کنترل کیفیت شرکت سایپا


کنترل کیفیت شرکت سایپا

 

kontorole-kifiat-saipa[www.RDaneshjoo.ir]

بخشی از پروژه :

با اختراع موتورهاي چهار زمانه درون‌سوز در نيمه اول قرن 19 و تكميل آن متناسب با پيشرفتهاي دانش بشري و سرانجام توليد انبوه انواع خودروها در اوايل قرن بيستم، مورد استفاده اتومبيل به عنوان وسيله‌اي لوكس و تجملي جهت گشت  گذار آخر هفته و نشان دادن برتري  منزلت اجتماعي مالك آن تغييريافت و به صورت وسيله‌اي ضروري براي رتق و فتق مشكلات روزمره زندگي بخصوص در شهرهاي رو به گسترش درآمد و گسترش زندگي شهرنشيني نيز بر ضرورت توليد بيشتر و متنوع‌تر انواع خودرو تأثير نهاد.

در ايران نيز متناسب با افزايش ارتباط خارجي و توسعه زندگي شهرنشيني، مورد استفاده اتومبيل به عنوان يك كالاي لوكس و سپس با تأخير نسبتاَ طولاني به عنوان يك كالاي ضروري مشهود است. بر اساس اطلاعات موجود، مظفرالدين شاه قاجار اولين پادشاهي بود كه اقدام به خريد اتومبيل كرد. او در نخستين سفرش به فرنگ دستور خريد اتومبيل مورد علاقه‌اش را صادر مي‌نمايد و سعدالدوله وزير مختار ايران در بلژيك را مسؤل اين امر مي‌گرداند. به هر حال اتومبيلي با سليقه شاه ايران خريداري و به همراه راننده بلژيكي كه به همين منظور استخدام شده بود، از را ه دريا ارسال مي‌گردد تا قبل از مراجعت شاه به پايتخت، او سوار بر اين اتومبيل وارد تهران شود. هر چند كه اين اتومبيل اولين خودور وارد شده به خاك ايران نبود اما تمايل و رغت شاه به اتومبيل، موجب ترغيب سايرين به خصوص متمولان و درباريان ايران به خريد اتومبيل ابزار برتري اجتماعي گرديد. عدم وجود راههاي مناسب براي تردد خودروها در ايران و حتي در تهران، قيمت نسبتا بالاي اتومبيل و آشفتگي‌هاي مالي و اقتصادي ايران آن روز، از جمله موانع عمده ورود خودرو به ميزان زياد در عهده‌ قاجاريه بود. وادرات خودرو به ايران پس از سال 1300 با توجه به افزايش ارتباط بين المللي و بهبود راههاي مواصلاتي تا حدودي رشد يافت اما رشد بيشتر روند واردات خودرو  مربوط به ساليان پس از جنگ جهاني دوم بود، به طوري كه بر اساس آمار و ارقام موجود واردات خودرو به ايران طي سال 1334 بالغ بر ده هزار دستگاه خودرو با ارزش دوميليارد و دويست و پنج ميليون ريال بوده است.

توليد اتومبيل به صورت مونتاژ

از سال 1337 به دنبال افزايش روزافزون تقاضاي خريد خودرو، انديشه ساخت اتومبيل البته به صورت مونتاژ در كشور صورت‌گرفت، اما اقدامات عملي در اين زمينه با صدور تصويب‌نامه‌اي در سال 1324 از سوي وزارت اقتصاد در خصوص چگونگي شرايط صدور پروانه ساخت خودرو صورت پذيرفت. پس از صذور تصويب‌نامه مزبور افرادي با مشاركت برخي از شركتهاي خودروساز خارجي تقاضاي خوردو را نمودند. از تقاضاي پذيرفته شده در آن زمان مي‌توان به صدور پروانه تأسيس براي شركت‌هاي ايران ناسيونال( ايران خودوري فعلي) شركت سهامي ايراني توليد اتومبيل‌هاي سيتروئن (سايپاي فعلي) و جنرال موتورز ايران( پارس خوردي فعلي) اشاره نمود.

تأسيس شركت‌هاي سهامي ايران

توليد اتومبيل‌هاي سيتروئن

شركت سهامي ايراني توليد اتومبيل‌هاي سيتروئن در سال 1344 در زميني با مساحت 240 هزار متر مربع و زيربنايي 20 هزار متر با سرمايه اوليه 160 ميليون ريال تأسيس گرديد. اين شركت در تاريخ 15 اسفند ماه 1345 تحت شماره 1331 در اداره  ثبت و شركت‌ها و مالكيت صنعتي تهران ثبت و شركت‌ها و مالكيت صنعتي تهران ثبت و در اواخر 1347  با شماره پروانه 32109 با مشاركت شركت سيتروئن فرانسه به مرحله بهره‌برداري رسيد.

 

عنوان مطالب :

مقدمه

كليات

توليد اتومبيل به صورت مونتاژ

تأسيس شركت‌هاي سهامي ايران

توليد اتومبيل‌هاي سيتروئن  

تغيير نام شركت

توليد رنو 5

توليد انواع پرايد

توليد انواع نيسان

توليد انواع خودرو كلاس متوسط

روابط عمومي گروه خودروسازي سايپا

استراتژي و برنامه‌هاي گروه خودروسازي سايپا

گزارش وضعيت شركت سايپا و شركتهاي خودروساز گروه سايپا

شركتهاي گروه سايپا بر حسب موضوع فعاليت

خدمات مهندسي وبازرسي كيفيت

طرح‌هاي پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري گروه سايپا

سرمايه‌گذاري و پروژه‌ها 

طرح‌هاي در دست مطالعه و بررسي 

دستاوردهاي گروه سايپا در سال1382

گزارش عملكرد فروش و خدمات پس از فروش شركت سايپا

اقدامات انجام گرفته در جهت رضايت مشتريان از خدمات فروش

اقدامات انجام گرفته در جهت بهبود خدمات پس از فروش

برنامه‌ها، اهداف

نظريه ها و روش‌هاي موجود در  كنترل كيفيت فرآيند

اسيستم كنترل فرآيند 

مراحل فرآيند توليد در سايپا

مشخصات كلي سالن مونتاژ قديم پرايد در شركت سايپا 

1-كنترل توليد 

2-تضمين كيفيت 

نحوة بازرسي در سالن مونتاژ ماشين پرايد

بازرسي به صورت بصري

خط تزئينات

قسمت پلاك زني

تست خودرو

آزمايش جاده (Road Test) 

بخش وتوش و آديت

ابزارهاي مورد استفاده در خط مونتاژ

مونتاژ چيست

نمودار مونتاژ

نمودار فرآيند عمليات

تعيين كيفيت فرآيند توليد در سايپا

مراحل تعيين كيفيت قطعات

شرح فعاليتهاي كنترل كيفي ورودي مواد

در صورت قبولي محموله

در صورت قبولي مشروط محموله

در صورت مردود شدن محموله

نتیجه گیری و نظرات

منابع و مآخذ

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و به ایمیل شما ارسال میگردد.

 

جهت خرید و دانلود پروژه بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

تعداد صفحاتنوع فایلقیمت
128WORD قابل ویرایش4500 تومان

برچسب ها: , , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد