دانلود پروپوزال بررسی نقش تبلیغات در روابط عمومی و تاثیرات آن بر مشتریان


دانلود پروپوزال بررسی نقش تبلیغات در روابط عمومی و تاثیرات آن بر مشتریان

 

 

 

prozhe-maghale[www.RDaneshjoo.ir]

بررسی نقش تبلیغات در روابط عمومی و تاثیرات آن بر مشتریان

بخشی از مطلب :

يكي از مهم ترين سرفصل هاي روابط عمومي ارتباط با رسانه هاي تبليغاتي است. انتخاب بهترين روش براي انتقال پيام به مخاطب، هنر روابط عمومي است. اين توانايي با برخورداري از دانش شناخت رسانه ها، كاركرد آن ها و شناخت مخاطبان امكان پذير است. روابط عمومي پس از شناخت دقيق مخاطب به ارزيابي نيازهاي آنان پرداخته و براساس نياز مخاطبان اطلاعات مورد نياز گردآوري شده را در اختيار آنان قرار مي دهد. عدم استفاده درست از ابزار رسانه ها و عدم شناخت صحيح از نياز مخاطبان موجب شكست روابط عمومي در اهداف خود خواهد شد. بر اين اساس نياز روابط عمومي به رسانه ها و مجموعه هاي مشاور رسانه ها نمايان مي گردد.بطور كلي روابط عمومي و تبليغات از ابزارهاي ترويجي به حساب مي‌آيند.علاوه بر اينها از ديگر ابزارهاي ترويجي مي‏توان به فروش شخصي ، پيشبرد فروش و بازاريابي مستقيم اشاره كرد. اما مهمترين ابزارهاي مختلف ترويج، روابط عمومي و تبليغات هستند . با نگاهي گذرا به تاريخچه روابط عمومي در ايران، غالبا شاهد فعاليت روابط عمومي‏ها در قالبي كاملا دولتي هستيم كه وظيفه شان دفاع از ابعاد سياسي سازمان است و توجهي به مشتريان ندارد. در سويي ديگر شاهد تبليغاتي هستيم كه صرفا از سازمان حمايت مي كند و توجهي به مشتري ندارد. بدين معني كه روابط عمومي و تبليغاتي را تجربه كرديم كه هر دو در دفاع از سازمان و بدون توجه به مشتري فعاليت كرده اند.
منظور از تبليغات در روابط عمومي، تبليغات سياسي (پروپاگاندا) يا تبليغات تجاري نيست، بلكه تبليغاتي مدنظر است كه داراي رويكرد اطلاع‌رساني و افزايش آگاهي‌هاي عمومي افراد جامعه نسبت به برنامه‌ها، اقدامات و فعاليت‌هاي سازمان و ارائه گزارش به مردم و مخاطبين بدون هيچ‌گونه اغراق، بزرگ‌نمايي و دروغ‌پردازي باشد. روابط عمومي‌ها بايد منادي آن نوع تبليغاتي باشند كه با دستكاري انديشه‌ها و القاء، تلقين، دروغ و فريب، كاري نداشته باشد، بلكه به تبليغاتي بپردازد كه بر پايه‌ی اطلاع‌رساني،‌ افزايش آگاهي‌هاي عمومي، اقناع و ترغيب و آموزش انجام مي‌گيرد. (شبرنگي، 1382: 103-100). تبلیغ باید در معرض دید قرار گیرد، درک شود، آموخته شود، به یاد بماند و به عمل درآید. (پراتکانیس و دیگران،1383، ص‌۲۳). با تبليغات به‌موقع و متعادل مي‌توان برنامه‌ها و سياست‌هاي سازمان‌ها و دستگاه‌ها را براي مردم تشريح كرد و به تصوير كشيد و از همياري و همفكري و مشاركت مردم در اجراي طرح‌هاي منطقه‌اي و ملي سود جست. بنابراين در حرفه‌ی روابط عمومي و ارتباطات، منظور از تبليغ، به‌كارگيري فن ترغيب و تشويق و استفاده‌ی صحيح و مؤثر از همه‌ی تكنيك‌هاي ارتباط جمعي، گروهي و فردي است. (شبرنگي، 1382: 103-100).هدف از این تحقیق بررسی نقش تبلیغات در روابط عمومی و تاثیرات آن بر مشتریان می باشد .

 

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و به ایمیل شما ارسال میگردد.

با 28% تخفیف

48500 تومان

35000 تومان

جهت خرید و دانلود پروپوزال بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

تعداد صفحاتنوع فایلقیمت
29WORD - قابل ویرایش35000 تومان

برچسب ها: , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد