پیشنهاد ارزشیابی تدریس زبان و ادبیات فارسی


پیشنهاد ارزشیابی تدریس زبان و ادبیات فارسی

 

 

 

 

 

شرح مختصر:

در مقطع متوسطه دانش  آموزان علي رغم هوش بالايشان وسرعت زياد در يادگيري مطالب وپاسخ به سوالات به هنگام تدريس (فرايند ياددهي-يادگيري) تمرکز لازم را نداشتند وبا کوچکترين عاملي دچار حواس پرتي شده وتمرکز خود را از دست مي دادند. زمان تدريس مرتباً به ساعت کلاس که در بـالاي تخـته قـرار داشت نگاه مي کردند وصداي پنکه، سروصداي سالن وکلاس هاي مجاور حتي لوازم التحرير فانتزي دانش آموزان حواس آن ها را پرت مي کرد وتمرکز آنها را برهم مي زد اين موارد به تشخيص ما وبعضي از همکاران در روند ياددهي ويادگيري فراگيران اختلال ايجاد مي کرد وباعث مي شد که بازده کيفي وکمي کلاس کاهش يابد وانگيزه ي دانش آموزان براي حضور در کلاس کم شود. باتوجه به اهداف کلي از آموزش با مشاهده دقيق رفتار دانش آموزان ونمرات ماه اول مشخص شد که:

-دانش آموزان تمرکز لازم جهت شرکت درکلاس را نداشتند.

-وقتي سوالي ازمعلم مي پرسيدند به پاسخ معلم بي توجه بودند. – فراموش مي کردند کتاب درسي را به مدرسه بياورند. – اغلب اضطراب داشتند. – به هنگام تدريس نقاشي مي کشيدند. – با کوچکترين صدا ازبيرون ،واکنش نشان مي دادند ونظم کلاس رابهم مي زدند.

راههای پیشنهادی من برای تدریس زبان و ادبیات فارسی

1- مباحثه زیر نفوذ هدایت: در این مباحثه ، معلم در کلاس درس موقعیتی را به وجود می آورد که فرصت بیان صریح عقیده و نظر از جانب دانش آموزان در بحث موقعیتی را به وجود می آورد که فرصت بیان صریح عقیده و نظر از جانب دانش آموزان در بحث زیاد شود و زمینه رشد تفکر انتقادی و کسب تجربه طرح سوال و فراهم کردن پاسخ سوالات طرح شده از جانب دیگران فراهم شود.

2- مباحثه پژوهش _ محور: در این نوع بحث دانش آموزان باید از طریق طرح یک رشته سوالات ، بعضی ارتباط ، علل یا اصولی را درباره موضوع مورد بحث کشف کنند . و از آن طریق به مهارت های استدلال در تحلیل قضایا و اطلاعات مجهز شوند.

3- مباحثه انعکاسی: معلم این وظیفه را هنگامی برعهده ی دانش آموزان شرکت کننده در بحث می گذارد که بخواهد آنها اشراف بیشتری به فرایند یادگیری خود پیدا کنند و از تجارب یادگیری  به بصیرت یا نگرشی معنا دار برسند.

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و به ایمیل شما ارسال میگردد.

با 34% تخفیف

3000 تومان

2000 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

تعداد صفحاتنوع فایلمقطع تحصیلیقیمت
4WORD - قابل ویرایشمتوسطه2000 تومان

برچسب ها: , , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد