دانلود پروپوزال رشته روانشناسی بررسي علل تمايل معلمان ابتدايي به تغيير مقطع


دانلود پروپوزال رشته روانشناسی بررسي علل تمايل معلمان ابتدايي به تغيير مقطع

 

 

 

 

شرح مختصر:

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل پروپوزال رشته روانشناسی بررسي علل تمايل معلمان ابتدايي به تغيير مقطع می باشد که در قالب WORD قابل ویرایش و در 26 صفحه تهیه و تنظیم شده است برای خرید و دانلود فایل از لینک پرداخت پایین اقدام نمایید.

معلم در مكتب مقدس اسلام از پايگاه و موقعيت والايي برخوردار است به طوري كه حضرت رسول اكرم (ص) فرموده است انما بعثت معلماً به همين سبب توجه به معلمان يك جامعه، يعني توجه به مقام بشري و توجه به سرچشمه خوبي‌ها , اگر عزت نفس معلمان حفظ شود عزت نفس جامعه حفظ و تأمين مي‌شود. بي‌شك نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران براي تحقق اهداف انقلاب اسلامي و تداوم آن ناگزير است كه به نظام آموزش و پرورش توجه كند و نظام آموزش و پرورش براي تحقق اهداف خود بايد به تأمين و تربيت نيروي انساني لايق و شايسته براي عصر حاضر و آتي بينديشد. در اين راه مهم‌ترين نيروي انساني همان معلم است. در فرآيند ياد دهي و يادگيري مهم‌ترين و موثرترين كسي كه نقش‌هاي متعدد و سازنده بر عهده دارد معلم است. جايگاه و نقش معلمان به حدي است كه صاحب نظران تعليم و تربيت بدون وجود معلمان شايسته بازسازي و اصلاح نظام آموزش و پرورش را موفقيت‌آميز نمي‌دانند. امروزه كارگزاران اصلي تعليم و تربيت معلمان‌اند زيرا آن چه دانش‌آموزان كسب مي‌كنند متأثر از خصوصيات، كيفيات و شايستگي‌هاي علمي، فرهنگي، اجتماعي و اخلاقي و معنوي معلمان است و تعامل مستمر و چهره به چهره معلم با دانش‌آموزان وي را در موقعيت ممتاز و منحصر به فردي قرار مي‌دهد كه هيچ انسان ديگري از چنين موهبتي برخوردار نيست كه پژوهش‌هاي گوناگون نيز مويد اين امر است. بنابراين با توجه به رسالت و نقش معلمان در رشد ابعاد وجودي كودكان، نوجوانان و جوانان و تربيت نيروي انساني هر جامعه بايد بگوييم كه معلمان، نقطه آغاز هر تحول آموزشي‌اند آموزش و پرورش كليد و فاتح آينده است و معلمان فاتح عرصه تعليم و تربيت و تمدن‌اند. لذا توجه جدي و همه جانبه به جذب، انتخاب و تربيت معلمان شايسته، ارتقاي علمي،‌ نگهداري و تكريم شخصيت آنان وظيفه مسئولان بالاي كشو ر، مديران عالي و اجرايي وزارت آموزش و پرورش و اولياي دانش‌آموزان است.

1-1 بيان مسأله

در نظام آموزش و پرورش نقش عامل نيروي انساني بسيار مهم است و معلم از مهمترين عوامل موثر در رشد و توسعه كيفي و محتوي تعليم و تربيت به شمار مي‌آيد. با توجه به افزايش روز افزون تعداد دانش‌آموزان مدرسه رو به طبع نياز به جذب و نگهداري آموزگاران دوره ابتدايي بيشتر محسوس است. بنابراين در نظام آموزشي ايران نيز بايد به امر نگهداري و استفاده بهينه از معلمان توجه بيشتري مبذول گردد چرا كه كم توجهي نسبت به اين امر مهم مسائل و مشكلات عديده‌اي را در امر آموزش به وجود مي‌آورد.از اين رو سرمايه‌گذاري در مورد نيروي انساني آموزش و پرورش به ويژه معلمان در ابعاد كمي و كيفي به مساعد ساختن محيطي تربيتي و ايجاد شرايطي كه معلم را به كار خود دلگرم كند امري اساسي است لذا نظام آموزش و پرورش بايد با استفاده صحيح از سيستم نگهداري و ايجاد انگيزه و رغبت در معلمان و اجراي طرح‌هاي مناسب جهت حل مشكلات مرتبط با آن از بروز مسائل و مشكلات آموزگاران جلوگيري نمايد. علل و عوامل متعددي هستند كه باعث گرديده است معلمان ابتدايي به مقاطع بالاتر انتقال يابند كه اين عوامل با آموزش و پرورش و بعضاً با جامعه در ارتباط هستند بدين جهت اين تحقيق به دنبال پاسخ به سئوال و مسأله زير است:

دلایل تمایل معلمان دوره ابتدایی به انتقال به مقاطع تحصیلی بالاتر چیست ؟

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و به ایمیل شما ارسال میگردد.

با 10% تخفیف

5000 تومان

4500 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

تعداد صفحاتنوع فایلقیمت
26WORD - قابل ویرایش و آماده پرینت4500 تومان

برچسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد