پیشنهاد ارزشیابی مطالعات اجتماعی


پیشنهاد ارزشیابی مطالعات اجتماعی

 

 

 

 

 

شرح مختصر:

توصیه روش های مناسب ارزشیابی مطالعات اجتماعی

 ارزشیابی عبارتست از فرآیند منظم برای تعیین و تشخیص میزان پیشرفت یادگیرنده در رسیدن به اهداف آموزشی. اهمیت ارزشیابی به عنوان یکی از مهمترین بخشها در آموزش از آنجا ناشی می شود که ارزشیابی موجبات آگاه شدن دانش آموز از میزان موفقیت و پیشرفت تحصیلی خود ، آگاه شدن معلم از میزان موفقیت اجرای یک برنامه آموزشی – درسی ، تجدید نظر در شیوه های یادگیری و برنامه ، تصمیم گیری درباره ادامه روند کار مبتنی بر نیازهای دانش آموزان و همچنین آگاه شدن والدین را از تحقق اهداف آموزشی فراهم می آورد.

ارزشیابی در نظام کنونی

در چاچوب نظام ارزشیابی کنونی در دوره ابتدایی و راهنمایی ، نیمی از نمره ( 10 نمره ) به ارزشیابی کتبی پایانی و نیم دیگر ( 10 نمره ) به ارزشیابی مستمر یا تکوینی اختصاص داده شده است.

 الف – ارزشیابی مستمر یا تکوینی : ارزشیابی مستمر به معنای امتحان مکرر که آرامش روانی کودکان و نوجوانان را بر هم می زند نیست و به معنای ارزشیابی در جریان فرآیند یادگیری است . لذا برخلاف آنچه که امروزه به غلط تحت عنوان ارزشیابی مستمر در مدارس انجام می گیرد نمره ارزشیابی مستمر نیز الزاما از نمرات ارزشیابی پایانی پیروی نمی کند. معلم موظف است برای هر یک از دروس در پایه های مختلف با توجه به عملکرد مورد انتظار در فعالیت های یادگیری یک لیست ارزشیابی تنظیم کند و با توجه به آنکه ممکن است قادر به پر کردن لیست برای همه دانش آموزان نباشد سعی شود که در طول هر نوبت ( ترم تحصیلی) برای هر دانش آموز حداقل سه بار لیست ارزشیابی علامت گذاری شود.

روش های پیشنهادی برای ارزشیابی تکوینی یامستمر

1- ثبت رویدادهای مهم ازعملکرددانش آموزان دریک مجموعه(پوشه کار):دراین روشکه شامل(نوشته ها،عکس ها،فیلم،کارباکامپیوتر،مدل ها،نوآوری ه،گزارش،دفترچه تمرین،تحقیق،نمونه سوالات،…..)

2- انجام پروژه فردی یاگروهی:پروژه کوشش علمی یک دانش آموزرادرحیطه مورد علاقه خودش نشان می دهد.به اواین امکان را می دهدتاآزمایش کند،تصمیم بگیرد،فرضیه بسازد،ایده هارا بررسی وامتحان کند،بدنبال راه حل هایی بگرددو از همه مهمتر درباره خود و دنیای اطراف خود مطالعه کند.

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و به ایمیل شما ارسال میگردد.

با 34% تخفیف

3000 تومان

2000 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

تعداد صفحاتنوع فایلقیمت
3WORD - قابل ویرایش2000 تومان

برچسب ها: , , , , , , , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد