دانلود رایگان نقشه اتوکد منطقه 1 تهران


دانلود رایگان نقشه اتوکد منطقه 1 تهران

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل جدیدترین و کاملترین نقشه اتوکد منطقه 1 تهران همراه با نقشه طرح تفصیلی منطقه 1 تهران می باشد که در قالب فایل اتوکد (DWG) بصورت زیبا و منظم تهیه و تنظیم شده است. برای دانلود فایل از لینک دانلود رایگان پایین صفحه اقدام نمایید.

دانلود نقشه منطقه 1 تهران

نقشه منطقه یک تهران (بصورت طبقه بندی شده) با فرمت dwg

همراه با

نقشه میدان تجریش، درکه و نقشه طرح تفصیلی

(رایگان)

نگاهی به منطقه یک تهران :

دانلود رایگان نقشه منطقه 1 تهران

منطقه یک شهرداری تهران در منتهی‌الیه شمالی شهر تهران قرار دارد.

این منطقه از شمال به رشته کوه البرز، از غرب به رودخانه درکه، از جنوب به بزرگراه‌های شهید چمران و آیت‌الله صدر و از شرق به جاده لشکرک و پارک جنگلی قوچک محدود می‌شود. شهرداری منطقه یک دارای 10 ناحیه و 26 محله شهری است. مساحت منطقه بدون احتساب حریم 46 کیلومترمربع و با احتساب حریم منطقه حدود 210 کلیومتر مربع است و جمعیت آن بر اساس سرشماری سال 85 حدود 380 هزار نفر می‌باشد.

منطقه یک کوهستانی است و دارای باغات فراوان، رودخانه، دره‌ها و مسیل‌ها و دو گسل مهم شهر تهران و با سابقه رانش است.

دانلود نقشه منطقه 1 تهران

ویژگی‌های سیاسی و اجتماعی منطقه یک :

مهمترین قطب گردشگری طبیعی و تاریخی و اجتماعی

دارای مطلوبیت سکونتی (سکونت شهری و ییلاقی)

استقرار بازار تجریش

مراکز آموزش عالی و موسسات درمانی

وجود زیارتگاه‌های مهم تهران (امامزاده صالح، امامزاده علی اکبر و امامزاده قاسم)

استقرار سفارتخانه‌ها و سازمان‌های جهانی

دانلود رایگان نقشه منطقه 1 تهران

دربند، درکه، توچال، کلکچال، اوین درکه و پارک‌های جمشیدیه و قیطریه از مکان‌های تفریحی و مراکز جذب گردشگر این منطقه هستند. استقرار منطقه در دامنه رشته کوه‌های البرز و موقعیت ممتاز محل در برخورداری از این ارتفاعات، امکان افزایش جذابیت‌ها و تسهیلات و توسعه ورزش‌هایی مرتبط با کوه چون سنگ نوردی‌، پرواز با کایت‌، اسکی روی چمن و برف‌، ایجاد امکانات رفاهی و ورزشی شامل میادین ورزشی، استخرهای روباز زمستانی و تابستانی‌، سرگرمی‌های علمی و آموزشی همچون سنگ شناسی‌، گیاه شناسی‌، حشره شناسی و همچنین سرمایه گذاری‌های اساسی در قالب هتل‌های کوهستانی و پارک‌های کوهستانی را مد نظر قرار می‌دهد.

این منطقه به لحاظ طراحی شهری دارای بافتی شبه روستایی است و می‌توان آن را باغ‌شهر نامید.

از مهم‌ترین مراکز فرهنگی این منطقه می‌توان به فرهنگسرای نیاوران و نگارخانه جماران، فرهنگسرای ملل، کاخ موزه سعد آباد، کاخ ملت و کاخ نیاوران و همچنین امامزاده صالح تجریش اشاره کرد.

همچنین موزه طبیعت و حیات وحش ایران (دارآباد) و مرکز علوم و ستاره شناسی واقع در خیابان عمار از جمله مراکز علمی و تحقیقاتی و تفریحی این منطقه هستند.

منطقه یک شهرداری تهران و ناحیه شمیران جزو مطلوب‌ترین مناطق تهران به جهت دارا بودن منابع طبیعی و میراث فرهنگی و تاریخی به شمار می‌آید.

این منطقه از دیر باز تا کنون مکان استقرار صاحب منصبان دولتی – حکومتی و فعالیت‌های بین‌المللی و دیپلماتیک بوده است.

دانلود رایگان نقشه اتوکد منطقه 1 تهران

 

نکات لازم : کاربران عزیز تیم وب سایت راهنمای دانشجو نقشه منطقه یک تهران را برای شما عزیزان بصورت رایگان قرار داده است تا شما عزیزان با اطمینان خاطر نقشه های دیگر مناطق تهران را خرید و دانلود نمایید و از تفاوت کیفیت نقشه های موجود در وب سایت راهنمای دانشجو و دیگر سایت ها آگاه شوید. آرزوی قلبی ما این است که توانسته باشیم اندک کمکی در عرصه علم و دانش به شما عزیزان کرده باشیم.

جهت دانلود نقشه اتوکد تمام مناطق تهران اینجا کلیک نمایید

کلمات کلیدی:

نقشه طرح تفصیلی منطقه 1 تهران,نقشه اتوکد منطقه 1 تهران, دانلود نقشه اتوکد منطقه 1 تهران, دانلود رایگان نقشه اتوکد منطقه 1 تهران, نقشه منطقه 1 تهران,دانلود نقشه منطقه 1 تهران, دانلود رایگان نقشه منطقه 1 تهران, دانلود رایگان نقشه اتوکد تهران,نقشه تهران, دانلود نقشه تهران, دانلود رایگان نقشه تهران, نقشه منطقه 1 تهران, نقشه منطقه 1 تهران pdf, دانلود نقشه منطقه 1 تهران pdf, نقشه پهنه بندی منطقه یک تهران, دانلود رایگان طرح تفصیلی منطقه یک

نقشه منطقه 1 تهران

برچسب ها: , , , , , , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد

پاسخ به این نظر
ایدین می گوید:

حد عقل چند نمونه میذاشتید

9 جولای 2016
پاسخ به این نظر
M می گوید:

Tnx

17 آوریل 2017
پاسخ به این نظر
ارزو می گوید:

بسیار عالی بود ممنون از سایت خوبتون

6 می 2018