نمونه درس پژوهی هدیه های آسمانی پنجم ابتدایی درس اسراف
نمونه درس پژوهی هدیه های آسمانی پنجم ابتدایی درس اسراف
شرح مختصر:
چکیده:
آدمی از آغاز بر آن بوده است که تاریکی های جهان را به نور آگاهی و دانش و اندیشه روشن نماید تا بتواند به افق های دورتر دانایی و دانش اوج بگیرد. در این میان اشتغال به نشر و پژوهش در علوم موهبتی است ایزدی که معلمان را به مراتب عالی الهی می رساند. و باری گران و مسئولیتی عظیم را بردوش این جماعت قرار می دهد. جستار پیش رو، حاصل این عشق و احساس وظیفه ی توأمان است. درس پژوهي برگردان واژه ژاپني jugyokenkyu بمعني مطالعه يا پژوهش تشکيل شده است .kenkyu بمعني درس و jugyo بمعناي مطالعه يا پژوهش است . معادل انگليسي درس پژوهي Lesson study است . درس پژوهي به زبان ساده مطالعه و پژوهش جمعي پيرامون عمل تدريس است . بعنوان يك معلم حرفه اي بيا و در روش تدريس خود تامل کن! حتما روش بهتري براي تدريس وجود دارد . اما اين بار نه به تنهايي، بلكه با يک گروه از معلمان هم رشته ، روش خود را مورد مطالعه و آزمون قرار دهيد ، با هم با نقد شرايط موجود و در جهت نيل به وضع موجود طرح مساله نماييد ، در جهت شناخت بهترين روش ممکن پژوهش کنيد ، نتايج پژوهش را در کلاس درس و بصورت طبيعي بيازماييد ، نتيجه آزمايش را نقد کنيد ، طرح را اصلاح و دوباره در يک کلاس ديگر آن را اجرا نماييد ، نتايج پژوهش خود را منتشر و در اختيار ديگران قرار دهيد. به اين ترتيب شما گام در مسير درس پژوهي نهاده ايد روشي که پايه توسعه مستمر حرفه اي شماست و شما را در مسير يک معلم حرفه اي و فکور به حرکت وا مي دارد ! در این درس پژوهی سعی بر این است که دانش آموزان به طور کامل با مفاهیم کامل درس آشنا گردند و مشکلات و معایب تدریس در این باره برطرف گردد.
طرح درس:
نام درس: هدیه های آسمانی پایه: پنجم ابتدایی موضوع درس: اسراف
هدف کلی: درک مفهوم اسراف
اهداف جزئی:
1- آشنایی دانش آموزان با کلمه و مفهوم اسراف
2- آگاهی دانش آموزان با مفهوم صرفه جویی
اهداف رفتاری:
1- مطالب آموخته شده را در رفتارهای روزانه خود در برخورد با اسراف به کار برد.
2- نسبت به عمل صرفه جویی علاقه نشان دهد
3- چندین مصداق عینی از اسراف و صرفه جویی و نتایج آنها را بیان کند.
4- فواید درست مصرف کردن را بداند.
5- طرز برخورد مناسب و آگاه کردن طرف مقابل در هنگام مواجه شدن با اسراف
فضا و مدل کلاس: سنتی و با صندلی های متحرک برای تشکیل گروه ها
وسایل آموزشی: گچ- تابلو- دانش اموزان- کتاب درسی- میوه نیم خورده- کاغذ سفید مچاله شده
راهبرد ایجاد انگیزه: در این مرحله معلم با چند عدد میوه نیمه خورده و چند کاغذ سفید مچاله شده به سر کلاس می آید و بی مقدمه آنها را بر سر میز خودش یا جایی که کاملاً در معرض دید دانش آموزان باشد پخش کرده تا به صورت کاملاً نامنظم توجه دانش آموزان را جلب کند و از انان پرسیده می شود به نظر شما این کار درستی است؟
نکات مهم : پس از پرداخت وجه لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و به ایمیل شما ارسال میگردد.
با 17% تخفیف
3000 تومان
2500 تومان
جهت خرید و دانلود فایل بر روی پرداخت آنلاین کلیک نمایید
تعداد صفحات | نوع فایل | مقطع تحصیلی | قیمت |
---|---|---|---|
27 | WORD - قابل ویرایش | ابتدایی (پایه پنجم) | 2500 تومان |