دانلود پاورپوینت بررسی ریسک فاکتور های سرطان پستان


پاورپوینت بررسی ریسک فاکتور های سرطان پستان

فاکتور های سرطان پستان دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل بهترین و کاملترین مقاله در مورد بررسی ریسک فاکتور های سرطان پستان می‌باشد که در قالب فایل پاورپوینت و در 31 اسلاید (صفحه) بصورت زیبا و منظم توسط تیم وب سایت راهنمای دانشجو تهیه و تنظیم شده است. جهت خرید و دانلود فایل از لینک پرداخت آنلاین پایین صفحه اقدام نمایید.

بررسی ریسک فاکتورهای سرطان پستان

بررسی ریسک فاکتورهای سرطان پستان

شرح مختصر :

دکتر اعظم السادات هاشمی

فوق تخصص بیماریهای خون و انکولوژی اطفال

(مرکز تحقیقات خون و سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد)

بررسی ریسک فاکتور های سرطان پستان سن :

انسیدانس کانسر پستان با سن افزایش می یابد، تا سن منوپوزال هر 10 سال دو برابر می شود. در مقایسه با کانسر ریه، کانسر پستان در سنین پایین تری شایع است. در بعضی از کشور ها در سن منوپوزال فلت شدن منحنی انسیدانس را بر اساس سن می بینیم.

واریانس جغرافیایی: نمودار آن بر حسب شیوع ضمیمه می باشد. بررسی ها نشان داده در مهاجران ژاپنی به هاوایی میزان کانسر پستان شبیه به همان کشوری می شود که به آن مهاجرت کرده اند یعنی فاکتور های محیطی بیش از ژنتیک اهمیت دارند. سابقه خانوادگی: وجود کانسر سینه در فامیل درجه اول بعد از 50 سالگی شانس ابتلا را 8/1 برابر و قبل از 50 سالگی 3/3 برابر، دو فامیل درجه اول 6/3 برابر، فامیل درجه دوم 5/1 برابر افزایش می دهد.

ریسک فاکتورهای سرطان پستان

‌موتاسیون های ژنی BRCA2 و BRCA1 در کروموزوم 17 و 13 در خانواده با ریسک بسیار بالا دیده میشود.

تابش اشعه ایکس: ریسک کانسر سینه را دو برابر می کند. به خصوص در دختران نوجوان که جوانه های پستان در فاز Rapid formation هستند می تواند تاثیر بیشتری داشته باشد.

عوامل هورمونی: زنانی که در سن پایین تری Mense می شوند(منارک قبل از 12 سالگی) و زنانی که منوپوز با تاخیر بیشتری شروع می شود (یاسگی بعد از 55 سالگی 4 برابر افزایش ریسک) اولین بارداری بعد از 30-35 سالگی شانس ابتلا را 2 برابر بیشتر می کند (حتی بارداری که Full term نشود نقش محافظتی ندارد)، مصرف هورمون های اگزوژن مثل HRT (در میان مصرف کنندگان HRT و افرادی که تا 4 سال قبل دارو را مصرف می کرده اند ریسک افزایش یافته ای دارند به علت تاخیر در زمان منوپوز. در افرادی که از استروژن و پروژسترون همزمان استفاده می کنند این ریسک بالا تر است. اهداف وي‍ژه: تعيين و مقايسه توزيع فراواني اضطراب در بيماران مبتلا به تالاسمي ما‍ژور و گروه شاهد.

فهرست مطالب و اسلایدها :

1- بررسی ریسک فاکتور های سرطان پستان

2- اهداف وي‍ژه

3- روش کار

4- نتايج

5- توزيع فراواني وجود اضطراب در نمونه هاي تالاسمي و گروه

6- نتیجه گیری

پاورپوینت بررسی ریسک فاکتور های سرطان پستان

 

نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و برای اطمینان بیشتر یک لینک دانلود دیگر به ایمیل شما ارسال میگردد.

با 50% تخفیف

8000 تومان

4000 تومان

جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید

تعداد صفحاتنوع فایلقیمت
31 اسلایدPPTX پاورپوینت - قابل ویرایش4000 تومان

برچسب ها: , , , , , , , , , ,

مطالب مرتبط

ارسال نظر شما

• پر کردن تمامی موارد الزامیست

• ایمیل شما فقط برای مدیر سایت نمایش داده خواهد شد