پاسخ به پرسش مهر 96 در محیط مدرسه تحمل افکار دیگران


پاسخ به پرسش مهر 96 در محیط مدرسه تحمل افکار دیگران

 

 

 

 

 

شرح مختصر:

دانش آموزان و فرهنگیان گرامی محتوای این فایل پاسخ به پرسش مهر ۹۶ در محیط مدرسه تحمل افکار دیگران، احترام به افکار دیگران را چگونه تمرین کنیم؟ می باشد که در قالب WORDقابل ویرایش و در 25 صفحه تهیه و تنظیم شده است. جهت خرید و دانلود فایل از لینک پرداخت آنلاین اقدام نمایید.

بخشی از متن:

چکیده:

اختلاف نظر چه در جامعه و چه در مدرسه در بین گروه‌هایی مثل دانش آموزان یکی از عوامل مهم تغییرات اجتماعی گروهی و فردی محسوب می‌شود و یک امر مورد نیاز در جامعه و مدرسه به شمار می‌آید. زیرا نمی‌توان گفت همه دانش آموزان یک مدرسه یک شکل و با یک طرز فکر هستند و یک خط فکری را دنبال می‌کنند و عقاید و نظرات مشترکی دارند. وجود اختلاف نظر و تفاوت افکار و طرز فکر در یک مدرسه یک امر طبیعی است. اگر این امر در درون مدرسه و مشکلات ناشی از آن در آن تأثیرات زیادی بر جای گذارد خشونت، قهر و بسیاری از این رفتارها بیشتر می‌شود در مقابل شادی و نشاط کاهش پیدا می‌کند. و این برای محیط هایی چون مدرسه ناخوش آیند است.هنگامی که دانش آموزی تک بعدی به مسئله نگاه می کند و حرف خود را مبنا قرار می‌دهد و دیگران را سرکوب می‌کند او توانایی پذیرش عقاید مخالف را ندارد و این موضوع مربوط به شخصیت پرورش یافته وی می‌شود.بنابراین تضاد بین دانش آموزان مدرسه تا حد زیادی ایجاد شکاف خواهد کرد. ریشه بسیاری از اختلافات عمیق در این مسئله وجود دارد و در موارد حادتر اگر از حد معین تجاوز کند به مشکلات بیشتری می انجامد.تحمل این مسئله که به پرسش مهر ۹۷-۱۳۹۶ رئیس جمهور انجامید به عقاید و مخالفت‌های دیگران، تربیت افراد، سطح تحصیلات، میزان اعتقادات و باورهای دینی بستگی دارد. اینکه شخصیت فرد در چه خانواده‌ای پرورش یافته از اهمیت برخوردار است. در مقاله حاضر تصمیم داریم به این مسئله و راهکار های برطرف نمودن آن پرداخته و عوامل موثر در پیگیری و برطرف نمودن این مشکل را بررسی کنیم.

کلیدواژه : پرسش مهر،احترام،تحمل،دانش آموزان

فهرست مطالب:

چکیده
مقدمه
بیان مسئله
تداوم بی احترامی به دیگران
گفتاری در معنای تحیت
آیات کریمه قرآن
بحث روایتی
انسان اخلاقی و کرامت انسانی
انسان‌های محترم و قابل احترام
چگونه احترام بگذاریم؟
احترام به افکار و مقدسات یکدیگر
الف) پذیرش دو طرف یا چند طرف
ب) اصل آگاهى و علم
ج) لزوم پذیرش اختلاف اقوام، ملل و زبان‌ها
همبستگی
د) امکان حصول تفاهم و وحدت
ه) آزادى فکر و اندیشه و انتخاب راه
و) خوش بینى نسبت ‏به دیگران
ز) جدى گرفتن پیام گفت و گو
ن) احترام به افکار، فرهنگ و مقدسات یکدیگر
نتیجه گیری
منابع و ماخذ

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و به ایمیل شما ارسال میگردد.

با 35% تخفیف

4000 تومان

2500 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

تعداد صفحاتنوع فایلقیمت
25WORD - قابل ویرایش و آماده پرینت2500 تومان

برچسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد