین مقاله درباره اینترنت اشیا (IOT) می‌باشد که در قالب فایل WORD (قابل ویرایش و آماده پرینت) و در 30 صفحه بصورت زیبا و منظم توسط وب سایت راهنمای دانشجو تهیه و تنظیم شده است. جهت خرید و دانلود فایل از لینک پرداخت آنلاین پایین صفحه اقدام نمایید.

دانلود مقاله اینترنت اشیا

مقاله در مورد اینترنت اشیا

مقاله اینترنت اشیا

قسمتی از متن مقاله :

مقدمه :

اینترنت شبکه‌ی جهانی است که ارتباط تمامی کاربران را با هم برقرار می‌کند، اما ساختار این شبکه در حال تغییر است. همه‌ی ما از لپ تاپ‌ها، تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند جهت برقراری ارتباط بین دوستان خود استفاده می‌کنیم. اغلب اطلاعات بین ما و دوستان از طریق سرورهایی که وظیفه‌ی اجرای سایت را برعهده دارند و نرم‌افزارهای ایمیل رد و بدل می‌شود. در نهایت می‌توان گفت اینترنت از کاربران، دستگاه‌های سمت کلاینت و سرورها تشکیل شده است؛ اما عضو جدیدی در حال اضافه شدن به این مجموعه است. این عضو جدید کاربر نیست و از آن به عنوان «Things» یا اشیا یاد می‌شود، این کلمه از عبارت «the Internet of Things» برگرفته شده است. یک «شی» ممکن است به هر دستگاهی که دارای سنسوری جهت تبادل اطلاعات است خطاب شود.

مقاله اینترنت اشیا

مثال‌هایی از این سنسورها شامل سنسور دما، سنسورهای ترافیک و سنسورهای اندازه گیری انرژی است. مثلا سنسور دما می‌تواند در یک ترموستات، سنسور اندازه گیری میزان برق مصرفی در منازل و سنسور ترافیک در سیگنال‌های ترافیکی جای گیرند. تمامی این سنسورها اطلاعاتی را به دستگاه مقصد می‌فرستند تا این دستگاه‌ها بر اساس این اطلاعات تصمیم‌هایی را اتخاذ کنند. این اتفاق هنوز نیفتاده یا حتی ممکن است رخ داده باشد اما در آینده‌ای نزدیک بسیاری از کارها و اطلاعات ما از طریق اینترنت و بین افراد مختلف توسط دستگاه‌های هوشمند رد و بدل خواهند شد.

دستگاه‌های هوشمندی مانند گوشی‌های هوشمند، اینترنت، ایمیل و شبکه‌های اجتماعی باعث شده‌اند تا امورات شخصی و کارهای ما به نحوی متفاوت انجام پذیرند. به واضح می‌توان گفت که اینترنت اشیا تاثیر بسیاری را در زندگی همه‌ی کاربران خواهد داشت. به اختصار اینترنت اشیا (IOT) به انگلیسی به طور کلی اشاره دارد به بسیاری از اشیا و وسایل محیط پیرامون مان که به شبکه اینترنت متصل شده و بتوان توسط اپلیکیشن های موجود در تلفن های هوشمند و تبلت کنترل و مدیریت شوند.معماری آن در Auto-ID Center در مؤسسه فناوری ماساچوست(MIT) طراحی شد.

اینترنت اشیا به چه معناست؟

عبارت اینترنت اشیا، برای نخستین بار در سال ۱۹۹۹ توسط کوین اشتون مورد استفاده قرار گرفت و جهانی را توصیف کرد که در آن هر چیزی، از جمله اشیا بی جان، برای خود هویت دیجیتال داشته باشند و به کامپیوترها اجازه دهند آنها را سازماندهی و مدیریت کنند. اینترنت در حال حاضر همه مردم را به هم متصل می کند ولی با اینترنت اشیاء تمام اشیاء به هم متصل می شوند .

بر اساس تعریفی که ” گروه راه­ حل‌های کسب­ و کار اینترنتی سیسکو (IBSG) ” ارائه کرده است؛ “اینترنت اشیاء” به صورت ساده، به نقطه ­ای از زمان اطلاق می­‌شود که در آن نسبت به انسان ­ها، تعداد اشیاء بیشتری به اینترنت متصل باشند. به این منظور که اکثر وسایلی که به طور روزمره از آن­ها استفاده می کنیم (از قبیل خودرو، منازل و تجهیزات درون آن و هرآنچه که به نحوی با آن سر و کار داریم) از بستر اینترنت استفاده کند.

دانلود مقاله اینترنت اشیا

در حالت کلی می‌توان گفت اینترنت اشیا شبکه‌ای از اشیاء فیزیکی تعبیه شده با قطعات الکترونیکی، نرم افزار، سنسورها و اتصالات است تا آن‌ها توسط تبادل اطلاعات با تولید کننده، اپراتور و یا دستگاه‌های دیگر قادر به ارائه ارزش و خدمات بیشتر باشند. هر کدام از اعضاء اینترنت اشیاء به تنهایی توسط سیستم تعبیه شده در آن، قادر به شناسایی است و همچنین می‌تواند با زیر ساخت اینترنتِ موجود نیز تعامل داشته باشد. اینترنت اشیا مفهومی محاسباتی است برای توصیف آینده‌ای که در آن اشیای فیزیکی یکی پس از دیگری به اینترنت وصل می‌شوند و با اشیای دیگر در ارتباط قرار می‌گیرند. در این تکنولوژی به هر چیز یک شناسه «ID» منحصر به فرد و همچنین یک IPتعلق می‌گیرد که بتواند داده‌ها را برای پایگاه داده مشخص شده ارسال کنند.

چرا “اینترنت اشیاء” مهم است؟

پیش از پرداختن به دلایل اهمیت “اینترنت اشیاء”، ضروری به نظر می ­رسد که ابتدا تفاوت میان “اینترنت” و “شبکه گسترده جهانی (وب)” را که برخی مواقع به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرند، درک کنیم.  اینترنت در واقع لایه فیزیکی یا شبکه ­ای است که از سوئیچ ها، روترها و تجهیزاتی از این دست تشکیل شده است. کارکرد و وظیفه ابتدایی اینترنت، انتقال سریع، امن و قابل اعتماد ِ اطلاعات از یک نقطه به نقطه­ ای دیگر است. از سوی دیگر، وب لایه نرم افزاری است که بر بستر اینترنت کار می‌کند. نقش اولیه و اصلی وب، فراهم­ آوردن یک واسط برای قابل استفاده کردن جریان اطلاعات در سرتاسر اینترنت است.

 

دانلود مقاله اینترنت اشیا

مقاله اینترنت اشیا doc

اینترنت اشیا (فهرست مطالب) :

 

1- مقدمه

2- اینترنت اشیا به چه معناست

3- اینترنت اشیا همه چیز را تغییر میدهد

4- اینترنت اشیا چه کاری را انجام می دهد

5- اینترنت اشیاء به عنوان یک شبکه برای شبکه ها

6- چرا “اینترنت اشیاء” مهم است؟

7- اینترنت اشیاء: نخستین تحول اینترنت

8- برخی از کاربردها اینترنت اشیا

9- چالش‌های اینترنت اشیا

10- مسائل حقوقی اینترنت اشیاء

11- چه شرکت‌هایی بر روی این تکنولوژی کار می‌کنند؟

12- اینترنت اشیا در ایران

13- مبناهای اینترنت اشیا

14- اتحادیه اروپا از متولیان ارائه معماری اینترنت اشیا

15- پروژه CUBIQ

16- معماری CUBIQ

17- محصولات تجاری

18- Zigbee

19- Wireless HART

20-Sun SPOT

21- Representational State Transfer

22- پروتکل‌های ارتباطی

23- پروتکل انتقال کنترل جریان SCTP

24- پروتکل هویت میزبان HIP

25- پروتکل IP

26- NEMO، پروتکل توسعه یافته IP

27- ناهماهنگی در مؤلفه‌های کلیدی معماری

28- منابع

دانلود مقاله در مورد اینترنت اشیا

 

✅ نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و برای اطمینان بیشتر یک لینک دانلود دیگر به ایمیل شما ارسال میگردد.

 

با 50% تخفیف

 

6000 تومان

3000 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

تعداد صفحاتنوع فایلقیمت
30WORD - قابل ویرایش و آماده پرینت3000 تومان

برچسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد

پاسخ به این نظر
هادی حمیدی می گوید:

فوق العاده بود

11 آوریل 2017