پروژه بررسی و تحلیل نحوه تاثیر تشویق در فعالیت یادگیری


پروژه رایگان بررسی و تحلیل نحوه تاثیر تشویق در فعالیت یادگیری

freefile[www.Rdaneshjoo.ir]

 

فهرست مطالب :

فصل اول

مقدمه

بيان مسئله

هدفهاي تحقيق

ضرورت تحقيق ( اهميت موضوع تحقيق )

فرضيه هاي تحقيق

تعريف واژه ها واصطلاحات

1) تشويق

2 ) تشويق غير مادي

3 ) تشويق مادي

4) يادگيري

5 ) پيشرفت تحصيلي

موانع ومحدوديت هاي تحقيق

موانع اين تحقيق عبارتند از

فصل دوم

پيشينه تحقيق

مواسات ودلسوزي معلم نسبت به شاگردان

عامل لطف ومحبت ، موثرترين عوامل تعليم وتربيت است

فروتني ونرمش نسبت به دانش آموزان

تشويق شاگردان به اشتغالات علمي وتحريص بر تكرار دروس

رعايت مساوات در توجه ومحبت به شاگردان

احترام به شاگردان وتوجه به مزاياي آنها

سؤال

پاسخ

محبت درست معلم به متعلم باعث مي شود

تشويق دانش آموزان بي علاقه وسهل انگار

نقد وبررسي تحقيقات انجام شده

فصل سوم

روش تحقيق

جامعه آماري

نمونه و روش نمونه گيري

وسايل جمع آوري اطلاعات

روش جمع آوري اطلاعات

فصل چهارم

يافته ها وتجزيه وتحليل اطلاعات

بررسي سؤال اول تحقيق

بررسي سؤال دوم تحقيق

بررسي سؤال سوم تحقيق

بررسي سؤال چهارم تحقيق

بررسي سؤال پنجم تحقيق

فصل پنجم

خلاصه ونتيجه گيري

پيشنهادات

منابع و مأخذ

 

مختصر توضیحات:

شايد براي عده اي تصور اينكه بتوان در مدرسه اي از تشويق استفاده كرد كمي دشواراست اما واقعيت اين است كه مي توان در سنگر مدارس شاهد حضور با شكوه معلمان وشاگرداني بود كه با سرمايه از محبت وچهره هاي متبسم ومصصم در تلاش هستند كه در كارهاي خود موفق بوده اند. پس بايد رنگ مدرسه اي يادآور زيبائيها ونيكوئيها باشد. چرا كه هم انسانها بالاخص نوجوانان محبت پذير مي باشند. ولذا نياز به محبت از اساسي ترين نيازهاي هر انسان مي باشد. تشويق نيروها واستعدادهاي دانش آموزان را به كار مي اندازد واستقامت آنها را در كارها زياد مي كند وموجبات سرعت در كارهاي بدني را فراهم مي كند ودر كارهاي فكري موجب سعي وكوشش بيشتري  مي گردد. تشويق وتقويت رفتار مثبت كودكان سبب شكل گيري عادات مطلوب در آنان مي شود. به عبارت ديگر از آنجا كه از طريق رفتارهاي تشويق آميز كلامي وغير كلامي مادي وعنوي فردي وگروهي مستقيم وغير مستقيم مربي بيش از هر چيز به يك نياز هم نوجوانان يعني نياز به محبت متعلق وتوجه پاسخ داده مي شود.

ما شاهد بيشترين مؤثرترين وپايدارترين اثر در رفتار آنان هستيم در حالي كه وقتي دانش آموزي را تنبيه مي كنيمن نه تنها به هيچ يك از نيازهاي خطري واساسي او پاسخ نمي دهيم بلكه تعادل حياتي اش را برهم زده او را با تجربه ناخوش آيندي كه همواره ازآن گريز دارد مواجه مي كنيم ولو اينكه بطور موقت رفتار مطلوب آن را كنترل كرده باشيم.

 

تعداد صفحاتنوع فایل
78word

برچسب ها: , , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد