فایل پرسشنامه سنجش پرخاشگری آیزنگ


پرسشنامه سنجش پرخاشگری آیزنگ

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل کاملتریــن و استـاندارد ترین پرسشنامه سنجش پرخاشگری آیزنگ میباشد.

فایل WORD (قابـل ویرایــش) و در 3 صفحه بصورت زیبا و منظم تهیه و تنظیم شده است. جهت خرید و دانلود فایل از لینک پـرداخــت آنلایــن پایین صفحه اقدام نمایید.

 

Man with pen and questionnaire. 3d

مختصر توضیحات :

سنجش پرخاشگری آیزنگ

فایل پرسشنامهء سنجش پرخاشگری آیزنگ، دارای 30 مقوله است که 20 مقولهء آن‏ پاسخ مثبت و 10 مقوله پاسخ منفی دارد و آزمودنی با جوابهای بلی و خیر و بدون‏ جواب به پرسشها پاسخ می‏دهد. دامنهء نمره بین صفر و 30  است، حداکثر نمره 30 و حد اقل نمره 12 می‏باشد. نمرهء بالاتر از 20 نشان‏دهندهء پرخاشگری شدید، نمره 12 الی‏20 پرخاشگری در حد متوسط و نمرهء 12 به پایین، پرخاشگری ضعیف، یعنی افرادی‏ که دل‏رحم و خوش‏خلق هستند. (آیزنگ،ترجمهء قهرمان،1369).

مقیاس خودسنجی پرخاشگری آیزنک

این مقیاس از سه گزینه ای تشکیل می شود که آزمون خشونت در مقابل دل رحمی آیزنک استخراج شده است. آیزنک معتقد است نمودهایی که در افراد خشن مشاهده می شوند عبارتند از پرخاشگری، پرمدعایی، پیروزی طلبی، زیرکی،هیجان خواهی، تعصب در عقیده و مردانگی.

آیزنک براساس این هفت معیار ،210 سوال مطرح کرد که سی سوال آن مربوط به پرخاشگری مربوط بود. طبق نظر آیزنک(1975)، کسانی که در این معیار(پرخاشگری) نمره بالایی کسب می کنند، معمولاً به صورت های مستقیم یا غیر مستقیم مثل کج خلقی،زدو خورد،بحث های تند و سخنان کنایه آمیز،پرخاشگری نشان می دهند این افراد، حرف هیچ کس را قبول ندارند و خود را ناچار می بینند که جواب«های» با «هوی » بدهند و اگر کسی به حقوق آن ها تجاوز کند حتما درصدد تلافی برآیند اشخاصی که در این مقیاس نمرات پایینی به دست می آورند آرام و خوش اخلاق هستند آن ها از برخوردهای شخصی اجتناب می کنند و از ابزار خشونت به صورت فیزیکی یا غیر مستقیم دوری می جویند.

نمره گذاری پرسشنامه

شیوه نمره گذاری را مشخص می کند در مقابل اعداد ا تا30 که در واقع شماره سوالات است علائم +و- می بینیم اگر علامت سوال+ باشد و آزمودنی نیز به آن پاسخ مثبت(بلی)بدهد، دو نمره دریافت خواهد کرداما اگر پاسخ منفی بدهد نمره نخواهد گرفت در حالت فی مابین،یک نمره خواهد گرفت یعنی اگر به پاسخی که علامت مثبت دارد ،پاسخ «نمی دانم» بدهد یک نمره دریافت خواهد کرد در مورد سوالاتی هم که علامت منفی دارند به همین شیوه عمل خواهد شد یعنی اگر پاسخ سوال منفی باشد و آزمودنی نیز پاسخ منفی بدهد دو نمره خواهد گرفت اگر پاسخ مثبت بدهد نمره نخواهد گرفت و اگر پاسخ «نمی دانم» بدهد یک نمره دریافت خواهد کرد .

آیزنک برای این آزمون،نمره میانگین دقیقی را پیشنهاد نمی کند زیرا معتقد است که افراد از نظر جنسیت،سن و شرایط دیگر نمی توانند از نظر نمره میانگین تفاوت هایی داشته باشند می توان با در نظر گرفتن جامعه و محیط، میانگین ها و واریانس ها را در گروه ها مقایسه کرد.

پایایی و روایی: دارد

 منبع: دارد

 تفسیر و نمره گذاری: دارد

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و برای اطمینان بیشتر یک لینک دانلود دیگر به ایمیل شما ارسال میگردد.

با 50% تخفیف ویژه

10,000 تومان

5,000 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

تعداد صفحاتنوع فایلقیمت
3WORD - قابل ویرایش5000 تومان

برچسب ها: , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد