طرح توجیهی پرورش زنبور عسل سال 1396


طرح توجیهی پرورش زنبور عسل

 

پرورش زنبور عسل دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل طرح توجیهی پرورش زنبور عسل ویرایش شده سال 1396 (جهت دریافت وام بانکی) می باشد که در قالب فایل WORDقابل ویرایش و در 16 صفحه بصورت زیبا و منظم توسط تیم وب سایت راهنمای دانشجو تهیه و تنظیم شده است. جهت خرید و دانلود فایل از لینک پرداخت آنلاین پایین اقدام نمایید.

طرح توجیهی پرورش زنبور عسل

بخشی از متن این طرح :

پرورش زنبورهای عسل

1. طرح تجارتی

2. تاسیس شرکت های

3. تولیدی

4. فنی

5. خدماتی

6. تولیدی

7. کشاورزی

2- بیان مسئله

محصول تولیدی در طرح مورد نظر عمل صد در صد طبیعی می‌باشد، که این امر در مرحله اول و درجه اول کار قرار دارد. و در مرحله دوم از دید جمعیت کلنی های زنبور ستان می‌باشد که از طریق بچه گیری و تولید بچه زنبور به طرق طبیعی و مصنوعی انجام می‌گیرد. که در مرحله سوم تولید موم تولید شده توسط کلنی های زنبور عسل می‌باشد که محصول فوق به طور چرخه وار برای خود کلنی ها برای مصارف آینده نیز استفاده می‌شود که از این امر در صنایع دیگر و مواردی همچون مصارف پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در مرحله چهارم نیز تولید و گرفتن گرده گل توسط کلنی های زنبور عسل نیز می‌باشد که طرح اجرایی فوق در مدت پنج سال در نظر گرفته شده است که تولید موارد فوق از طریق کوچ زنبور ستان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

تاریخچه پرورش زنبور عسل و تولید عسل

آنچه تاکنون مسجل شده این است که زنبور عسل خیلی بیش از انسان در روی زمین به وجود آمده است اولین اثر وجود انسان در روی زمین که در کاوش های زمین شناسان تاکنون بدست آمده متعلق به 000/000/600 سال پیش و حال آنکه همین کاوشهای علمی نشان میدهد که زنبور عسل حدود 150 ميليون سال پيش وجود داشته و در حال زاد ولد بوده است. منتها با این تفاوت كه در آن زمان فاقد زندگي اجتماعی بوده و مثل خیلی از زنبورهای غیر عسل امروزی زندگی انفرادی داشته و هر زنبور لانه مخصوص به خود را ساخته و زندگي مي كرده است. حدود 50 ميليون سال بعد که دوره رشد و تكثير شديد گياهان و گل دادن آنها شروع شد. زنبورها از حالت انفرادی خارج و زندگی اجتماعی را ترجيح دادند و جمعيتها را بوجود آوردند.

پرورش زنبورهای عسل

نزدیک به 25 میلیون سال پیش یعنی زمانی که کوه های پیرند- آلپ- کارپان- قفقار البرز و هیمالیا تشکیل شدند وقت از دید شدید حشرات همچون زنبور عسل قرا رسید. اثراتی که سنگواره زنبور عسل حدود 40 ميليون سال كشف شده است. روی دیوار غار بيكورپ(BICORP) در اسپانیا یک اثر نقاشی دیده می‌شود از شخصی که از یک جمعیت زنبور عسل كه در داخل حفره سنگي زندگي مي كرده اند در حال برداشت عسل بوده است. كه اين اثر متعلق به 12000 سال پيش از ميلاد مسيح مي باشد شكل زنبور عسل و كندوهاي گلي روي سنگ نوشته زمان فراعنه مصر كه متعلق به 4000 سال پيش از ميلاد مسيح مي باشد حكاكي شده است. در مقبره يكي از فراعنه مصر مقداري عسل پيدا شد كه بعد از 4000 سال هنوز قابل خوردن بوده است.

بابليها- سومريها- ايلاميها در نوشته هايشان بارها از زنبور عسل نامبرده اند و حضرت سومني نيز قبل از ميلاد اسرائيليها را به سرزميني برد كه نام آن عسل و شير جريان داشت برد. بر روي يك كارد مفرغي كه حدود 800 سال قبل از ميلاد در لرستان ساخته شده شكلي برجسته زنبور عسل بوده كه آن نيز هم اكنون در موزه شهر بروكسل نگهداري مي شود.

طرح توجیهی پرورش زنبورهای عسل

محل اجرای طرح

1. اسم شرکت یا محصول: برای اسم شرکت که مبرم است از 1 الی 10 اسم انتخاب کرده و به ثبت اسناد کل کشور فرستاده که اداره فوق از ما بین آنها یک اسم را انتخاب کرده و با روزنامه رسمي كردن شركت فوق را به طور رسمي به جامعه صنعتي كشور معرفي مي كند كه نامهاي مربوطه به عبارت زير مي باشد:

1- لاله اشکی

2- لاله

3- شفا

4- کندو

5- پامچال

6- کوهستان

7- گل زرین

8- لاله اشکی

9- انگشت لیس

10- اقاقیا

 

2. محل اجرای طرح: محل اجرای طرح تولیدی فوق در مزارع- بیابانها- کوهپایه‌ها و در مجموع در طبیعت سبز خداوندی است که از شهد گلهای طبیعی که در زمین روئیده شده‌اند استفاده کرده و محصول تولیدی فوق بدست می‌آید و به غیر از بسته بندی کردن و استراکتور کردن محصول جهت تولید محصول احتیاج به هیچ گونه ساختمان یا زمین خاصی نمی‌باشد.

طرز تهیه محصول

عسل طبیعی از طریق کوچ زنبور ستان در دوره کاری و ماهانه که از فروردین ماه شروع شده و در مزارع بهاری نیز می باشد و تا آخر شهریور ماه که در میان کوه های سرسبز و کوهستانی نیز می باشد به دست می‌آید.

بدان طریق که هر کلانی برای مدتی اقامت زنبورستان در صحرا مورد استفاده قرار می‌گیرد که هنگامی که شهد گلهای طبیعت آن کلان به سمت تمامی رفته زنبورستان را به محل دیگر برده که از نظر وسعت محصول گلها بيشتر و بهتر باشد كه بدين طريقث در مدت اين 6 ماه کاری زنبورستان می‌توان 3-4 مرتبه عسل طبيعي از زنبورستان توليد كرد كه در 6 ماهه دوم سال به علت نبود و كمبود گلهاي شهددار توليد عسل طبیعی امری است نشدنی که زنبورستان در این موقع نیز آرامش گرفته و به نحوي فقط به عنوان مصرف كننده نيز مي باشد.

 

✅ نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و برای اطمینان بیشتر یک لینک دانلود دیگر به ایمیل شما ارسال میگردد.

با 50% تخفیف

4000 تومان

2000 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

تعداد صفحاتنوع فایلقیمت
16WORD - قابل ویرایش و آماده پرینت2000 تومان

برچسب ها: , , , , , , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد

پاسخ به این نظر
رضا می گوید:

بسیار عالی بود ممنون

11 نوامبر 2018
پاسخ به این نظر
مهدی می گوید:

خوب بود

4 می 2019