فایل پاسخ پرسش های کتاب مدیریت استراتژیک فرد آر دیوید


فایل پاسخ پرسش های کتاب مدیریت استراتژیک فرد آر دیوید

 

 

 

estre-[www.RDaneshjoo.ir]

پاسخ پرسش های نه فصل از ده فصل کتاب مدیریت استراتژیک فرد آر دیوید

بخشی از متن مطلب :

به نظر شما کدام جنبه از تدوین استراتژی ها بیشترین وقت را می گیرد؟ چرا؟

اگر از دیدگاه مراحل تدوین استراتژی به این سوال پاسخ داده شود بررسی فرصت ها و عوامل خارجی بیشترین وقت را در تدوین استراتژی می گیرد  .گردآوری و ارزیابی اطلاعات مربوط به شرکت های رقیب در امر تدوین استراتژی ها نقش حیاتی دارد و دسترسی به اطلاعات دیگر رقبا به دلیل محرمانه بودن و همچنین محیط خارجی به آسانی میسر نیست و از این رو وقت بیشتری را باید در این راه صرف ، همچنین براي بررسی عوامل خارجی لازم است عده زیادي از مدیران و کارکنان همکاري نمایند. همچنین بدلیل محیط همواره در تغییر پیرامون سازمان با تغییر در هریک از عوامل چرخه دوباره تکرار می شود .

چرا اغلب تدوین استراتژی را مشکل ترین مرحله می نامند؟

تا آنجا که در صفحه ۲۶ کتاب ذکر شده:

چنین تصور می شود که در مدیریت استراتژیک مرحله اجرایی مشکل ترین مرحله می باشد و ایجاب می کند که افراد خود را متعهد به سازمان نمایند ، از خود گذشتگی کنند و نوعی خود کنترلی اعمال نمایند.اگر استراتژی ها تدوین شوند ولی هیچ گاه به اجرا در نیایند نوع اقدام چیزی جز عمل بیهوده نخواهد بود. همچنین مرحله اجرا به دلیل مواجه شدن با مخالفت ناخواسته کارکنان که یکی از مهمترین عوامل در اجرای استراتژیک می باشد طبعا دارای مشکلات بیشتری می باشد.

پاسخ ناخواسته به این پرسش:

مساله هایی که در زمینه تدوین استراتژی مطرح می شوند عبارتند از : تعیین نوع فعالیتی که شرکت می خواهد به آنها بپردازد ، فعالیت هایی را که می خواهد از آنها خارج شود، تصمیم درباره گسترش دادن یا متنوع ساختن فعالیت ها و تخصیص منابع که از آنجایی که هیچ سازمانی نمی تواند منابع نامحدود داشته باشد ، استراتژیست ها باید دقت زیادی در این مورد داشته باشند و باید به گونه ای تصمیم گیری کنند که بیشترین منفعت را به سازمان برسانند.

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و به ایمیل شما ارسال میگردد.

هدیه راهنمای دانشجو : هدیه در نظر گرفته شده برای این فایل ترجمه و خلاصه کتاب مدیریت استراتژیک فرد آر دیوید میباشد.

با 33% تخفیف

3000 تومان

2000 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

نوع فایلقیمت
PDF2000 تومان

برچسب ها: , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد