دانلود پروژه تحلیل فضای شهری تحلیل و بررسی میدان شهرداری رشت


دانلود پروژه تحلیل فضای شهری تحلیل و بررسی میدان شهرداری رشت

 

 

 

 

 

شرح مختصر:

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل پروژه تحلیل و بررسی میدان شهرداری رشت می باشد که در قالب پاورپوینت (pptx) قابل ویرایش و در 66 اسلاید تهیه و تنظیم شده است برای خرید و دانلود فایل از لینک پرداخت پایین اقدام نمایید.

شامل ساختمان شهرداری و برج ساعت آن که نماد شهر رشت می‌باشد و نیز موزه پست و ساختمان قدیمی هتل ایران می‌باشد. مجموعه بناهای میدان شهرداری رشت در اوایل سلطنت رضا شاه پهلوی (۱۳۰۴-۱۳۲۰ ه.ش) احداث شده است. برج ساعت شهرداری که نماد شهر رشت محسوب می‌شود ،به هنگام وقوع زلزله مهیب و ویرانگر گیلان در سال ۱۳۶۹ ویران شده بود که چندی بعد به صورت سابق بازسازی گردید. حاجی میرزا خلیل که از مشروطه خواهان صدیق بود مأمور تأسیس (شهرداری) گردید و انجمنی به ریاست و عضویت ، ، ، و به نام «انجمن بلدیه» به او کمک فکری می کردند.
اصطلاحات آن روزی شهر که در اطرافش فعالیت می شد ، عبارت بود از سنگفرش کوچه‌ها و خیابانها (در آن تاریخ اغلب نقاط شهر خاکی و به مجرد ریزش باران غیر قابل عبور بود)، طاق زدن زیر معابر به منظور عبور فاضلاب ( گودالهایی از بارندگی تشکیل می شد که مردم مجبور بودند به گرده افراد سوار شده از منطقه آب گرفته بگذرد)، رسیدگی به قصابخانه و نانوا ها و تنظیفات شهری و شماره گذاری در شبکه‌ها و از این قبیل که هر یک در آن زمان دارای اهمیت خاصی بودند.

بخشی از مطالب:

انجمن مبارک بلدیه به سعی و اهتمام آقای حاج میرزا خلیل آقا که رییس بلدیه است ، شب و روز در فکر ترفیع حال اهالی و تخفیف قیمت اجناس و ارزانی ارزاق میباشند . راه پیر بازار که از خرابی ممتنع العبور بود ، در این ایام به اهتمام بلدیه به نیکوترین طرحی مشغول تعمیر است و ایضاً بلدیه قول داده است که هر شب هزار چراغ از الکتریسیته و فانوس های ملّون در معابر و محلات شهر رشت روشن کند. در زمان تصدی حاج میرزا خلیل آقا ، ساختمان کنونی شهرداری رشت هنوز ساخته نشده بود و اداره بلدیه در محل ساختمان «خوستاریا» مستقر بود. بر پایه خبری که تحت عنوان اخبارات شهری در شماره ۱۲ روزنامه نسیم شمال در سال ۱۲۸۶ هـ.ش منتشر شده، نخستین اداره بلدیه رشت ، پس از انتخاباتی که در روز ماه ۱۲۸۶ برای تشکیل انجمن بلدیه برگزار شد، تاسیس گردید. برگزاری انتخابات مذکور و آغاز به کار اداره بلدیه که همزمان با تهران صورت پذیرفت، تاثیرات فراوانی در توسعه شهری رشت داشت. بر طبق خبر درج شده در روزنامه پرورش شماره ۱۳۵ چهارشنبه ماه ۱۳۰۵ ، اداره بلدیه رشت در این تاریخ به ساختمان نوساز خود انتقال یافت. ساختمانی که با الهام از معماری نئوکلاسیک اروپا بویژه معماری روسیه و توسط معماران ایرانی مقیم رشت ساخته شد و هم اکنون نیز پس از گذشت ۷۵ سال مقر شهرداری رشت است.

مشکل ترافیکی میدان شهرداری رشت و راهکار پیشنهادی
به منظور حل مشکل ترافیکی شهرداری رشت اجرای طرح زیر گذر در چهار محور اصلی این میدان در دستور کار مطالعاتی قرار دارد که پس از اتمام مطالعات آن این طرح از سال ۱۳۸۹ قابلیت اجرایی خواهد داشت. در مطالعات این طرح ، ساخت زیرگذر بصورت تجاری و احداث مغازه در حاشیه آن دیده شده است تا شهروندان بتوانند علاوه بر استفاده از آن به عنوان پیاده رو ، امکان ورود و خروج از چهار سوی میدان شهرداری به این محدوده را داشته باشند و هم نیازهای اقتصادی و تجاری خود را از این بازارچه زیرزمینی تامین شود. مطالعات بخش اول این طرح به اتمام رسیده است و مطالعات بخش دوم این طرح در دستور کار قرار دارد. وی قابلیت اجرایی این طرح را منوط به توافق با بخش خصوصی ، تامین اعتبار از ردیف اعتبارات ملی و کسب مجوز از شورای اسلامی شهر رشت ذکر کرد . به دلیل بافت قدیمی شهر رشت و ممانعت میراث فرهنگی ، احداث پل عابر پیاده در چهار محور اصلی هسته مرکزی شهر رشت ( میدان شهدای زهاب ) برای کاهش بار ترافیکی شهرداری رشت وجود ندارد که این مشکلات شهرداری را ناچار به مطالعه و پیداکردن راه حل دیگری چون ساخت پیاده رو زیرگذر و بازارچه کرده است. این طرح به منظور حل مشکلات طرافیکی میدان شهرداری رشت با مشارکت بخش خصوصی اجرا خواهد شد. با توجه به اینکه شهر رشت یکی از اولین شهرهای ایران محسوب می شود که دارای شهرداری ( بلدیه) است ولی به دلیل بافت قدیمی امکان توسعه و تعریض خیابان های اصلی آن وجود ندارد و سابقه خیابان های بخش مرکزی شهر رشت به بیش از ۵۰سال می رسد. خیابان های اصلی منتهی به میدان شهرداری رشت از پرازدحام ترین مناطق این شهر بویژه در بعد از ظهرها بشمار می رود که مشکلاتی را برای عابران پیاده ، خودروها و مردم این شهر ایجاد کرده است.

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و به ایمیل شما ارسال میگردد.

با 19% تخفیف

6000 تومان

5000 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

تعداد صفحاتنوع فایلقیمت
66 اسلایدپاورپوینت (pptx) - قابل ویرایش5000 تومان

برچسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد