مقاله بکارگیری سیستم هزینه یابی
مقاله بکارگیری سیستم هزینه یابی
بخشی از مقاله :
در دنیای تجارت امروز، رقابت با گسترش روزافزونی همراه است. این حقیقت باعث میشود رضایت مشتری و تولید محصول با در نظر گرفتن خواستههای او از مهمترین استراتژیهای یک سازمان به ویژه سازمان تولیدی باشد. تکنیکهای پیشرفته مدیریت هزینه در شرکتهای تولیدی، این امکان را به تولید کننده میدهد تا بتواند با وجود رقابت همه جانبه، به حیات و دوام خود ادامه دهد. از مهمترین این تکنیکها، سیستم هزینه یابی هدف است. این سیستم تاکید خاصی بر مهندسی ارزش، طراحی محصول و رضایت مشتری دارد و هدف آن تعیین بهای تمام شده محصولات قبل از تولید است.
تا کنون تحقیقات بسیاری در رابطه با کاربرد این روش در ایران انجام شده است. بیشتر این تحقیقات با این نتیجه و مضمون منتشر گردیده است که: بکارگیری این روش به دلایلی همچون عدم توجه به مهندسی ارزش و مشتری مداری، عدم وجود رقابت و دیگر موانع دشوار است.
تحقیق حاضر به بررسی کاربرد این سیستم در 10 شرکت تولید بتن آماده اهواز طی سالهای 1389 لغایت 1392 انجام یافته است. روش گردآوری اطلاعات این تحقیق پرسشنامهای است. نتیجه بررسی نشان میدهد این شرکتها در این راه موفق بوده و میتوان با الگوبرداری از این شرکتهای هر چند کوچک اما موفق، مقدمات بکارگیری این سیستم را در صنایع ایران فراهم نمود.
کلید واژه: سود هدف، مدیریت هزینه، محصول بتن، مهندسی ارزش، هزینهیابی هدف.
مقدمه
هزینهیابی هدف یک تکنیک مدیریت هزینه است، که به طور عمده تمرکز خود را بر مدیریت هزینه محصولات آتی واحد تولیدی معطوف میکند. در هزینهیابی هدف نگرش این است که چون پس از طراحی محصول،بخش عمدهای از هزینههای آن تعهد میشود، لذا کاهش هزینهها فقط با طراحی مجدد محصول امکان پذیر است. تا کنون تعاریف گوناگونی از سیستم هزینهیابی هدف صورت گرفته است:
هزینهیابی هدف هزینه کل مورد انتظار یک محصول است که از پیشبینی قیمت فروش و سود انتظاری همان محصول به دست می آید.
هزینهیابی هدف « یک ابزار مدیریت هزینه برای کاهش مازاد بهای تمام شده یک محصول بر چرخه عمر آن به کمک تولید مهندسی طرح تحقیق و توسعه .
با توجه به تعاریف فوق و نظر به مبحث جاری می توان تعریف زیر را بیان کرد:
هزینهیابی هدف، سیستمی است هدفمند، جهت تعیین بهایتمامشده محصولی خاص، با کیفیت و کارکرد مشخص، به منظور دستیابی به سود هدف با در نظر گرفتن قیمت بازار.
target costing
cost management
product design
target profit
عنوان مطالب :
بکارگیری سیستم هزینه یابی
چکیده
مقدمه
مبانی نظری
محصول بتن
هزینههای تولید بتن
دلایل موفقیت بکارگیری سیستم هزینهیابی هدف در صنعت بتن
گامهای بکارگیری سیستم هزینه یابی هدف در صنعت بتن
هزینه های مصالح: سیمان و شن و ماسه
هزینه اجاره ماشین آلات
هزینههای حقوق
هزینههای تعمیر و نگهداری
سایر هزینهها
مزایا و معایب بکارگیری سیستم هزینه یابی هدف در صنعت بتن اهواز
اعداد و ارقام
جدول (1): متوسط هزینه های ساخت بتن در شرکتهای نمونه
نتیجه گیری و پیشنهادات
مراجع و منابع
منابع انگلیسی
نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و به ایمیل شما ارسال میگردد.
جهت خرید و دانلود مقاله بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید
تعداد صفحات | نوع فایل | قیمت |
---|---|---|
27 | WORD قابل ویرایش | 2000 تومان |