مقاله بکارگیری سیستم هزینه یابی


مقاله بکارگیری سیستم هزینه یابی

 

 

prozhe-maghale[www.RDaneshjoo.ir]

بخشی از مقاله :

در دنیای تجارت امروز، رقابت با گسترش روزافزونی همراه است. این حقیقت باعث می­شود رضایت مشتری و تولید محصول با در نظر گرفتن خواسته­های او از مهمترین استراتژیهای یک سازمان به ویژه سازمان تولیدی باشد. تکنیکهای پیشرفته مدیریت هزینه در شرکتهای تولیدی، این امکان را به تولید کننده می­دهد تا بتواند با وجود رقابت همه جانبه، به حیات و دوام خود ادامه دهد. از مهمترین این تکنیک­ها، سیستم هزینه یابی هدف است. این سیستم تاکید خاصی بر مهندسی ارزش، طراحی محصول و رضایت مشتری دارد و هدف آن تعیین بهای تمام شده محصولات قبل از تولید است.

تا کنون تحقیقات بسیاری در رابطه با کاربرد این روش در ایران انجام شده است. بیشتر این تحقیقات با این نتیجه و مضمون منتشر گردیده است که: بکارگیری این روش به دلایلی همچون عدم توجه به مهندسی ارزش و مشتری مداری، عدم وجود رقابت و دیگر موانع دشوار است.

تحقیق حاضر به بررسی کاربرد این سیستم در 10 شرکت تولید بتن آماده اهواز طی سالهای 1389 لغایت 1392 انجام یافته است. روش گردآوری اطلاعات این تحقیق پرسشنامه­ای است. نتیجه بررسی نشان می­دهد این شرکت­ها در این راه موفق بوده و  می­توان با الگوبرداری از این     شرکت­های هر چند کوچک اما موفق، مقدمات بکارگیری این سیستم را در صنایع ایران فراهم نمود.

کلید واژه: سود هدف، مدیریت هزینه،  محصول بتن، مهندسی ارزش،  هزینه­یابی هدف.

 مقدمه

هزینه­یابی هدف یک تکنیک مدیریت هزینه است، که به طور عمده تمرکز خود را بر مدیریت هزینه محصولات آتی واحد تولیدی معطوف می­کند. در هزینه­یابی هدف نگرش این است که چون پس از طراحی محصول،بخش عمده­ای از هزینه­های آن تعهد می­شود، لذا کاهش هزینه­ها فقط با طراحی مجدد محصول امکان پذیر است. تا کنون  تعاریف گوناگونی از سیستم هزینه­یابی هدف صورت گرفته است:

هزینه­یابی هدف هزینه کل مورد انتظار یک محصول است که از پیش­بینی قیمت فروش و سود انتظاری همان محصول به دست می­ آید.

هزینه­یابی هدف « یک ابزار مدیریت هزینه برای کاهش مازاد بهای تمام شده یک محصول بر چرخه عمر آن به کمک تولید مهندسی طرح  تحقیق و توسعه .

با توجه به تعاریف فوق و نظر به مبحث جاری می توان تعریف زیر را بیان کرد:

هزینه­یابی هدف، سیستمی است هدفمند، جهت تعیین بهای­تمام­شده محصولی خاص، با کیفیت و کارکرد مشخص، به منظور دستیابی به سود هدف با در نظر گرفتن قیمت بازار.

target costing

cost management

product design

target profit

 

عنوان مطالب :

بکارگیری سیستم هزینه یابی

چکیده

 مقدمه

 مبانی نظری

 محصول بتن

هزینه­های تولید بتن

دلایل موفقیت بکارگیری سیستم هزینه­یابی هدف در صنعت بتن

گامهای بکارگیری سیستم هزینه یابی هدف در صنعت بتن

هزینه های مصالح: سیمان و شن و ماسه

هزینه اجاره ماشین آلات

هزینه­های حقوق

هزینه­های تعمیر و نگهداری

سایر هزینه­ها

 مزایا و معایب بکارگیری سیستم هزینه یابی هدف در صنعت بتن اهواز

اعداد و ارقام

جدول (1): متوسط هزینه های ساخت بتن در شرکتهای نمونه

نتیجه گیری و پیشنهادات

مراجع و منابع

منابع انگلیسی

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و به ایمیل شما ارسال میگردد.

جهت خرید و دانلود مقاله بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

تعداد صفحاتنوع فایلقیمت
27WORD قابل ویرایش2000 تومان

برچسب ها: , , , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد