دانلود مقاله بهره برداری از سیستم های قدرت


انلود مقاله بهره برداری از سیستم های قدرت

 

prozhe-maghale[www.RDaneshjoo.ir]

مقاله بهره برداری از سیستم های قدرت (۴)

شبیه سازی مقاله با نرم افزار مطلب

بهمراه ترجمه

عنوان مقاله :
توزیع بار اقتصادی (ED) با در نظر گرفتن ظرفیت  توان راکتیو ژنراتورها

Optimal Load Dispatch based on Generator
Reactive Capability Curve

بخشی از مقاله :

چکیده:

برنامه های توزیع بار اقتصادی معمول پاسخی را برای بهره برداری بهینه بر حسب توان اکتیو می دهند و برداشتی از توان راکتیو مورد نیاز برای تأمین و نگهداری ولتاژهای سیستم و به دست آوردن جریان عبوری از امپدانس های سیستم نمی دهند . بنابراین شرکت های تولیدی چندین حالت بهره برداری را بر مبنای یک توان اکتیو مشخص در پیش رو دارند.

از طرفی حفظ توان راکتیو در یک سطح حداقلی برای حفظ ولتاژ سیستم و جلوگیری از آسیب دیدن تجهیزات لازم است که این سطح به طور سنتی در یک ضریب قدرت ثابت با قضاوت بهره بردار به دست می آید.

از سوی دیگر با مقررات زدایی و به وجود آمدن تجدید ساختار رقابت بین شرکت ها بیشتر شده و آنها نسبت به هزینه های تولید و توزیع توان راکتیو حساس شده اند و تمایلی به فراهم کردن توان راکتیو برای یک شبکه بدون جبران سازی ندارند.

در مراجع این مقاله روش های تعیین هزینه توان راکتیو و توزیع اقتصادی آن آمده اما این مقالات توزیع اقتصادی توان اکتیو و راکتیو را به صورت همزمان انجام نداده اند و هزینه توان راکتیو را به صورت از دست دادن سود در اثر تولید نکردن توان اکتیو بیان کرده اند. اما در این مقاله روشی برای توزیع اقتصادی همزمان بار اکتیو و راکتیو ارایه می شود که علاوه بر نکات گفته شده، مزایای دیگری هم دارد و در ادامه بیان می گردد.

بهینه کردن تولید توان اکتیو و راکتیو با هم تنها یک توسعه ساده از بهینه سازی توان اکتیو نیست و رابطه بین این دو با استفاده از منحنی قابلیت راکتیو ژنراتور بیان می شود.

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و به ایمیل شما ارسال میگردد.

جهت خرید و دانلود مقاله بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

نوع فایلقیمت
power point - word - pdf23000 تومان

برچسب ها: , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد